Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukker

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-10, 20:38   #1
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei
Question

Sukker

Sikkert allerede ett svar der ute.. meen ikke så jeg fant.
(Sikkert utroli dårli på å lete)

Lurte på om sukker var fy-fy uansett?
Spiste noe hjemmelaga is, med ursmå menger vanijesukker og melis i, for smak mest tror jeg. Regna på diett.no at selv etter å ha spist den isen så er mitt inntaket mitt i dag på 13-14carbo.
Men det er jo sukker så det påvirker jo kroppen min vil jeg tro.. eller er det det samme om det er fra sukker eller avokado jeg får de carbene ifra?

fikk utslag på sticks også i kveld..

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 21:09   #2
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sukker

Kjempe spørsmål, jeg vil gjerne vite også!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 21:18   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sukker

Vet dere, det er helt personlig hvordan man gjør dette!

Noen blir faktisk såpass syke av bare litt sukker at de holder seg laaaangt unna!
For andre er dette en slankekur og de vet godt at de spiser litt sukker, men det er opp til den enkelte hvor langsomt de vil slanke seg!
Noen blir nesten "fanatiske" og vil ikke spise noe med sukker/karbohydrater i, men det må de jo få gjøre som de vil med!
Noen sverger til kun naturlig mat uten tilsetninger av noe slag som sin metode......

Som sagt, det er helt opp til den enkelte hvordan man velger å gjøre dette, men karbene skal helst komme fra grønnsaker slik at man får i seg vitaminer/mineraler etc!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 21:44   #4
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Sukker

Har tidligere fått en hang-over følelse av sukker, etterpå, så det er jo ikke noe jeg tenker å spise i stor skala. Tenkte bare at dersom ikke sukker var sikkelig ille så lenge det var så små mengder, såå gikk det ann, om ikke hver helg så annen hver.
Regnet på at 5gram sukker ga rundet opp 5gram karbo, så det sier seg jo selv at det var lite i det jeg spiste.

Men om jeg forstod riktig så var det pga av mindre samlet vitamin opptak for dagen, og ellers crapy form som var årsakene til å la være. Ikke det at sukkercarbo var værrre enn grønnsalkercarbo i og for seg??

For oss som en annen gang har vært fyllasyke, så vet vi jo at heller ikke alkohol er bra for kroppen, men ei og anna helg tar vi oss nu ei øl eller to for mye (eller vinglass ).

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 22:06   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sukker

Karber er karber uansett hvor de kommer fra, men det er hvem eller hva de kommer sammen med som er poenget!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 22:24   #6
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sukker

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Karber er karber uansett hvor de kommer fra, men det er hvem eller hva de kommer sammen med som er poenget!

Beklager, men kan du forklare hva du mener her? Hvem/hva de kommer sammen med? Jeg er ny og skjønner ikke dette..

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 22:25   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sukker

Er bedre å spise litt sukker + fett, enn det er å spise litt sukker + andre karbohydrater.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 22:32   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukker

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Ikke det at sukkercarbo var værrre enn grønnsalkercarbo i og for seg??

Det stemmer nok ikke. Det finnes flere typer karbohydrater, og de påvirker blodsukkeret i forskjellig fart etter hvor enkle de er. Sukker spaltes veldig fort, og vil dermed øke blodsukkeret mye kjappere enn f.eks brokkoli, hvor karbohydratene er mer komplekse, og spaltes saktere. Samt at 100 gr sukker=100 gram karbohydrater, og 100 gr brokkoli=3,2 gram karbohydrater, så sånn sett får man mye mer mat ut av det .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 22:34   #9
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sukker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er bedre å spise litt sukker + fett, enn det er å spise litt sukker + andre karbohydrater.

ah...takker.

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 23:37   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sukker

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Beklager, men kan du forklare hva du mener her? Hvem/hva de kommer sammen med? Jeg er ny og skjønner ikke dette..

Det jeg mener er at spiser du feks en kake med masse mel og sukker, får du kun i deg masse "tomme" karber!
Spiser du like mange karber i form av grønnsaker, får du også i deg vitaminer og mineraler kroppen trenger!

Samt at som Photo sier, det er noe forskjell på feks hvor fort karbohydrater tas opp i kroppen etc!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 06:59   #11
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Sukker

Hadde jo en mistanke om at sukker ikke er bra for meg, og spiser det nu heller ikke til hverdags! Men takk for oppklaring

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker Lilli Generell diskusjon 6 25-08-09 11:51
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53
PMS og sukker Summer Lavkarbo generelt 8 28-06-04 14:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no