Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Dere som har gått ned MYE ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-09, 20:45   #1
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Dere som har gått ned MYE ...

Måtte dere reusere porsjonsstr etterhvert?? Jeg tenker det vil vel kanskje bli vanskeligere å gå ned etterhvert som kroppen blir vant, og må man da kompensere med å spise mindre porsjoner, mindre karber eller hva?? Eller KAN man fortsette i samme tralten hele veien?? Jeg spiser stort sett det jeg har lyst på nå, 2 egg til frokost(omelett) med litt skinke og grønnsaker, omelett igjen til lunsj, 2 koteletter til middag og så kan det bli det til kvelds også hvis det er igjen...Alltid med grønnsaker og slik til...Og nei jeg spiser ikke det samme hver dag, det var bare ett eksempel

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:48   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Dere som har gått ned MYE...

jeg slanker meg ikke, men lever lchf.

og jeg kan ikke si jeg spier lite, for det er nå jeg lever, og jeg nyter det med store måltider og blir METT! det er det viktige. og bli mett hver dang du er sulten..


gjør du det funker det nok

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 22:49   #3
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som har gått ned MYE ...

Helt enig i at det viktigste er å bli mett vær gang en spiser, og det betyr for min del at mengden mat varierer fra dag til dag bl.a. med aktivitetsnivå. Dessuten finnes det ingen fasit på hvilken mengde mat vi trenger, selv om myndighetene liker å gi inntrykk av dette gjennom anbefalinger. Vi mennesker er forskjellige og trenger forskjellig mengde mat - dette har lite med kjønn og kroppsvekt å gjøre.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 07:46   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Dere som har gått ned MYE ...

stoler du på staten sine råd, kan du like godt skrive på gravstenen at du døde av fedme..! (undskyld) ?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 17:13   #5
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: Dere som har gått ned MYE ...

Opprinnelig lagt inn av marithja, her.

Måtte dere reusere porsjonsstr etterhvert?? Jeg tenker det vil vel kanskje bli vanskeligere å gå ned etterhvert som kroppen blir vant, og må man da kompensere med å spise mindre porsjoner, mindre karber eller hva?? Eller KAN man fortsette i samme tralten hele veien?? Jeg spiser stort sett det jeg har lyst på nå, 2 egg til frokost(omelett) med litt skinke og grønnsaker, omelett igjen til lunsj, 2 koteletter til middag og så kan det bli det til kvelds også hvis det er igjen...Alltid med grønnsaker og slik til...Og nei jeg spiser ikke det samme hver dag, det var bare ett eksempel

Jeg merker selv at porsjonene mine minker etterhvert som jeg går ned,
så jeg tror det blir veldig individuelt. Men det jeg tror er viktigst er å spise
når du er sulten og stoppe før du er stappmett.
Lykke til videre

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 17:32   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Dere som har gått ned MYE ...

Min erfaring er at så lenge jeg spiser meg behagelig mett på RIKTIG mat så funker det uansett hvor store porsjonene er.
Det fine med dette kostholdet er at kroppen reulerer alt selv så lenge du passer på HVA du putter i deg.

Problemer kan oppstå når man etter hvert begynner å bli lei den maten man spiser ofte og begynner å eksperimentere og bruke nye ting.
Det er ikke alt man tåler så godt, og vekta står kanskje rolig, eller du går opp.

Så jeg vil si at så lenge man er seg bevisst HVA man spiser så spiller porsjonsstørrelsen mindre rolle, siden kroppen selv vet når den har fått nok, eller trenger mere :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 19:22   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Dere som har gått ned MYE ...

Opprinnelig lagt inn av marithja, her.

Måtte dere reusere porsjonsstr etterhvert?? Jeg tenker det vil vel kanskje bli vanskeligere å gå ned etterhvert som kroppen blir vant, og må man da kompensere med å spise mindre porsjoner, mindre karber eller hva??

Interessant poeng! Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men det er nok en faktor å ta med. Takk for at du la ut dette! Jeg fikk et nytt bilde i hodet mitt: av meg selv med mindre kropp og dermed mindre behov, det var fint å få. Skal prøve å holde fast på det bildet, så kanskje jeg klarer å spise mindre.

(- Jeg er en av dem som spiser mer med munnen enn med apetitten og som derfor ikke har "gått ned MYE" ennå, da. Men det skal jeg jo etterhvert!)

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 11:51   #8
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som har gått ned MYE ...

Hei Løvetann!
Ingen årsak :-) Det er jo så mange spørsmål man har og noen man ikke visste man hadde før andre spør og du har jo gått ned MYE -må ikke nedvurdere deg selv! Og til dere andre : tusen takk for gode svar!

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye har dere gått ned? klompenmio Ketolysekuren 18 03-09-09 06:47
Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå? geysirland Ketolysekuren 56 15-07-09 00:04
Dere som har gått fra slankekur til livsstil candyland Generell diskusjon 0 18-02-09 19:41
Dere som har gått ned mer enn 30 kg Anitra Mer enn 30 kg overvekt 31 07-12-08 21:31
Har dere gått på EAT-kurs? Iset Lavkarbo generelt 11 06-12-04 13:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no