Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Ren kjøttdeig?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-10, 22:04   #1
rik
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 39
rik er på en erverdig vei

Ren kjøttdeig?

Er innspirert av min datter som har lagt av seg 20 kg. på 3 måneder og oppnådd idealvekta si. Hun gav meg følgende råd til måltid når man stod oppgitt og ikke viste hva man sku fikse i full fart:
ca. 400 g kjøttdeig som ikke inneholder formeget karbo. Stek det og krydder, salt etc. Hell på 1 eller 1/2 glass tacosaus med lavkarbo. La det avkjøle og ta av den passe mengde som varmes i mikro, legg over ost og grønnsaker eller salat ved siden av. Bruk crem fresh som dressing til salaten. Lett og nydelig blanding. Kan det være passende kost i lavkarbo perioden. Tror det, og det kan stekes opp for flere måltider og brukes til f.eks. lunsh, middag eller frokost.
Ber om tilbakemelding på om det er passende og enkelt å lage.
Stek i smør eller olje om det sku være behov for litt ekstra fett.

rik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:08   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ren kjøttdeig?

Høres nyyydelig ut og etter mine lavkarbovaner ser det perfekt ut!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 09:52   #3
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Ren kjøttdeig?

Jeg har også laget med Taco-saus, men det er ganske mange karboer i den sausen, så jeg foretrekker egentlig å la den stå...

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 10:25   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ren kjøttdeig?

Jeg pleier å steke en pakke kjøttdeig, hive oppi en finhakket løk, litt salt, pepper og pizzakrydder og noen ss soltørket tomatsaus (på glassflaske). Lar det surre noen minutter og på slutten har jeg i 2-3 ss seterrømme og lar det surre med et minutt.

I mellomtiden har jeg delt opp blomkål og broccoli i små buketter og kokt dem såvidt møre (enten i kjele eller i microen) og lagt dem i en smurt ildfast form. Heller så kjøttdeigblandingen over og topper det med noen skiver ost. Inn i stekeovnen på 200 grader i noen minutter til osten er smeltet. Serveres med salat. NAM!!!! Og vanvittig lettvindt da gitt!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjøttdeig Drømmeren Ketolysekuren 6 02-06-10 21:25
Kjøttdeig nettie Ketolysekuren 22 30-03-10 23:20
Kjøttdeig Heidisvry Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 21-01-09 16:21
Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig? tonemor Ketolysekuren 8 21-09-08 18:31
Kjøttdeig ratatouile Ketolysekuren 4 14-02-08 15:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no