Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer videre? Torkil?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-07, 01:39   #1
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien
Unhappy

Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer videre? Torkil?

Ja
Noen fikk kanskje med seg forrige innlegg hvor jeg skrev om galleproblemer? Da jeg startet på kuren hadde jeg to dager de første ukene med moderate smerter som gikk over kjapt. Før jeg begynte på kuren var jeg på sykehuset og fikk staket ut en stein og tømte blæren for eventuelt flere steiner.
Gått på kuren nå nesten 4 uker og bare de 2 dagene med smerter, før denne uken
Begynte søndag natt var det vel og tok smertestillende, smertene gikk over med paracet, våknet på morningen og smertene var fortsatt der og tok nye smertestillende- hele den dagen gikk jeg med konstant vondt.
Sov godt natt til mandag og merket ikke noe til smertene, våknet og smertene var borte, spiste 2 kyllingvinger(veldig dårlig matlyst etter gallesmerter) og på ettermiddagen kom smertene igjen, så ille at jeg måtte ringe søster så hun kunne komme og ta barna, tok paralgin forte uten at det hjalp.
Sov godt natt til tirsdag og hadde ingen problemer på dagen og spiste heller ingenting, på ettermiddagen prøvde jeg meg på karbonade og salat spiste bittelitt også løk(sikkert dumt) Og smertene kom igjen, og noe så voldsomt Tok paralgin og paracet hele tiden og vurderte også å ta en morfinpille jeg har fra tidligere anfall, men klarte og la være. Holdt på til 03 på natta igår før jeg sovnet utmattet og opp med barna kl 06.30
Idag har jeg ikke hatt noe vondt, men ikke turt spise noe særlig og ingenting frister, men 3 dagen minimalt med mat måtte jeg ha noe og det som fristet var yoghurt. Så har spist 2 yoghurter i dag, 1 rett i koppen tomatsuppe og blomkål og brokkoli ikveld. Kroppen er øm og uggen og jeg føler meg ikke bra. Men bank i bordet ikke noe vondt idag.

Jøje dette ble langt!

Men jeg vet ikke hva jeg gjør videre? Jeg har tenkt å spise lavkarbo i morgen, men ikke så mye fett, om smertene ikke kommer tilbake er det ketolyse på fredag igjen. Er bare så redd for disse konstante smertene for det var slik det var da steinen satte seg fast, ved anfall har jeg det jævelig i 1 t så er det over.
Sykehusskrekk som jeg har vil jeg nødig inn på sykehuset før blæren skal fjernes-noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde med engang
Med 2 barn alene går bare ikke det her Klarer jo ikke ta vare på de når jeg har smerter og når smertene gir seg er kroppen helt kjørt, vanskelig å beskrive, men når jeg har de vanlige anfallene som vare 1 t med oppkast, besvimer, slenger meg hit og dit på gulvet- sovner jeg på sekundet smertene forsvinner om det er i gangen, på gulvet i mitt eget spy, omtrent naken på verandaen, ja nesten litt morsomt så sant jeg ikke er alene. Men jeg kan bli så varm og utenfor at jeg bare MÅ ut og da har jeg som regel kledd av meg ganske så bra og typen har måttet hentet meg på de merkeligste steder etter anfall og jeg har sovnet.
Jeg passer hvertfall på å alltid ringe noen i nærheten og fortelle at jeg har anfall slik at vi har kontakt jevnlig på tlf til jeg er bra nå som jeg er alene med barna, og får de ikke svar på tlf vet de at de må komme.


Takk til den som leste hele greine

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 07:57   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

[quote=megselv;367023]Ja
Noen fikk kanskje med seg forrige innlegg hvor jeg skrev om galleproblemer?

Sitat:

Da jeg startet på kuren hadde jeg to dager de første ukene med moderate smerter som gikk over kjapt. Før jeg begynte på kuren var jeg på sykehuset og fikk staket ut en stein og tømte blæren for eventuelt flere steiner.

Jeg trodde ikke det var mulig å tømme blæren for steiner uten å operere den bort. Men det er mulig det har komme noe metoder siden jeg hadde mien problemer med det samme. Tror ikke de har tømt blæren din, for da hadde du ikke hatt smerter nå. Disse steinene tar årevis på å dannes, ikke 4 uker ! Og har du spist Ketolyse i 4 uker uten problem tror jeg heller ikke at det er Ketolysemat som er det største problemet ditt.

Om du har skikkelige gallesten smerter hjelper det ikke med hverken Parcet eller Paralgin Forte. Du trenger smertestillende som går direkte på problemet, og det er muskelavslappende. Dvs. stikkpiller med enten Voltaren eller Confortid 50-100 mg. ELLER morfinsprøyte. Jeg har ikke vært borti "mofinpiller" - men om du har slike og har fått det for steiner bør du absolutt ta dem.Smertene går ikke over av seg selv når du har gallestein - de kan forsvinne, men så kommer de tilbake bare verre og verre ! De har du sikkert merket, at anfallene varer lengre og gjør mer vondt gang for gang.

Å spise løk var nok ingen genistrek. Men det står ikke noen steder at di blir bedre av å spise sukker, hvitt mel, poteter, ris og pasta - så det kan du trygt ligge unna. Du behøver ikke pøse på med fett, men prøv å spise rent og lett fordøyelig. Dvs. f.eks. forvellede kokte grønnsaker isteden for rå. Ligg unna krydret mat og evt. mat du vet du har spist 7-9 timer før siste anfall. Tomat er det også mange som reagerer på - og sjokolade og kunstig søtstoff.

Jøje dette ble langt!

Sitat:

Sykehusskrekk som jeg har vil jeg nødig inn på sykehuset før blæren skal fjernes-noe jeg ikke skjønner hvorfor de ikke gjorde med engang

Det skjønner ikke jeg heller. Og med den typen anfall du har går det jo stekrt utover livskvaliteten. Det eneste som hjelper er å mase. Fortell legen din og evt. sykehuset hvordan du har det. Som du sier, med 2 barn alene er det ikke holdbart:

Sitat:

Klarer jo ikke ta vare på de når jeg har smerter og når smertene gir seg er kroppen helt kjørt, vanskelig å beskrive, men når jeg har de vanlige anfallene som vare 1 t med oppkast, besvimer, slenger meg hit og dit på gulvet- sovner jeg på sekundet smertene forsvinner om det er i gangen, på gulvet i mitt eget spy, omtrent naken på verandaen, ja nesten litt morsomt så sant jeg ikke er alene. Men jeg kan bli så varm og utenfor at jeg bare MÅ ut og da har jeg som regel kledd av meg ganske så bra og typen har måttet hentet meg på de merkeligste steder etter anfall og jeg har sovnet.


Fortell legen din dette, væt så snill, for dette er ILLE. Ingen skal ha det slik ! Og det er heller ikke normalt. Smertene blir mindre og du vil sannsynligvis ikke få krampene pg kasteopp/besvime om du tar skikkelg medisin. NOE må du iallefall gjøre. Dette går ut over DIN livskvalitet - for ikke å snakke om hvordan det må skremme ungene dine å se mamman sin slik !

GÅ TIL LEGEN MED EN GANG !!!

Jeg føler virkelig med deg, har vært der du er og har full forståelse.
God bedring !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 08:00   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Jeg kjenner meg SÅ igjen i historien din... Og jeg må bare si at du har min fulle medfølelse!! Gallesteinssmerter er noe av det desidert jævligste jeg har opplevd, og det går ut over ALT!!

Dersom du absolutt IKKE vil operere, noe jeg synes du bør (du får et nytt liv etterpå) bør du iallefall få medikamenter som hjelper deg. Paracet og Paralgin er sukkertøy ved slike anfall.... Hør med legen om du kan få Confortid. Dette var det eneste som hjalp meg, og jeg prøvde det meste. Confortid får gallegangen til å slappe av og utvide seg, slik at steinen slipper igjennom.
Men jeg vil påstå at det beste for deg helt klart er operasjon. Det er jo en fare for at en fremtidig stein kommer til å være så stor at den ikke klarer å passere, noe som er en farlig situasjon... Og som da fører til akutt operasjon.

Når det gjelder kostholdet ditt, bør du egentlig bare spise det du selv føler går bra å spise. Når du får anfall etter 2 kyllingvinger, sier det meg at det kanskje ikke hjelper deg å kutte ut fettet. Jeg hadde det òg slik rett før jeg ble operert: Jeg kunne få anfall av et glass vann... Men dette må du føle deg frem på selv.

Ønsker deg masse lykke til, og håper inderlig du får mot til å gjennomføre en operasjon.

Stor

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 08:06   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Må skrive under på det med å gå til legen! Du skal ikke ha det sånn her, og du trenger lege! Skjønner at du har sykehusskrekk, men gjør det for ungene dine..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:34   #5
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Har vært hos legen nå, siden jeg er øm i magen rundt galleområdet noe han mente kunne være en betennelse så skal ta voltaren 3 ganger daglig litt fremover.

Nille: neida sikkert ikke ren morfin, men har stikkpille som kalles ketogan og legen sa at dette var ett morfinpreparat så sier bare morfinpille
Voltaren, paralgin er det jeg har fått på legevakten og lege da jeg har vært i kontakt med de under slike anfall, voltaren har aldri hjulpet mens paralgin hjalp ved de konstante smertene da steinen hadde satt seg fast, ved anfall har jeg som regel ikke ikke tatt noe fordi jeg vet at det hele er over innen 1 t. Tatt "morfinpille" en gang da jeg var gravid og det var helt grusomt.

Ang fjerning av steiner i blæren, så sa de at de blåste opp en ballong som de dro nedover gallegangen og håpet da å få med steiner som var i blæren, men legen så i epikrisen min at de ikke hadde fått fjernet alle, dette fikk ikke jeg beskjed om på sykehuset men noksa bedduget var jeg vel under hele oppholdet
Jeg er også satt opp til operasjon i desember, så da er det bare å vente på brev

Ang ungene har de heldigvis aldri opplevd at jeg har hatt anfall, siden de har kommet på kvelden.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:42   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Opprinnelig lagt inn av megselv, her.

ved anfall har jeg som regel ikke ikke tatt noe fordi jeg vet at det hele er over innen 1 t.

Mine anfall pleide også å vare i rundt èn time,
helt til plutselig en dag hvor jeg lå å vrei meg i 10 timer....

Anfallets størrelse/lengde kommer an på steinens størrelse, derfor:

Sitat:

Jeg er også satt opp til operasjon i desember, så da er det bare å vente på brev

UTROLIG BRA!!!!! GODT å høre!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:44   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Å det var godt høre at du har vært hos legen og at du skal opereres. Du får det SÅÅÅÅ mye bedre ! Jeg var ble operert på en mandag og ble sykemeldt "ut uka", var på jobb mandagen etter og har ikke hatt problem siden. Det er 10% som opplever problemer/smerter etterpå sies det, men den sjansen bør man være villig til å ta - istedenfor å gå med smerter garantert hver dag resen av livet !

Skjønner at du ikke liker medisin, men når du finnet ut av hva som virker for deg så bør du iallefall ta det isteden for å ha det så fryktelig vondt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:55   #8
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Operasjon desember/januar har jeg visst siden de staket ut steinen at jeg skulle ta, overlegen som snakket med meg dagen etter stakingen sa nemlig da at han setter opp en operasjon om 2-3 mnd.

Og det er egentlig ikke slik at jeg ikkre like medesin, og vedgallesmerter tar jeg fortere medesin enn ved hodepine f.eks, liker bare ikke stikkpiller

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:56   #9
dBy
Juniormedlem
 
dBy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 46
dBy er på en erverdig vei

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Synes så synd på deg vennen!!

Møkkaleger som ikke opererte deg med en gang! ARRRRG!!

Du er pinadø tøff! Nok en (har ikke lært meg så mange smileyskoder her enda.... )

dBy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:57   #10
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Mine anfall pleide også å vare i rundt èn time,
helt til plutselig en dag hvor jeg lå å vrei meg i 10 timer....

Å fytti Derfor jeg nesten var sikker på at det var en stein som satt fast igjen nå, for har aldri hatt konsante smerter utenom den ene gangen som gravid og da steinen satte seg fast for 4 uker siden.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:58   #11
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Og tusen takk for kloke ord og klemmer alle sammen

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:58   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Opprinnelig lagt inn av megselv, her.

Og det er egentlig ikke slik at jeg ikkre like medesin, og vedgallesmerter tar jeg fortere medesin enn ved hodepine f.eks, liker bare ikke stikkpiller

Kjenner meg så igjen - igjen...

Jeg fikk paralgin major hos legen, for å bruke ved sterke anfall. Majoren er STERK (tilsvarer vel 4 paralgin forte + 8 paracet i styrke) og kommer kun som stikkpille for rask virkning.

En gang i et anfall tok panikken meg og jeg stappet innpå TO slike "bomber"..... For å si det slik, jeg var ikke våken mer den dagen.....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:09   #13
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.


En gang i et anfall tok panikken meg og jeg stappet innpå TO slike "bomber"..... For å si det slik, jeg var ikke våken mer den dagen.....

Skjønner du var i innerste frømmeland resten av den dagem, ja. Uff!

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 23:56   #14
Lilly
Medlem
 
Lilly sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Innlegg: 299
Lilly er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Drittleger som ikke fjernet alt med en gang altså. :gaah: Håper du slipper unna smerter i natt og resten av helgen. Og skulle de dukke opp nok en gang, så må den h..... legen ta deg på alvor og ringe sporenstreks til sykehuset! Du er jo nødt for å å operasjon innen kun kort tid, for slik kan man jo ikke leve.

__________________
Ned 29 kg... 6,5 kg forsvant med Ketolyse...
Etter kostholdsendring uke 3: -2,4 kg, totalt -8,9 kg
20,1 kg igjen.
Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 10:56   #15
Cilo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 44
Innlegg: 38
Cilo er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Det er liksom som du skal slite med ting vennen, det er så kjipt at den galleblæra ikke bare ble fjernet da du var innlagt! :gaah:

Opprinnelig lagt inn av megselv, her.

Operasjon desember/januar har jeg visst siden de staket ut steinen at jeg skulle ta, overlegen som snakket med meg dagen etter stakingen sa nemlig da at han setter opp en operasjon om 2-3 mnd.

Tror noen misforsto litt, og trodde du ikke ville ha operasjon fordi du har sykehusskrekk!

Cilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 14:02   #16
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer videre? Torkil?

lykke til

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:23   #17
cariell
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 47
Innlegg: 12
cariell er på en erverdig vei

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer videre? Torkil?

Har også hatt slike gallesteinsplager, men ble rimelig raskt operert på grunn av jobben min. Det jeg fikk vite av min lege, som jeg vel også fant ut at stemte for min del, var at egg og agurk påvirket gallesystemet... Aner ikke hvorfor agurk har denne effekten, det er jo nesten bare vann, men dog...

cariell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:08   #18
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Opprinnelig lagt inn av Cilo, her.



Tror noen misforsto litt, og trodde du ikke ville ha operasjon fordi du har sykehusskrekk!

:nikker: forstod det

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:13   #19
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Litt oppdatering.
Ikke no gallebetennelse som legen min mente Var inne på legevakta kvelde jeg var hos legen pga gjentatte anfall på ettermiddag/kvelden. CPR gav ikke noe utslag.
Ringte legen på fredag for å få sterker smertestillende og fikk en pakke med katogan, de hjelper men jeg blir svimmel og føler meg dårlig full av de ikke bra kombinasjon med barn.

Hatt plager hele helgen og tatt disse "morfinpillene" hver dag, slik kan jeg bare ikke ha det med to små alene Er helt redusert resten av dagen da jeg ikke har vondt for enten er jeg utslitt etter smerter eller så er jeg påvirket av ketogan.
Skal ringe sykehuset i morgen og høre om de har fått satt meg opp til operasjon i desember eventuelt når og forklare hvor ille jeg har det og har hatt det bå i 7 dager!
Gjør ikke de noe, for jeg reise til legen igjen og prøve å stå på mitt og håpe at noe blir gjort, ellers får jeg finne noen til å ha barna mine, for jeg klarer det ikke

Og jeg har ikke gått på ketolyse de siste dagene
Spist fettfr kost, men av en halv skive får jeg anfall, ett glass vann, halv potet ja alt!

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:19   #20
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer videre? Torkil?

Uff uff uff....!!

Håper så INDERLIG du får operasjon SNART!!!

STOR

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:37   #21
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Opprinnelig lagt inn av megselv, her.

Litt oppdatering.
Ikke no gallebetennelse som legen min mente Var inne på legevakta kvelde jeg var hos legen pga gjentatte anfall på ettermiddag/kvelden. CPR gav ikke noe utslag.

Men du behøver jo ikke nødvendigvis ha en betendelse ! Det er nok at en stein er for stor for blæra eller at den har satt seg fast i åpningen eller i gallegangen ! Det gir mye verre smerter enn betendelse. Har du betendelse kan de ikke operere med en gang, så det er jo bra om du IKKE har det.

Har de ikke tatt ultralyd av deg da ?

Man uansett må du komme deg avgårde til legen din - OG ring sykehuset og MAS - GRIN - hva som helst, men få dem til å ta deg inn til skikkelig undersøkelse !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:44   #22
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Men du behøver jo ikke nødvendigvis ha en betendelse ! Det er nok at en stein er for stor for blæra eller at den har satt seg fast i åpningen eller i gallegangen ! Det gir mye verre smerter enn betendelse. Har du betendelse kan de ikke operere med en gang, så det er jo bra om du IKKE har det.

Har de ikke tatt ultralyd av deg da ?

Man uansett må du komme deg avgårde til legen din - OG ring sykehuset og MAS - GRIN - hva som helst, men få dem til å ta deg inn til skikkelig undersøkelse !

Nei, legevakten bare reagerte på at legen ikke tok noen cpr og bare sa at det var en betennelse. De mener at han burde tatt en og når den ikke gav utslag da undersøkt meg eventuelt sendt meg inn på sykehuset.

Har ikke tatt noen UL nå, nei. Men tok jo i forbindelsen med utstakingen for 4 uker siden. Men det virker som legen min mener at jeg kan ha det vondt i evigheter før det er vits å undersøke med ul på sykehus Forrige gang var ha like likegyldig og det var først da jeg kom til en snill lege på legevakten at jeg ble lagt inn og de fant steinen som satt fast. Hadde det vært opp til legen hadde steinen enda sittet der og lagd vondter.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:53   #23
dBy
Juniormedlem
 
dBy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 46
dBy er på en erverdig vei

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Kjære deg. Du kan ikke ha det sånn! Lenk deg fast på legevakta og lag spetakkel! Nå må de virkelig ta deg på alvor.

Får helt vondt når jeg hører hvordan de behandler deg!

dBy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:15   #24
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Opprinnelig lagt inn av dBy, her.

Kjære deg. Du kan ikke ha det sånn! Lenk deg fast på legevakta og lag spetakkel! Nå må de virkelig ta deg på alvor.

Får helt vondt når jeg hører hvordan de behandler deg!

Skriker kanskje ikke høyt nok, nei.
Sånn er jeg bare, men forteller alt til legen om hvordan det er, må kanskje bare lage litt mer drama, ja.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 10:51   #25
dBy
Juniormedlem
 
dBy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 46
dBy er på en erverdig vei

Sv: Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer virdere? Torkil?

Om du ikke får det tydlig nok frem når du er der så print ut noe av det du har skrevet her. Ofte lettere å få med alt. Kjenner til hvor vanskelig det er med leger. Man blir liksom litt unnskyld-at-jeg-er-til når man prater med dem.

Tror legene er så vant med pasienter som overdriver at man må rope høyt om de skal høre. Desverre.....

dBy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no