Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Genial måte å lage slush!

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-14, 21:09   #1
Tropicana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 29
Tropicana er på en erverdig vei

Genial måte å lage slush!

Jeg har ikke prøvd dette enda, men tenkte å gjøre det imorgen med en pepsi max. Har noen prøvd dette tidligere?

https://www.youtube.com/watch?v=5T68TvdoSbI#t=24

Tropicana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 17:46   #2
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Genial måte å lage slush!

Opprinnelig lagt inn av Tropicana, her.

Jeg har ikke prøvd dette enda, men tenkte å gjøre det imorgen med en pepsi max. Har noen prøvd dette tidligere?

https://www.youtube.com/watch?v=5T68TvdoSbI#t=24

3timer og 15 min er ganske lenge å vente.
Holder meg til milkshake - isbiter, fløte, ett egg og 2 scoops med sjokolade proteinpulver. Swiiiiirl i blenderen og ferdig.
Tilsett kald kaffe dersom man vil ha moccamilkshake.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 18:02   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Genial måte å lage slush!

Eller kjøp en slushmaker! Hell i drikke, klemklemklem, slush.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 20:56   #4
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Genial måte å lage slush!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Eller kjøp en slushmaker! Hell i drikke, klemklemklem, slush.

Eller det :P Glemmer å ha min i fryseren når jeg får lyst på :/

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 21:40   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Genial måte å lage slush!

Jenta mi elsker den. Vasker den med en gang hun har slurpet i seg, og setter den rett inn i fryseren igjen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 22:36   #6
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Genial måte å lage slush!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jenta mi elsker den. Vasker den med en gang hun har slurpet i seg, og setter den rett inn i fryseren igjen.

Må lære meg den fryser biten :P

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 23:15   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Genial måte å lage slush!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jenta mi elsker den. Vasker den med en gang hun har slurpet i seg, og setter den rett inn i fryseren igjen.

Det er disse de har på Jernia dere snakker om? Disse "gummikrusene"? Funker de altså? Hm... Kanskje det er et par tenåringer som får en liten sommergave...?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 23:52   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Genial måte å lage slush!

Ja, de funker! Best med saft.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 00:53   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Genial måte å lage slush!

Jeg kjøpte en slushymaker i fjor, forsøkte da med pepsi max som jeg hadde ristet ut kullsyren av. Ble bare en isklump. Så skulle jeg prøve her om dagen med fun light. Funka ikke i det hele tatt så jeg lurer på om koppen har blitt ødelagt etter å ha stått urørt i skapet i et år. Mener å huske at det var en slags væske mellom de to plastlagene. Stemmer det? Det var uansett ikke det i den koppen nå, og den kjentes ikke "riktig" ut, så jeg antok den var ødelagt og har rett og slett kasta den

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 01:04   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Genial måte å lage slush!

Væsken er vel det som fryser og gjør det mulig for saften å bli til slush.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 01:05   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Genial måte å lage slush!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Væsken er vel det som fryser og gjør det mulig for saften å bli til slush.

Ja, var det jeg antok. Så da har vel min vært lekk tenker jeg.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 14:38   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Genial måte å lage slush!

Om væsken du hadde i frøs for fort så var den i allefall ikke ødelagt. Men akkurat som med en del boller til ismaskiner som kan oppbevares i kjempekald fryser, så kanskje den trengte noen minutter på kjøkkenbenken før du helte i væske?
Om vår dypfryser feks står på maks, så må bollen til ismaskina stå ute opptil 15 min før jeg kan helle noe i den, ellers fryser det fast til kanten så vispen ikke kan gå rundt og isen bli frosset under kontroll.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 14:53   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Genial måte å lage slush!

Det var i fjor den frøs for fort. Siden da har den stått urørt i et kjøkkenskap, og antakelig lekket ut den væsken. Nå var det ikke antydning til litt slush engang, og da hadde den ligget over natta i fryseren.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 14:29   #14
Hab1958
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 1
Hab1958 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Genial måte å lage slush!

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

3timer og 15 min er ganske lenge å vente.
Holder meg til milkshake - isbiter, fløte, ett egg og 2 scoops med sjokolade proteinpulver. Swiiiiirl i blenderen og ferdig.
Tilsett kald kaffe dersom man vil ha moccamilkshake.

. Jeg er helt ny her, og vet ikke helt hvordan dette fungerer enda. Syns milkshaken din høres god ut, men hva slags pulver bruker du som smakstilsetting? Går det an å bruke f.eks frossene bringebær?

Hab1958 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 16:08   #15
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Genial måte å lage slush!

Opprinnelig lagt inn av Hab1958, her.

. Jeg er helt ny her, og vet ikke helt hvordan dette fungerer enda. Syns milkshaken din høres god ut, men hva slags pulver bruker du som smakstilsetting? Går det an å bruke f.eks frossene bringebær?

Ja, men jeg hadde ikke i egg da jeg gjorde det med bær, da blei det mer tynt flytende.
Jeg brukte ett sjokolade protein pulver fra iherb. Kan skrive ned hva det heter i morgen når jeg har kommet hjem

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 16:50   #16
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Genial måte å lage slush!

Opprinnelig lagt inn av Hab1958, her.

. Jeg er helt ny her, og vet ikke helt hvordan dette fungerer enda. Syns milkshaken din høres god ut, men hva slags pulver bruker du som smakstilsetting? Går det an å bruke f.eks frossene bringebær?

Bruker dette: http://www.iherb.com/HealthSmart-Foo...&sr=null&ic=43
(For de som lurer så er det ikke med sånn "jeg tjener penger på deg link")

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slush! halkatlala Generell diskusjon 9 17-04-13 20:02
Genial gjestemat Caroline79 Middag 22 18-02-11 08:45
Genial SUPPE-idè Marianne Lunsj 4 09-02-06 20:12
Genial SUPPE-idè Marianne Middag 2 14-03-05 12:32
Genial spiseplan themonk Andre dietter 20 03-02-05 22:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no