Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvorfor passer klærne enda?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-08, 17:59   #1
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Hvorfor passer klærne enda?

Jeg har gått ned 14-15 kg siden starten av oktober, og det eneste er et par bukser som har blitt for store. Bruker ellers de samme klærne, og synes liksom ikke det er så mye annen forskjell enn at de kanskje ikke strammer så mye som før..

Hvor mye må man egentlig gå ned for å miste en klesstr eller to? Jeg veier i underkant av 90 kg nå, skal ned til ca 75 kg, er 170 cm høy. Er kraftig bygd i utgangspunktet, så noen sylfide kan jeg umulig bli (ikke vil jeg det heller), men lurer på om jeg vil kunne handle klær i normale butikker etter 15 kg til. Mesteparten av garderoben er i 44-48 (mest 46, + og - litt i de andre str), men jeg ser liksom enda ikke for meg at jeg skal kunne passe i str 42 engang. Ei på jobben bruker str 40/42, og jeg synes hun er tynn, og aldri i verden om jeg blir så slank etter 15 kg til.

Ja, det er vel selvbildet mitt som surrer med meg nå, er det ikke?

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 18:39   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor passer klærne enda?

Spørsmål: Er buksene og gensrene liksom blitt lenger?
Ofte kjenner man ikke at de blir slarkete, men de blir lenger fordi de faller bedre! Merker du noe på det?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 18:56   #3
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor passer klærne enda?

Njasj, jeg veit liksom ikke. Det er fullt mulig.

Egentlig er jeg bare litt lei og sliten, og får masse rare tanker i hodet, vil jeg tro. Jeg vet jeg jo har gått ned en god del, og at jeg skal fortsette ned i vekt. Men jeg skulle liksom ønske jeg snart kunne bytte ut hele garderoben med noe i mye mindre størrelser :P

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 19:23   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor passer klærne enda?

I gjennomsnitt betyr 10 kilo et størrelse. Men for noen er det nok med 5, - andre må opp i minst 15 - kanskje 20 !

Det er jo klart at du har blitt mindre når du har tatt av såpass. Og klærne sitter løsere sier du jo. Da er det mulig at mindre størrelser passer. Hvordan vekttapet virker på kroppen er forksjellig fra person til person. Noen merker vekttap raskt. Plutselig er det to størrelser mindre. men så er de gjerne på den størrelsen lenge. Andre opplever det samme som deg, at størrelsen liksom ikke minker så fort, - helt til en plutselig en dag oppdager at en har gått ned flere størrelser. Å ha hatt trange klær som sitter løsere betyr ikke at du kanskje har gått ned EN størrelse. Det betyr som regel fler, fordi du har utvidet klærne som har vært trange også ... om du skjønner hva jeg mener.


Ikke se deg blind på størrelse heller. Det er hvordan plagget sitter som betyr noe. Jeg har noen bluser i x-large som sitter akkurat likt bluser jeg har i medium. Jeg har plagg i 36 som sitter like fint som 42. Da jeg kjøpte meg ny svart skinnjakke her om dagen måtte jeg opp i 44 for å finne en som passet. Det underlige er at jeg har en akkurat lik i brunt (samme merke, samme modell, det er bare fargen som er forskjellig) og den er str. 40.

Se på det som en fordel. Dess lengre du kan bruke de gamle klærne, dess mer penger sparer du på å kjøpe nytt hele tiden. Og dess mer penger har du å kjøpe for når du når målet ditt. Du er godt over halvveis og jeg tviler ikke på at du klarer det.

I løpet av denne prosessen vil selvbildet ditt endre seg. Du ser fremdeles den "samme gamle" i speilet. Som du sier så surrer selvbildet ditt med deg. Det du ikke ser, skjer ! Endringene som skjer hver dag er så små at du som ser deg selv hver dag ikke legger merke til endringene. Det er derfor det er litt lurt å ta "før, imens og etter" bilder. Det er der endringene syns best.

Har du sett "How to look good naked" med Gok ? 100 % av jentene han har hatt med i programmet har gjort seg selv mye større enn de virkelig er - inni hodet sitt. Mange flere størrelser, og adskillige centimetere !

Så fatt mot og ta det med ro. Du VIL oppdage hvor mye mindre du har blitt. Helt plutselig - ser du det bare !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 21:47   #5
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor passer klærne enda?

Takk for kloke ord, Nille. Var vel omtrent akkurat dette jeg trengte å høre

Jeg har egentlig bestemt meg for å kjøpe minst mulig klær inntil jeg er ferdig slanket. Har noe gammelt liggende, som sikkert kan duge i en overgangsperiode etterhvert. Jeg er nok mest utålmodig, og som sagt inne i en dårlig periode mtp psyken blant annet.

Jeg vet forresten at jeg ser på meg selv som myye større enn det jeg er. Vi fikk nye jakker på jobb her en dag, og skulle prøve. Jeg tok opp xl, og var sikker på at den skulle være passe, men den var altfor stor, og jeg endte på en L. Men, ei som jobber ved siden av var innom og skulle få jakke, og hun er ganske stor. Jeg tenkte ikke på annet enn at XXL var passe til henne, men hun hadde ikke sjanse til å få den igjen. Da bør jeg egentlig skjønne at jeg ikke ser min egen størrelse, ettersom jeg faktisk trodde hun ikke var så mye større enn meg...

Skulle sikkert funnet frem noen bilder fra i sommer og høst, men tror jeg skal vente til vekta går nedover igjen, så jeg ikke går enda lenger ned i kjelleren.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 00:44   #6
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Hvorfor passer klærne enda?

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Skulle sikkert funnet frem noen bilder fra i sommer og høst, men tror jeg skal vente til vekta går nedover igjen, så jeg ikke går enda lenger ned i kjelleren.

Vet du, jeg synes du skal finne frem de bildene jeg! Jeg gjorde jo det her tidligere i uka. Og det var akkurat det jeg trengte akkurat nå. Jeg synes vekta har stått litt vel stille siden jul Men nå jeg ser på bildet fra i sommer og det nå, ja da ser jeg at det er STOOOR forskjell! Og det er ca 14 kg forskjell.

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Marked for enda flere slankebøker? Fjonken Generell diskusjon 11 17-05-06 12:28
Enda en ernæringsekspert som ikke kan stort. Begod Kosttilskudd 27 15-05-04 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no