Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forsterka luktesans

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-11, 19:49   #1
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Forsterka luktesans

Kan nokon av dei søte sykepleiarane her hjelpa meg litt?

Kva kan føre til forsterka luktesans? Og det er ikkje graviditet, har testa og nett hatt mensen.

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 20:51   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Forsterka luktesans

Det kan være høyere sinklagre enn før. Lav sinkstatus fører til redusert både lukte- og smakssans.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:08   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forsterka luktesans

Du går ikke tilfeldigvis på homeopatmedisiner? Jeg vet ikke egentlig om det har noen sammenheng, men luktesansen min ble helt DRØY etter at jeg begynte å ta dem. Typ lukte svette og mugg på mange meters hold, etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:17   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Forsterka luktesans

Både lukt og smak har blitt mye sterkere etter at jeg gikk over på lavkarbo.......

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:42   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Forsterka luktesans

Jeg vet bare at røykekutt, gir bedre smak og luktesans

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:47   #6
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: Forsterka luktesans

Ingen homøpatimedisiner, ikkje røykeslutt (aldri begynt) og har dreve med lavkarbo siden februar. Har ikkje tenkt noko over sink. Tatt blodprøvar, men tvilar på at det vart tatt prøvar av det.

Jeje, har vel bare fått meg uante superheltkrefter av typen "jenta som kunne lukte barnematen ein meter unna"

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:57   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Forsterka luktesans

Opprinnelig lagt inn av gvm82, her.

Ingen homøpatimedisiner, ikkje røykeslutt (aldri begynt) og har dreve med lavkarbo siden februar. Har ikkje tenkt noko over sink. Tatt blodprøvar, men tvilar på at det vart tatt prøvar av det.

Jeje, har vel bare fått meg uante superheltkrefter av typen "jenta som kunne lukte barnematen ein meter unna"

Sinkstatusen går opp og ned både på bakgrunn av hva du spiser (om man spiser en sinkrik kost - de fleste gjør ikke det), hva du gjør (om det skjer noe som øker behovet ditt... f.eks sykdom medfører økt behov) og hva du ikke spiser (f.eks mye kobber i kosten kan presse unna sink siden de konkurrerer om samme opptakspunkter, om jeg har forstått det riktig) - så det er ikke så greit å følge med på det.
Om du er interessert så har helsekost (og noen apotek) en hjemmesmakstest som heter "sink tally" som er bra pålitelig i ca 3/4 av tilfellene.

Edit: lavkarbokost kan forresten bedre opptaket av sink fra maten siden sink (og jern) såvidt jeg husker blir påvirket av negativt fytatene i kosten. (Den største kilden til fytater i norsk kosthold er kornprodukter - og mer i grove.)

Eller så kan du bare være fornøyd med å ha fått en supersans for tiden. Gøy når man lukter blomster... ikke så gøy når man lukter sure sokker.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 22:33   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forsterka luktesans

Jeg må si for egen del at den übersterke luktesansen min nesten har vært plagsom til tider, når vinden blåser i riktig retning, og jeg sitter på utekafé noen meter unna et par hippier med et frilynt fordhold til hygiene. Nesten så jeg er glad for at jeg røyker, tør ikke tenke på hvor sterke inntrykk jeg hadde måttet gjennomleve med alle flimmerhåra intakt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no