Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
31-10-10, 15:08 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
|
Ketolyse på lavbudsjettetter å ha gått på ketolyse i 2 mndr må jeg innrømme at jeg syns det tar litt ekstra fra familiebudgetet å handle denne type maten til meg selv. Økonomien i familien er meget dårlig: jeg er student (uten stipend for øyeblikket) og gubben har ganske lav inntekt. Har dere noen gode tips til rimelge løsninger for ketolysemat? og kostitlskud? har ennå ikke klart å få kjøpt inn disse vitaminer/mineraler pillene som anbefalles på ketolyse for det koster jo over 200 kr pr. boks og man må jo ha 2 forskjellige. Det er altså en halvukes matbudget til familein. Finnes det ikke noen gode og rimelige kostitlskudd? Og andre ting som f.eks. cocos olje? har noen bestilt fra nett? ser jo at det koster under halvparten av det cocosa koster på helsekosten. Bakemiks? Sojaproteiner? finnes det noen rimeligere alternativer på nett kanskje? |
Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF |
31-10-10, 15:17 | #2 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
|
Sv: Ketolyse på lav budget.Kjøp kjøtt/fisk/kylling/ost på tilbud, eller butikkenes eget merke. Rema har Landlord, og Kiwi har First Price. |
Min kostholdsfilosofi: 1 |
31-10-10, 18:22 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
|
Sv: Ketolyse på lav budget.Jeg handler også billigmerker, egg i 18pakk fra Kiwi og kjøtt og fisk fra Landlord og First Price. Kjøper også mye frossengrønnsaker. For å drøye budsjettet og forenkle lunsjen bruker jeg å lage tekaker(se på bloggen til lena beatrice, jeg er helt håpløs på å legge ut linker), de spiser jeg som vanlig rundstykke med pålegg. Og så har jeg innført en suppemiddag i uka, og der er faktisk hjemmelaget med fløte osv som regel billigere enn pose. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
31-10-10, 18:33 | #4 |
Seniormedlem
|
Sv: Ketolyse på lav budget.Jeg går ALLTID på nettet hver mandags morgen for å sjekke hva slags tilbud de kjedene som er i nærheten av der jeg bor har.
31-10-10, 19:24 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettVi sliter også litt med økonomien nå som jeg er på AAP og ingen kan påstå at jeg tok gubben for pengene!
31-10-10, 19:26 | #6 |
Seniormedlem
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjett
Samme her! Vi sparer MYE på det!
31-10-10, 19:35 | #7 |
Seniormedlem
|
Er så digg!
31-10-10, 20:17 | #8 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettKommer ikke fram hvor du bor her, men om du bor nærme grensa til Sverige så er det penger å spare. Har ikke sjekket ut vitaminene som er annbefalt, men vil tro at de har tilsvarende eller bedre til mindre penger, og ikke minst mye mat som er billigere enn hjemme. Forøvrig vet jeg om de som velger å bestille diverse kosttilskudd på nett også. |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo |
31-10-10, 20:39 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
|
Vi kjøper også om vi kommer over varer til halv pris på grunn av at de går ut på dato samme dag eller påfølgende. Kjøttet er jo pakket godt og holdbart lengre, og om man hiver det i fryseren holder det i alle fall en god stund. Dessuten har det bare godt av å mørne en stund så det er ikke dårlig om datoen går ut i dag.
31-10-10, 20:52 | #10 |
Seniormedlem
Hvor: Bodø
Alder: 36
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjett<3 Coop X-tra. Greit, det er en del meter unna meg, men jeg prøver komme meg dit hver mandag (fast handledag) for å hamstre inn. Lever som student på minimalt i måneden, så sluker til meg alt jeg kommer over. Får tilsendt SPAR og coop-tilbudene på epost hver søndag kveld/mandags morgen, det er fint for planlegginga. |
Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil |
31-10-10, 22:51 | #11 |
Seniormedlem
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettTakk for tips så langt! |
01-11-10, 09:11 | #12 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettSkriv opp en liste med den maten du handler mest av. Så går du å sjekker prisene på de forskjellige butikkene i nærheten. Du vil fort finne ut at noen varer er billigere en plass og andre er billigere andre plasser. |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo |
01-11-10, 10:51 | #13 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettKosttilskudd selges mye billigere i Sverige. Shopping4net.com/no selger mye billigere (og en del sterkere) kosttilskudd enn her, frakten er vel 8 kr pr pakke eller no, dvs. ingenting |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert |
02-11-10, 12:19 | #14 |
Juniormedlem
Medlem siden: Dec 2009
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettJeg opplever egentlig ikke at det koster mer å leve lavkarbo for jeg bruker ikke bakemixer eller slikt. Bare rent kjøtt/fisk (Fryst), grønnsaker, egg og meieriprodukter (smør, ost, fløte osv). Tidligere brukte jeg store mengder penger på snacks, kaker og godis. Så de pengene bruker jeg nå til sunn og god mat |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
02-11-10, 13:35 | #15 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjett |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
05-11-10, 21:06 | #16 |
Sperret
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettJeg spurte etter dypfryst first price kyllingfilet idag på kiwi. Det var tomt og pleide være det. Ikke fordi det var så veldig populært bare men fordi hver butikk fikk så små forsyninger Jeg kjøpte fersk fra samme merke istedet. Ikke dårlig pris det heller. Prior er jo gærne når de priser. Landlord ost tittet jeg på. Jammen billig i forhold til Tine sin. |
07-11-10, 13:16 | #17 |
Seniormedlem
|
landlord ost er billig, ja, men smaken er dereter. Ingen her i huset vil spise den og den smaker egentlig ikke mye av ost, he-he. Hva var det de sa? ikke alt som smelter er ost? Jeg bruker heller å mastre noen kilo ost i Sverige. Ellers så venter jeg i spenning på juletilbudene. Det bruker bestandig å være bilig edamer ost rundt juletider. |
07-11-10, 14:38 | #18 |
Seniormedlem
|
Ingen her i huset som vil ha den på brødskiva, nei, men som gratinering, i salat eller på taco er det ingen som merker hvilken ost jeg bruker!
07-11-10, 20:56 | #19 |
Sperret
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettBra jeg leste dette nå fordi jeg tenkte kjøpe Landlords ost til uka til sønnen min. Er first price osten bedre? Jeg kjøpte Synnøve Findens med 16% fett ,den smaker ikke så bra, litt skarp på en negativ måte, men den med 10% fett derimot er god. Den er mildere i smaken og smaker ikke som samme ost i det hele tatt. Jeg liker olje med salt oppå osten så jeg bryr meg ikke om at den er mager. |
07-11-10, 21:47 | #20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
07-11-10, 21:50 | #21 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettBillig ost kan du bruke i gratenger,omelett osv |
Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo |
07-11-10, 21:59 | #22 |
Sperret
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettTakk ,Nellie. Da gjør jeg et forsøk med den. |
07-11-10, 22:03 | #23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjettDen kan være ganske tørr da.. Sånn at svære biter faller av, om man skjærer med ostehøvel
07-11-10, 22:14 | #24 |
Sperret
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjetthttp://vgd.no/forbruker/mat-og-drikk...enn-det-dyrere |
12-11-10, 14:56 | #25 |
Seniormedlem
|
Sv: Ketolyse på lavbudsjetthvem er det som selger first price? |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? | pityriasis | Ketolysekuren | 4 | 07-08-10 11:49 |
OE på lavbudsjett- råd og tips for de med en noe slunken lommebok | Ziggy | Optimal Ernæring | 60 | 10-01-09 01:19 |