Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-08, 19:30   #1
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Ett eller annet skjedde åpenbart med prikke-systemet i våres en gang slik at vi nå må ha gikk tilbakemeldinger til 10(?) forskjellige før vi får lov til å prikke samme personen igjen.
Jeg og mange med meg syns prikking etter dette blir veldig vilkårlig i og med at det rett som det er hender at vi ikke får gitt tilbakemelding på innlegg som fortjener det og man dermed må gå rundt og finne en rekke andre innlegg å gi tilbakemelding på før man kan få gitt til det som fortjener det. Innen den tid kan det gode innlegget man gjerne ville prikke ha blitt 'borte for en' eller det har gått i glemmeboka.

Kan vi ikke heller få fjernet sperren med hvor ofte prikking kan gis men at man eventuelt ikke gir poeng før det har gått så så mange tilbakemeldinger. For meg er det det å kunne gi den personlige og spontane tilbakemeldingen på et innlegg som teller, og ikke hvor mange poeng mottakeren derved får.

Eller gjerne at vi får tilbake det systemet vi hadde før omleggingen (uten at jeg vet 100% hvordan det fungerte...)

__________________
Ciss

Sist redigert av Ciss : 15-06-08 kl 19:36.
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:35   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Enig!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:41   #3
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Dette er jeg helt enig i!

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:50   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Enig!!!

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:57   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Det har vært litt frem og tilbake ang. det med ryktefunksjonen, og siste endring ble gjort fordi jeg ikke synes det fungerte skikkelig (missbruk, mobbing, ryktespredning osv.).

Den er nå satt til 7 stk, og 21 stk i løpet av et døgn. Det synes jeg er en fair løsning. Da kan man i teorien prikke førstemann 4 ganger, og andre 3 ganger om man vil. Det er mange nye som vil sette pris på en koselig kommentar. Om noen skriver et positivt innlegg, om noen bidrar med kunnskap, om noen bidrar til at en tråd blir god, et lite velkommen, osv.

Men, vi skal se det an i løpet av sommeren, og hører selvsagt på hva dere sier.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:15   #6
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Da kan man i teorien prikke førstemann 4 ganger, og andre 3 ganger om man vil.

Her skjønner jeg ikke hva du mener? Jeg kan jo ikke prikke samme person 4 ganger som du skriver? Jeg må jo vente til jeg har prikket 6 andre før jeg prikker den samme ut fra at grensen nå er 7.

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Det er mange nye som vil sette pris på en koselig kommentar. Om noen skriver et positivt innlegg, om noen bidrar med kunnskap, om noen bidrar til at en tråd blir god, et lite velkommen, osv.

Selvsagt prikkes også nye om de har skrevet noe fint eller jeg ønsker å gi dem en spesiell oppmuntring. Jeg ser jo på innlegget som er skrevet og ikke hvem som har skrevet det når jeg ønsker å prikke. Men problemet er at man ikke kan prikke når behovet oppstår og da prikker i alle fall jeg langt sjeldnere enn jeg gjorde før - til alle.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:03   #7
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Signerer Ciss om dette jeg også

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:17   #8
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Signerer Ciss og de andre her inne på dette!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:18   #9
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Her skjønner jeg ikke hva du mener? Jeg kan jo ikke prikke samme person 4 ganger som du skriver? Jeg må jo vente til jeg har prikket 6 andre før jeg prikker den samme ut fra at grensen nå er 7.

Det er jo det Summer sier.
Teoretisk sett lar det seg gjøre å gi følgende:

Person nr. 1 får prikk nr 1, 8, 15 og 21

Person nr. 2 får prikk nr 2, 9, 16

Person nr. 3 får prikk nr 3. 10 og 17

Person nr. 4 får prikk nr 4, 11 og 18

Person nr. 5 får prikk nr 5, 12 og 19

Person nr. 6 får prikk nr 6, 13 og 20

Person nr. 7 får prikk nr 7, 14 og

Dette blir tilsammen 7 personer, og bare en av dem kan få 4 prikker, mens de neste får 3 eller 2 på den siste.

Men dette er bare teoretisk, da man skal bruke både hode og hjerte i omgang med dette verktøyet.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:19   #10
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

jeg er såååå enig med Ciss her. Nå er det rett å slett for vanskelig å gi små komentarer, skryt og oppmuntring. For det er jo ikke alle små komentarer som har noe i tråden å gjøre.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:21   #11
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Enig i at det heller kan droppes å ha poeng så lenge man kan få gi tilbakemelding

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:23   #12
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Enig med Ciss om prikkene, selvom jeg ikke har vært her før og kjente det gamle systemet - det virker ikke når man ikke kan bruke det intuitivt, så jeg har glemt å bruke det på en stund. Andre steder driver de bare med kudos, dvs du kan bare gi positive tilbakemeldinger. Hvis du er kritisk, må du skrive det i et innlegg som alle kan se, eller velge å sende en PM. Det er et smart system, synes jeg.

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:24   #13
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Kommentar til Dillys innlegg:

...jeg bruker gjerne hjertet når jeg prikker, men jeg har ikke hode til å holde styr på hvem jeg har prikket eller ikke...
...dvs, at hvis jeg vil prikke en god venn, og jeg må prikke noen andre for å prikke denne, må jeg altså på jakt for å finne noe å prikke, så jeg kan gå tilbake og prikke denne gode vennen...det ender med at jeg ikke gjør det, for det tar for mye av min korte tid jeg kan bruke på denne siden,
og da ender jeg med å ikke prikke i stedet...
...litt trist da, tar vekk det impulsive i prikkemulighetene...noe jeg var glad for...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:26   #14
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Enig her ja, nå har jeg prikket de jeg kunne her, men fikk ikke gitt alle, måtte da lete etter flere å prikke..

vil gjerne prikke på impuls og ikke etter tall og nr.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:52   #15
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Signerer alt HI sier, og dette som Karbosara skriver er som om jeg skulle sagt det selv:

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

...det ender med at jeg ikke gjør det, for det tar for mye av min korte tid jeg kan bruke på denne siden,
og da ender jeg med å ikke prikke i stedet...
...litt trist da, tar vekk det impulsive i prikkemulighetene...noe jeg var glad for...

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:42   #16
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Enig i at det heller kan droppes å ha poeng så lenge man kan få gi tilbakemelding

Det er ikke en mulighet i VBulletin-programvaren. Da er løsningen å skru av ryktesystemet og bare bruke PM.

Jeg hører hva dere sier, og det er mulig jeg skrur ned igjen i løpet av sommeren, men for øyeblikket vil jeg ha det slik det er (og se litt an utviklingen i grunnene til at jeg justerte dem i første omgang) og oppfordrer dere til å ikke bare prikke de samme personene hele tiden. (Endel andre steder har 20/20. - Dvs 20 prikker i døgnet og 1 prikk pr pers. Så det er ikke så veldig ille synes jeg, når jeg først justerte det opp mener jeg.)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 11:00   #17
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 11:12   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Jeg synes det er veldig vanskelig å tolke smileyer. Hva ville du si Pearl?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 11:44   #19
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Å, beklager. Jeg ville egentlig bare gi Ciss en melding om at jeg hadde gitt henne en prikk for å ta opp temaet. Ved et uhell kom smilyen to ganger. Ingen skumle hensikter.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 13:21   #20
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Ok.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
And eller kylling med vanilje ala La Rèunion Nille Middag 5 30-04-06 22:46
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 22:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no