Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Deilig Mokka-konfekt!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-09, 22:09   #1
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien
Talking

Deilig Mokka-konfekt!

Etter å ha bakt Sarah Bernard her forrige helg, tenkte jeg at jeg skulle eksprimentere litt med konfekt-making

ca 150 g hasselnøtter 9 karber
100 g meierismør 0.6 karber
en plate nøttesjokolade fra Sukkerfritt 3 karber
bakekakao etter smak (jeg bruker ganske mye, liker mørk sjokolade) kanskje 40 g? 3-4 karber
kaffeskvett hvis man vil ha mokkasmak, byttes med fløteskvett hvis man vil ha ren sjokoladesmak

Hasselnøttene finhakkes i mikser. Smelt smøret og ha sjokoladen oppi til den også er smeltet. Blandes sammen med det tørre, tilsett kakao etter smak, og evnt kaffeskvetten. Røres godt sammen før man heller "røren" over i små konfektformer. Jeg brukte muffinsformer og fikk 15 stk. Da blir det ca 1 karb pr konfekt, lager man de i små konfektformer blir selvfølgelig antallet karber mindre. Settes i fryser for å stivne, jeg oppbevarer de der og tar dem rett derfra, men nå liker jeg min sjokolade kald også da..
Kan sikkert settes i kjøleskapet når de er stive.

Nydelige både som de er og kanskje med ett lite bringebær og en dæsj krem oppi muffinsformen?
Enjoy!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 13:12   #2
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Deilig Mokka-konfekt!

Ååhh...duverden...jeg får helt vann i munnen....

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:14   #3
Anne Karin
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Fagerstrand Nesodden
Innlegg: 61
Anne Karin er på en erverdig vei

Sv: Deilig Mokka-konfekt!

Denne skal jeg jaggu prøve. Det vil kansje være godt med litt appelsinskallrasp oppi også

Anne Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 15:36   #4
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Deilig Mokka-konfekt!

MMm appelsinskall hørtes godt ut.. Noen vil kanskje foretrekke ett lite dryss Splenda i "røren", men jeg syns sjokolade er best litt bitter og sterk, da er det som oftest nok med en bit
Det finnes sikkert mange variasjonsmuligheter, mindre kakao for lysere sjokolade, søtere smak med Splenda osv, men jeg syns at det smakte mest ordentlig sjokkis når den er skikkelig mørk og god.
Til og med min svært skeptiske samboer syns disse var kjempe gode, så i dag var fryser-brettet nesten tomt
Det er ikke så mye søtt jeg spiser etter jeg begynte på Ketolyse, men det er godt å vite at det finnes ett alternativ i tilfelle søthungeren tar overhånd. Iogmed at jeg bor over en matbutikk, blir veien ned til sjokkishylla svært kort hvis jeg ikke klarer å styre meg, selv om jeg jobber med selvkontrollen..

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 09:41   #5
Helene1
Nytt Medlem
 
Helene1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3
Helene1 er på en erverdig vei

Sv: Deilig Mokka-konfekt!

Hvor får man tak i "nøttesjokolade fra Sukkerfritt"

__________________


Helene1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 17:17   #6
Erlinda
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 23
Erlinda er på en erverdig vei

Sv: Deilig Mokka-konfekt!

Opprinnelig lagt inn av Helene1, her.

Hvor får man tak i "nøttesjokolade fra Sukkerfritt"

Hei. Her jeg bor har Ica supermarked tatt inn 3 sorter av den sukkerfritt, den mørke, vanlig og den med nøtter.De har også gelen + vaniljsausen fra Heistad. Og det er jo slik at de samme butikkene skal ha det samme sortemanget. Det vil si at, alle Ica super i norge skal ha disse varene.

Erlinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 17:41   #7
froken
Medlem
 
froken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 76
froken er på en erverdig vei

Sv: Deilig Mokka-konfekt!

Opprinnelig lagt inn av Erlinda, her.

Hei. Her jeg bor har Ica supermarked tatt inn 3 sorter av den sukkerfritt, den mørke, vanlig og den med nøtter.De har også gelen + vaniljsausen fra Heistad. Og det er jo slik at de samme butikkene skal ha det samme sortemanget. Det vil si at, alle Ica super i norge skal ha disse varene.




Hei. Vet du hvor mye sjokoladene kostet på Ica, iforhold til de vi kan kjøpe på nettet?

froken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbo i maten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så deilig! Soul Lavkarbo generelt 2 20-08-07 08:38
Cavalier Dark Mokka bar Mylamyy Lavkarbo generelt 10 07-02-06 14:23
Konfekt (til jul) guro Kake/dessert og snacks 2 31-07-05 15:06
Konfekt (til jul) guro Kake/dessert og snacks 2 31-07-05 15:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no