Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tips og råd, utenom det vanlige ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-08, 09:03   #76
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips og råd, utenom det vanlige ...

Til dere som har bleiebarn. Hvis stumpen blir rød, så er det mest effektive jeg har prøvd i mine 27 år med småbarn, Inityol salve. Det kjøpes på apoteket og er egentlig beregnet på psoriasis. Den er litt klissete, men veldig effektiv. Jeg har opplevd "kjøttkaker" ved diare på ungene, smurt med inityol og ved neste bleieskift er det borte.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 14:01   #77
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tips og råd, utenom det vanlige ...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jeg har ei venninne som bare vasker (hode)håret med bare vann.
I begynnelsen av dette "eksperimentet" var håret helt "på tur" men når ph-verdien og fettlaget(?) stabiliserte seg, ble håret hennes bare verdens mykeste og blankeste!!!
Så jeg har ofte tenkt at kanskje jeg skulle prøve dette...

Men bare vann "down there"?!?!? Neeeeeeeh........??

.

Hehe . Det blir faktisk ikke noe mindre rent altså. Men det var en ganske rar idé for meg også i starten ...

Artig å høre om venninna di, Lokkebiff! Jeg har krøller, og jeg har lest at det er bra for nettopp krøller å bruke mindre/ingen sjampo. Jeg har prøvd å bruke lite sjampo, og ser at håret blir finere, men likevel er det som jeg føler håret ikke blir rent nok hvis det ikke skummer, så jeg har begynt å ta i litt mer sjampo igjen ... Kanskje jeg skulle prøve å kutte helt ut en periode jeg også, for å venne meg av med det at det må skumme.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:46   #78
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips og råd, utenom det vanlige ...

Når jeg har duk som dekker hele bordet var det ett problem at når en unge hadde gått forbi, så lå duken på gulvet. Problemet ble løst ved å legge ett stretch laken på bordet først. De til barnesenger passer til ett lite salongbord.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:23   #79
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Tips og råd, utenom det vanlige ...

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Er det nå jeg skal komme plumpene med mine erfaringer vedr sopp og andre glufseplager??

Altså.....jeg brukte asan før, og hadde ikke annet enn plager, kløe svie, tørrhet osv...Når Dr.Greve intim kom begynte jeg med den, og har ikke hatt de samme problemene. Fikk en kartong () asan for en tid tilbake og prøvde den igjen, men havnet da i samme situasjon. (mann bruker alltid det samme som meg)
Brukte mye penger på Canesten, og den hjelper dårlig på skikkelig sopp-party, så jeg fikk resept på en sterk 5 dagers kur, og har, bank-i-bordet, vært helt soppfri etter det.
Sååå, jeg sverger til Dr.Greve intimvask!!

Har omentrent samme erfaring, har ikke hatt sopp etter at jeg kuttet Asan for mange år siden. Kansje Asan kun er bra når man faktisk har sopp? Lactacyd foretrekkes helt klart her i gården,Dr Greves intimvask er etter min mening helt ubukelig da jeg ikke fordrar hverken lukten eller konsistensen av den.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 16:33   #80
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Tips og råd, utenom det vanlige ...

Har sittet og lest denne tråden og fått mange gode tips. Nå skal jeg gå i dusjen og bruke cocosa i håret, vaske meg med natron mellom stortærne og skrubbe resten av kroppen med bare vann. Etterpå skal jeg rense kaffetraktern med hemoroidesalve og koke meg en god kopp kaffe.

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:31   #81
Embla
Juniormedlem
 
Embla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 47
Embla er på en erverdig vei

Sv: Tips og råd, utenom det vanlige ...

Eteriske oljer fåes i de fleste helsekostforretninger og kan gjøre underverker for så mangt:

Bland et par dråper eucalyptusolje i en krem eller bodylotion og du har en helt herlig krem for slitne føtter/hender.

Et par dråper sitronolje i shampooen skal visstnok være en veldig effektiv kur mot flass. Bytt sitronoljen ut med rosmarinolje dersom du vil bli kvitt fett hår. Som et alternativ til å ha det i shampoo kan du også dryppe et par dråper i håndflaten og gni hendene sammen. Hold håret mellom hendene og la dem(hendene altså) forsiktig gli nedover langs håret. Dette må kun gjøres fra ørene og nedover ettersom ublandede oljer kan irritere hodebunnen. Dersom håret blir fett og hårstråene skiller seg har du tatt for mye olje i.

Er du forkjølet kan du prøve et dampbad. Drypp et par dråper eucalyptus- eller peppermynteolje i et bolle kokende varmt vann. Legg et håndkle over hodet, bøy deg over bollen og pust dypt. NB: Anbefales ikke for folk med kroniske luftveisplager, astma o.l.

Og en for the ladies:
For fyldige og uimotståelige lepper ta en tørr tannbørste og børst lett over leppene. Du skal kunne kjenne det, men uten at leppene blir voldsomt såre. Stryk på et lag leppestift eller lipgloss og voila: lepper som en filmstjerne kunne misunt deg.

__________________



Embla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny i gamet- vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:44   #82
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips og råd, utenom det vanlige ...

Ok, her er noen av mine beste skjønnhetstips, som i tillegg er ganske billige.

Jeg pleier å en gang i uka eksfoliere (fint ord for å skrubbe) huden med fint mineralsalt (confecta, seltin og LO-salt funker) blanda i olivenolje. Du kjenner det, men det blir ikke sårt, og det er ingen fare for å skrape opp huden. Skyll deretter ansiktet godt med vann og eventuell vask det med såpefri vask (jeg bryker dr. greves intimsåpe og er ganske fornøyd med den, forsåvidt).
Jeg pleier å gjøre det før jeg dusjer, så jeg får skylt det godt vekk da.
Når du har tørket ansiktet ditt, så smører du det inn med jojobaolje, det er ganske billig og drøyt (jeg har kjøpt min på sunkost, 80 spenn for 100 ml, og man trenger ikke mer enn omtrent to dråper til hele ansiktet). Dette er naturlige greier, og man er garantert å slippe tilsetningstoffer og annet skit.
Huden blir babymyk, og man tetter heller ikke porene. Ergo: Myk og ren hud!

Jeg pleier å gjøre dette hver søndag, og har mitt eget lille spa. Da tar jeg en grønnleiremaske på før jeg smører inn huden med olje (har kjøpt en på body shop tilsatt basilikum, men de har leiremasker for ca tolv spenn med bare naturlige ingredienser på vita), og har kur i håret. Om du ikke har råd til en ordentlig hårkur, så gjør det godt for håret bare å bruke en vanlig balsam, og bruke som en slags innpakning. Til tross for hva som står på pakkene, så lar jeg det hele være i ansiktet og i håret en halv time. Da føles det mer som ånkli spa

Velvære og godt stell for en billig peng!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no