Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Fascinert veggis venter på

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-06, 23:56   #1
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Fascinert veggis venter på

Skaldeman for veggiser. Ja hvordan skal jeg klare å oversette alt fleskesnakket, alt svinekjøttet med feit svor, alt ribbefettet, kjøttkakene og pølsene til veggisverdenen min. Jeg vil ned i vekt og hvis løsningen ligger i å være full av fett og mett, da er dette noe for OverspiserSpirea. Jeg er nok temmelig karbojunkie, men jeg kan helt sikkert konvertere til fettjunkie om det trengs

Nå maser hu der igjen ja

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 00:16   #2
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Fascinert veggis venter på

Egg og smør, bring it on

Rømme ja takk.

Protein smoodie med kremfløte, oh mamma.

Fett er ingen problem, du kan bu i avløpet til Tine i Stavanger
Protein er litt verre, fisk spiser de formoder jeg.
Egg er jo frrrrremragende.

Nå er eg overtrøtt takk for meg(bukker pent).

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 00:23   #3
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fascinert veggis venter på

Opprinnelig lagt inn av Spirea

Skaldeman for veggiser. Ja hvordan skal jeg klare å oversette alt fleskesnakket, alt svinekjøttet med feit svor, alt ribbefettet, kjøttkakene og pølsene til veggisverdenen min. Jeg vil ned i vekt og hvis løsningen ligger i å være full av fett og mett, da er dette noe for OverspiserSpirea. Jeg er nok temmelig karbojunkie, men jeg kan helt sikkert konvertere til fettjunkie om det trengs

Nå maser hu der igjen ja

Jeg må dessverre skuffe deg. I boka si har Skaldeman et spørsmål og svar segment, og her står følgende:
--------------------------------------------------------------------
Jeg er vegetarianer. Kan du foreslå et vegetarisk alternativ?

Nei.
--------------------------------------------------------------------

Men kanskje du kan finne opp din egen diett? Ikke Skaldeman, men Spirea, og se om du går ned på en vegetarkost med mye fett. Du kan gjøre mye med Tofu og lignende produkter om du har tilgang til det, og du kan bruke kokosolje og olivenolje. Oliven og avocado er eksempler på vegetarmat som inneholder mye fett. Om du kan spise melkeprodukter og egg, så kan du også bruke fløte og rømme og creme fraiche.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 00:33   #4
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Fascinert veggis venter på

Ville begrensa tofu, dårleg balanse mellom aminosyrene.
Om du et egg så er det bedre,gjerne 4-5 til dagen med rikleg smør.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 04:02   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Fascinert veggis venter på

Hva er tofu? er det noen som har ett bilde?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 08:50   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fascinert veggis venter på

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Hva er tofu? er det noen som har ett bilde?






Tofu er et mykt, mildt, kremliknende næringsmiddel, foredlet med soyabønner som råvare leser jeg et sted, men mitt møte med tofu, var at det bare var sleipt og litt småbitter smak. Tofu er en viktig proteinkilde i kinesisk, japansk, koreansk og sydøstasiatisk kosthold. Jeg tror det er noe slikt som 16g protein pr 100g.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 09:05   #7
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Fascinert veggis venter på

Opprinnelig lagt inn av Spirea

Skaldeman for veggiser. Ja hvordan skal jeg klare å oversette alt fleskesnakket, alt svinekjøttet med feit svor, alt ribbefettet, kjøttkakene og pølsene til veggisverdenen min. Jeg vil ned i vekt og hvis løsningen ligger i å være full av fett og mett, da er dette noe for OverspiserSpirea. Jeg er nok temmelig karbojunkie, men jeg kan helt sikkert konvertere til fettjunkie om det trengs

Nå maser hu der igjen ja

Jag har faktiskt ett par "veggisar" som tillämpar mina principer med framgång. Men de tillhör den där gruppen som äter ost, smör och ägg, och i ett fall fisk. Gör man det och dessutom kanske kompletterar med kokosfett är det inget som helst problem. (Äter man rejält med ägg kan man rädda vilken kost som helst.) Men är man en veggis som bara äter vegetabilier får man äta en "samlarkost", i stället för en "jägarkost". Det är ett annat koncept och då får man sikta in sig på någon av stenåldersböckerna. En sådan kost är bra, men enligt min uppfattning inte optimal för en nordbo.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 09:42   #8
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Sv: Fascinert veggis venter på

Opprinnelig lagt inn av Spirea

Skaldeman for veggiser. Ja hvordan skal jeg klare å oversette alt fleskesnakket, alt svinekjøttet med feit svor, alt ribbefettet, kjøttkakene og pølsene til veggisverdenen min. Jeg vil ned i vekt og hvis løsningen ligger i å være full av fett og mett, da er dette noe for OverspiserSpirea. Jeg er nok temmelig karbojunkie, men jeg kan helt sikkert konvertere til fettjunkie om det trengs

Nå maser hu der igjen ja

Jeg har sett på det du har skrevet tidligere og oppfattet at du spiser fisk. Vil det si at det eneste du ikke spiser er kjøtt? Jeg tror du ville fått det veldig mye lettere hvis du hadde dette fokuset i stedet for å tenke på det du ikke spiser.
Jeg spiser nesten ikke kjøtt fordi jeg foretrekker fisk og har ikke hatt større problemer enn andre med å spise lavkarbo.
Hvis jeg skulle spist etter Skaldemanns prinsipper for å gå ned i vekt hadde det blitt mye fet fisk og egg.
Hvis du hadde vært veganer ville du helt klart hatt et problem med å følge dette kostholdet.

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:33   #9
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Sv: Fascinert veggis venter på

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Jag har faktiskt ett par "veggisar" som tillämpar mina principer med framgång. Men de tillhör den där gruppen som äter ost, smör och ägg, och i ett fall fisk. Gör man det och dessutom kanske kompletterar med kokosfett är det inget som helst problem. (Äter man rejält med ägg kan man rädda vilken kost som helst.) Men är man en veggis som bara äter vegetabilier får man äta en "samlarkost", i stället för en "jägarkost". Det är ett annat koncept och då får man sikta in sig på någon av stenåldersböckerna. En sådan kost är bra, men enligt min uppfattning inte optimal för en nordbo.

Sten Sture

Takk for svar! Alle sammen forøvrig. Jeg spiser ost, men det har dessverre blitt sånn at jeg nylig oppdaget hva osteløpe (som brukes som fortykningsmiddel i de fleste harde oster) er. Ettersom osteløpe viser seg å være enzymer fra kalvens fjerde mage, ble det slik at jeg ikke lenger spiser normal ost, men bare Norbo, Sans og smørbare oster som ikke inneholder løpe (Norbo og Sans inneholder mikrobiell løpe, som er utviklet av muggsopp og ikke av slakt). Men jeg spiser egg og jeg drikker melk og spiser meierismør og ovennevnte oster. Avokado er jeg glad i og fet fisk burde jeg kunne få i meg.

Skulle ønske "noen" kunne lage den komplette diett for fiskespisende veggiser. Jeg skal på eksamensfest i juni og skulle så veldig gjerne kunnet se ut som folk innen den tid.

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:44   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fascinert veggis venter på

Spirea - kanskje du kunne laget en tråd, ala "mitt liv som fiskespisende vegetarianer" - og samlet oppskrifter og tips på veien? Vet det er mange som har et likt kosthold som deg her inne

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:46   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fascinert veggis venter på

Jeg går kanskje litt over trådens tema nå - men jeg har ikke helt fått med meg hvorfor noen vegetarianere spiser fisk, og ikke kjøtt. Er det fordi vi har så mye fisk i havet? (Vi har mange elger i norge også..) Eller er det noe annet?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 02:01   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fascinert veggis venter på

Egentlig heter det Pesche-vegetarianer når man spiser fisk, men hvem bryr seg om det.
Jeg var p-veggis i 6 år, og det var vel fordi jeg syntes mer synd på dyra enn fisken. Egentlig burde jeg synes like synd på begge deler, men det har vel med å gjøre at dyra kan gi uttrykk for smerte og følelser, så vi VET jo at de føler, mens fisken ikke kan, og vi egentlig ikke er sikre på om den kjenner smerte/følelser... Men jeg har jo lest i ettertid at fisken faktisk kjenner smerte... Jeg har ALDRI klart å fiske selv, klarer ikke drepe en flue engang. Slipper alltid ut edderkopper og veps, dreper ALDRI noe med vilje, det syns jeg er direkte respektløst, så lenge man har et valg (får man invasjon av maur etc, er det jo noe annet!).
Uff dette ble bare rot, jeg klarte vel egentlig ikke forklare helt hvorfor noen veggiser spiser fisk men ikke kjøtt (de som gjør det av såkalte helsebevisste årsaker trenger vel ikke forklares).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 21:45   #13
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Fascinert veggis venter på

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jeg går kanskje litt over trådens tema nå - men jeg har ikke helt fått med meg hvorfor noen vegetarianere spiser fisk, og ikke kjøtt. Er det fordi vi har så mye fisk i havet? (Vi har mange elger i norge også..) Eller er det noe annet?

Det här med veggisar är intressant. Det tog lång tid innan jag insåg att jag är vegetarian, men av den carnivora typen. Jag äter alltså huvudsakligen gräs, men jag ser till att gräset processas av en ko innan jag äter det.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 00:25   #14
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fascinert veggis venter på

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Det här med veggisar är intressant. Det tog lång tid innan jag insåg att jag är vegetarian, men av den carnivora typen. Jag äter alltså huvudsakligen gräs, men jag ser till att gräset processas av en ko innan jag äter det.

Sten Sture

Hahahaha.... Takk for en god latter på tampen av dagen!

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mens vi venter på å bli slank... LilNoor Generell diskusjon 1 15-03-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no