Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Brøderstatninger

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-11, 19:17   #1
Birdfire
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
Birdfire er på en erverdig vei

Brøderstatninger

Det finnes mange oppskrifter og jeg har funnet en som passer meg. Lavkarbobriks ( Hexeberg). Av en porsjon får jeg 36 stk.
Jeg har tatt 2 til frokst og 2 to til lunsj.
Er det for mye brøderstatning ?
Jeg blir god og mett , fordøyelsen er fin og jeg føler meg i grunn vel.

Birdfire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 22:36   #2
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Brøderstatninger

Opprinnelig lagt inn av Birdfire, her.

Det finnes mange oppskrifter og jeg har funnet en som passer meg. Lavkarbobriks ( Hexeberg). Av en porsjon får jeg 36 stk.
Jeg har tatt 2 til frokst og 2 to til lunsj.
Er det for mye brøderstatning ?
Jeg blir god og mett , fordøyelsen er fin og jeg føler meg i grunn vel.

Det er det jo kun du som kan svare på. Kommer helt an på hvor mange kh de inneholder i forhold til hvor mye kh du ligger på. Og om du går ned i vekt, hvis du er ute etter det.

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 10:55   #3
Birdfire
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
Birdfire er på en erverdig vei

Sv: Brøderstatninger

Så sant så sant. Jeg er ute etter vektreduksjon. Briksene inneholder 2 gr pr. bit. og passer inn i mitt opplegg når jeg teller krb. Bruker diett.no for kontroll .
Jeg leste et sted at det var lurt og erstatte kun ett brødmåltid med lavkarboerstatning og ikke spise brøderstning til de andre måltidene . Jeg erstatter 2 måltider og lurer på om det forsinker vektnedgangen noe .
Totalt antall gr. karbo. er vel det som teller ikke hva man spier ... eller ? Uansett jeg går ned i vekt selvom jeg ikke raser ned. Det gjør ingenting det funker.

Birdfire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 11:03   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Brøderstatninger

Opprinnelig lagt inn av Birdfire, her.

Så sant så sant. Jeg er ute etter vektreduksjon. Briksene inneholder 2 gr pr. bit. og passer inn i mitt opplegg når jeg teller krb. Bruker diett.no for kontroll .
Jeg leste et sted at det var lurt og erstatte kun ett brødmåltid med lavkarboerstatning og ikke spise brøderstning til de andre måltidene . Jeg erstatter 2 måltider og lurer på om det forsinker vektnedgangen noe .
Totalt antall gr. karbo. er vel det som teller ikke hva man spier ... eller ? Uansett jeg går ned i vekt selvom jeg ikke raser ned. Det gjør ingenting det funker.

Det finnes personer her inne som overhodet ikke går ned i vekt dersom de spiser brøderstatninger, selv om de er innenfor kh-grensene sine. Skaldeman skriver at han selv kan ikke spise nøtter og kli for da stopper det helt opp.

Dette er det vi kaller partystoppere og det er mange forskjellige ting som virker sånn, selv om det er innenfor daglig kh dose. Det vil også være forskjellig fra person til person hva man ikke kan ha, men det kan være brøderstatninger, frø, nøtter, tomater, bær, kunstig søtning, ost osv osv. Søk her på forumet så finner du masse om det.

Jeg synes ikke at du skal endre på noe så lenge du har det bra, føler deg mett og tilfreds og vekta går nedover. Det er det viktigste og det at du ikke raser ned i vekt er en fordel, tross alt skal både hode og hud henge med. Så fortsett med det du gjør og skulle vektnedgangen mot formodning stoppe i en lengre periode (flere uker), kan du begynne å vurdere om det er ting som må endres på.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som ikke spiser brøderstatninger Dolsi Ketolysekuren 32 25-06-11 18:39
Hvorfor stopper brøderstatninger vektnedgang? trio Lavkarbo generelt 2 29-11-10 18:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no