Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går vekten fort ned i starten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-08, 21:48   #1
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Går vekten fort ned i starten?

For jeg har jo fått en pangstart.Igår var det ned 1 kg, og jeg måtte jo på vekten imorges og og da var det ned 1,3.

Men jeg sliter med å finne variert kost nå før boken kommer i posten.Akkurat nå er jeg sulten, men orker ikke noe pålegg,egg eller salat.

Noen gode tips?

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:10   #2
Bayone
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
Innlegg: 101
Bayone er på en erverdig vei

Sv: Går vekten fort ned i starten?

Jeg veier meg bare en gang i uken gikk ned 3 kg første uka og 1,5 neste uke. Etter det sto det relativt stille i to uker før det fortsatte sakte men sikkert nedover

Hva med å bake ett ketolyse brød? For litt avveksling. Ellers bruker jeg å ta meg en liten neve mandler hvis jeg er sulten men ikke har lyst på noe spesielt

__________________
Startet opp igjen 09.08.2010 på 82 kg


Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:12   #3
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Går vekten fort ned i starten?

Bakte meg lavkarbo brød*sikle* så nå venter jeg bare på at det skal bli litt kaldere

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 11:11   #4
minna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Innlegg: 37
minna er på en erverdig vei

Sv: Går vekten fort ned i starten?

Jeg har også gått ned 1,3 til nå ( begynte på mandag)men jeg er liksom ikke helt fornøyd

__________________
minna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 11:54   #5
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går vekten fort ned i starten?

Jeg tror mange har veldig høye forventninger til å RASE ned i vekt med ketolysekuren.. De færreste gjør det. De som går ned 4-5-6 kg første uka er som oftest veldig store i utgangspunktet og har antagelig også mye vann i kroppen.
Det virker som det mest vanlige er å gå ned 1-3 kg første uka, for så å stoppe opp et par uker mens kroppen tilpasser seg. Etter det rusler man sakte men sikkert videre ned i "sitt eget tempo".
Jeg har holdt på 3 uker nå, og har gått ned 2 kg. Det er 650 g i uka ca, og det er faktisk veldig bra det.. og en sunn vektnedgang.
Jeg vet det er lettere sagt enn gjort (kanskje lettere på andre runde som jeg er på), men prøv å ikke tenke så mye på at det skal gå fort. Fordelen med ketolyse er ikke nødvendigvis at man går så mye fortere ned enn andre dietter, men at man føler seg bedre og ikke er sulten, sånn at man faktisk HOLDER UT til man når målet sitt!
Så vi får prøve å HOLDE UT da

Den "småsulten"-følelsen er en forbannelse for mange av oss. Og antagelig mye av grunnen til at vi blir overvektige. Og det er største grunnen til at jeg sverger til ketolyse, den følelsen blir borte! Men det tar et par uker for kroppen å venne seg til at man faktisk ikke er sulten, mye sitter i hodet.
Redningen for meg når jeg er småfysen, er ofte spekepølse med seterrømme (nesten som potetgull og dip ) eller litt ost i tykke skiver. Evt macadamia-nøtter hvis du liker/tåler nøtter (noen har vanskeligere for å gå ned hvis de spiser for mye nøtter)
Jeg er nok litt "matsnobb", spiser skjelden norvegia når jeg skal maule ost.. og skjelden jubelsalami når jeg mauler pølse.. Finnes masse godt i disse katergoriene hvis man går på meny/ultra/ica maxi eller andre litt større butikker. Tenk hvor mye penger vi sparer på å ikke spise ute, ikke spise ferdigpizza og annet søppel, for ikke å snakke om ikke spise godteri.. Unn deg noe GOD lavkarbomat!
Du kan også steke opp kyllingfillet f.eks i biter med godt krydder på, og ha kaldt i kjøleskapet. Lag deg dip med seterrømme, litt sukkerfri ketchup og favorittkrydderet ditt (paprika, løkpulver og dill er min favoritt) Det er god snacks/mellommåltid. Eller en avocado med sitron og majones, kanskje noen reker på (lidl har ferdig rensede reker frosne, smaker bedre enn de i lake, og veldig lettvint. Bare ta opp det du skal bruke, tiner på et øyeblikk under rennende varmtvann)

Mener ikke å være belærende eller noe altså, når jeg først begynte å skrive ramla det ut masse ting som JEG har tenkt og som funker for MEG.. Men kanskje andre kan ha nytte av noe av det

Lykke til!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg går bare ikke ned Mariette Ketolysekuren 17 26-01-08 16:10
Går ned, men det går veldig tregt ... Gør jeg noe feil? Petronella Ketolysekuren 15 24-01-08 21:41
Jeg går ned, men merker det ikke? Babalotta Ketolysekuren 14 15-11-07 15:07
Det går veldig fort!!? Spinny Ketolysekuren 13 21-06-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no