Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-10, 13:43   #1
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Hei fine folk!

jeg går ikke så mye ned i vekt som jeg har lyst til. Nå er jeg ganske ny og fersk, så tålmodighet er vel en del av spillet her..

MEN jeg har begynt å regne ut hva jeg spiser på Diett.no.
Der kan det se ut som om jeg sliter med å få i meg nok karbohydrater.

I dag feks har jeg spist god frokost og en god lunsj, men er ikke oppe i mer en 3.5 karber i følge diett.no

Da begynner jeg å mistenke at jeg har fått i meg for lite så langt på denne fantastiske reisen dette er.

Så, spørsmålet mitt er:
Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?
(tenk at det skulle være et spørmål her inne! )

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:48   #2
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Jeg fylller på med karber til frokost og lunsj i form av valnøtter, tomat, en paprikabit eller en bit ukokt broccoli (jeg er ikke glad i å lage mat om morgenen). Så mye karber er det jo ikke i dette, men det er gjerne til middag det er helt uproblemtisk å få i seg karber for min del (hvitløk f eks).

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:30   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

La meg heller snu spørsmålet.
Hva spiser du siden du ikke får i deg mer?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:30   #4
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

fløte, rømme, tomater/tomatsaus, løk, og ikke minst bær!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:38   #5
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Hei igjen.

I dag har jeg spis:
Frokost:
2 kokte egg -toppet med reker blandet i 2 ss rømme
2 valnøtter

Lunsj:
salat med 6 store, grønne oliven, isberg, agurk, litt nøtter, hakket egg, 100 gram tunfisk toppet med 1 ss rømmedressing

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:53   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Ikke mye fett her heller, syns jeg!

Putter du litt rød paprika i salaten og bytter ut de grønne olivnene med sorte, får du kjapt litt mer karber.

Isbergsalat og agurk inneholder så og si ingen næringsstoffer. Kanskje du kan bytte det ut med en salat med mer næring og mer karber feks?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 15:01   #7
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Hmm... Okey da!

Takk skal du ha, Kitt.
Det er ikke bare enkelt dette her.
Men man lærer så lenge man spiser!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 17:58   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Løk får jo opp karboinnholdet en del. Men hvor er middagsgrønnsaken? Brokkoli, blomkål, squash, aubergine etc etc?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 17:58   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Ops. Så du kun hadde skrevet opp lunsj og frokost. Men du har i hvert fall mye å gå på . Rød paprika har mer karber enn grønn og gul, f.eks.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:22   #10
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?


Takk for svar.
Joda, brokkoli og blomkål og alle de andre godisene var på middagsfatet i dag!
Det er blitt fast på menyen, det - så jeg tenker at karbene har klatret endel siden i formiddag.

Nå derimot - kjemper jeg kampen mot søtsuget! :/

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:25   #11
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

... og slik er det i grunn hver kveld.
Har dere det slik også?

Jeg mistenker at det ligger endel i psyken - for tidligere var jeg faktisk ikke så voldsom på søtknasking på kveldstid...
Akk.

Stor kopp te med 2 suketter. Det hjelper veldig, det!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:33   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Anna Ananas, her.


Nå derimot - kjemper jeg kampen mot søtsuget! :/

Som Kitt nevnte er det lite fett. Fett fjerner søtsug

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:35   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Det kan være at du ikke spiser nok?! Det er i hvert fall veldig klassisk, at man får i seg for lite mat, eller fett i maten. Mange opplever at om de spiser mer fett så får de mindre sug etter søtt på kvelden, en neve nøtter eller en bit ost kan være vel så bra som te med suketter, i en overgangsperiode, ikke alltid så lurt å bytte ut sukker med annen søtning, særlig i starten. Ellers kan du prøve krom-tabletter, det skal kunn hjelpe på søtsug .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 09:55   #14
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Hei igjen.

Og takk igjen.
Jeg elsker te. Og det hjelper veldig for søtiveren min, altså.
+ at jeg blir full i magen og ikke spiser noe mer i løpet av kvelden.
Mer fett? Hmm.. føler at jeg spiser i overkant - men det er sikkert den gamle skrekken som henger igjen. Fettskrekken.

Ost til frokost
Ost og rømme til salat til lunsj
fløte, rømme og smør til middag


Kan det blir mer??

Jeg ser at vekten min går nedover. 0.5 kg på en uke. Det er riktig vei - men det er en laaaangsom vei!
Kanskje prøve å kutte fløten en stund. Det tror jeg jammen jeg skal prøve...

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:01   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Jeg kan ikke spise fløte overhodet. Slår seg akutt på magen ... Men det er meg, da. Syrnede melkeprodukter og moden ost går greit i små mengder.
Men halvkiloen i uka, det er jo perfekt! Tenk på at huden og hodet også skal henge med i løpet . Jeg går i snitt ned mindre enn 400 gram i uka, og det synes jeg er supert, for da klarer jeg faktisk å registrere forandringa også .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:04   #16
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Det kan være at du spiser litt lite ja. I starten kan du godt hive i deg 2500 kcal og likevel rase ned i vekt, om mesteparten av de kcal er fett. Fett KAN ikke lagres om du ikke inntar særlig med karbo ved siden av. Fett MÅ også være mye i begynnelsen, om du skal trigge ditt primitive forbrenningssystem, som setter igang når du dag etter dag inntar mye fettholdig mat. 10-14 dager med mye fettrik mat gjør at kroppen girer om forbrenningen, og starter å sløse med fettet. Det kan du dra nytte av, og forsiktig kutte ned da, og kroppen vil da bare fortsette å brenne sitt eget fett i flere uker, før det stopper opp og "kjenner etter" om det har nok til denne "sløsingen". Vi merker det som et platå - vekten stopper å synke. Da kan du starte med å øke fettinntaket igjen osv osv. Store mengder fett vil også fjerne søstsuget som regel. Om jeg går på under 20 gram karbo forsvinner mitt søtsug, men nå som jeg ligger på 50 gram, har jeg det. Men psyken min forteller meg at det ikke er bra med søtsaker for kroppen, så jeg spiser heller en tomat og litt paprika om det skal være. Eller en liten kopp bringebær med mye fløte. YUMMY

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:38   #17
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg kan ikke spise fløte overhodet. Slår seg akutt på magen ... Men det er meg, da. Syrnede melkeprodukter og moden ost går greit i små mengder.
Men halvkiloen i uka, det er jo perfekt! Tenk på at huden og hodet også skal henge med i løpet . Jeg går i snitt ned mindre enn 400 gram i uka, og det synes jeg er supert, for da klarer jeg faktisk å registrere forandringa også .


Det er helt sant Photobscura!
Man skal bli vant til tanken på å være slank, huden skal være med på leken og det tar rett og slett litt tid å kvitte seg med 20 kg! Det er ikke til å sneie under en stol. Og det kan føles ganske så kjedelig, i og med at man bruker MYE tid og krefter dagen lang på dette prosjektet. Man vil se resultater Nu! Føle at det man gjør er riktig og at man er på rett vei.

Så ja. Du har helt rett.

Jeg prøver meg en uke uten fløte. Jeg har en følelse av at det stopper det hele opp for meg..

TAkk for god støtte og kloke svar!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:43   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Bare hyggelig! Og jeg lover deg, at om du blir en stayer på et lavkarbokosthold i en eller annen form (det er jo forsåvidt i grunn den eneste måten å beholde vekta på ved "endt løp") så vil dette bli en vane god som noen. I starten er det en stor omstilling, men det går seg til, og etterhvert blir det å spise alt annet enn brød, ris, pasta, frukt og godteri like vanlig for deg som å knytte skolissene!
Selv med mitt langsomme vekttap så blir jeg fortsatt forundret når jeg står der og må kjøpe klær helt ned i 38, som sagt så har jeg vært overvektig så godt som hele livet, og alltid følt meg litt på siden mtp klesvalg, og når jeg har, dumt nok, sammenlignet meg med "alle andre". Men jeg begynner å virkelig innse at jeg i dag er temmelig "normal" .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:45   #19
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Det kan være at du spiser litt lite ja. I starten kan du godt hive i deg 2500 kcal og likevel rase ned i vekt, om mesteparten av de kcal er fett. Fett KAN ikke lagres om du ikke inntar særlig med karbo ved siden av. Fett MÅ også være mye i begynnelsen, om du skal trigge ditt primitive forbrenningssystem, som setter igang når du dag etter dag inntar mye fettholdig mat. 10-14 dager med mye fettrik mat gjør at kroppen girer om forbrenningen, og starter å sløse med fettet. Det kan du dra nytte av, og forsiktig kutte ned da, og kroppen vil da bare fortsette å brenne sitt eget fett i flere uker, før det stopper opp og "kjenner etter" om det har nok til denne "sløsingen". Vi merker det som et platå - vekten stopper å synke. Da kan du starte med å øke fettinntaket igjen osv osv. Store mengder fett vil også fjerne søstsuget som regel. Om jeg går på under 20 gram karbo forsvinner mitt søtsug, men nå som jeg ligger på 50 gram, har jeg det. Men psyken min forteller meg at det ikke er bra med søtsaker for kroppen, så jeg spiser heller en tomat og litt paprika om det skal være. Eller en liten kopp bringebær med mye fløte. YUMMY



Herlig svar. Mye god info her!!!
Det er jo psyken man må jobbe hardest med. For sulten er man jo ikke på denne kuren.
Tanken på noe søtt etter en deilig middag.. Suget er reelt, det - men man må da være OBS på at søtsuget er mye mindre enn psyken og viljestyrken. I allefall akkurat nå!

Da jeg skulle slutte å røyke for noen år siden, snakket jeg med en dame som jobber i Røde kors. Hun ledet " røykesluttekurs".
Hun lærte meg at røykesuget, selve suget som dukker opp innimellom - det varer KUN i 15 sekunder.
Klarer du å stålsette deg de 15 sekundene, avlede, hoppe opp og ned, hva som helst - så vil disse sekundene blir ferre og ferre for hver gang man ikke gir etter.
Ene dagen varer suget 15 sek, neste dag 14 sek.. til slutt... 0 sug!
Og med den tanken i hodet så var det null problem å slutte å røyke.

Så herfra varer søtsuget mitt i 15 sek!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:49   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Anna Ananas, her.


Herlig svar. Mye god info her!!!
Det er jo psyken man må jobbe hardest med. For sulten er man jo ikke på denne kuren.
Tanken på noe søtt etter en deilig middag.. Suget er reelt, det - men man må da være OBS på at søtsuget er mye mindre enn psyken og viljestyrken. I allefall akkurat nå!

Da jeg skulle slutte å røyke for noen år siden, snakket jeg med en dame som jobber i Røde kors. Hun ledet " røykesluttekurs".
Hun lærte meg at røykesuget, selve suget som dukker opp innimellom - det varer KUN i 15 sekunder.
Klarer du å stålsette deg de 15 sekundene, avlede, hoppe opp og ned, hva som helst - så vil disse sekundene blir ferre og ferre for hver gang man ikke gir etter.
Ene dagen varer suget 15 sek, neste dag 14 sek.. til slutt... 0 sug!
Og med den tanken i hodet så var det null problem å slutte å røyke.

Så herfra varer søtsuget mitt i 15 sek!

Spennende! Jeg har ikke selv planer om å slutte å røyke, men jeg har for første gang på mitt 17. år som røyker tenkt at det er på tide å kutte ned, ettersom jeg har blitt en skikkelig superkjederøyker etter at jeg ble sykemeldt for snart to år siden, og bevilger meg maks én røyk pr klokketime. Det går overraskende fort over det suget, og jeg er en real koserøyker. (På sikt skal jeg nok slutte, men akkurat nå handler det bare om å få kontroll over nikotinbruken).

Ellers var min erfaring den gangen jeg la om kostholdet for snart fire år siden, og det til tross for at jeg ikke spiste SÅ mye godteri at suget varte i ca fjorten dager. Jeg dempet det med babybell, paprikaskiver eller en neve nøtter. Jeg ble overrasket over hvor hardt det satt i, men så lenge jeg bet tenna sammen, så kom jeg gjennom det, og nå er det så godt som permanent fraværende . Hang in there!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 11:00   #21
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Skjønner deg godt!
Jeg hadde selv et intenst kjærlighetsforhold til mine Marboro lights! Intens lidenskap! hehe..
Man skal være veldig klar og virkelig ha lyst! Litt som dette kostholdet og vekttapet vi holder på med!
Hvis man virkelig vil er ingenting noe problem!
(av ting man kan styre, vel og merke!)

Eg har troen på deg!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 11:09   #22
Anna Ananas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Innlegg: 61
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare hyggelig! Og jeg lover deg, at om du blir en stayer på et lavkarbokosthold i en eller annen form (det er jo forsåvidt i grunn den eneste måten å beholde vekta på ved "endt løp") så vil dette bli en vane god som noen. I starten er det en stor omstilling, men det går seg til, og etterhvert blir det å spise alt annet enn brød, ris, pasta, frukt og godteri like vanlig for deg som å knytte skolissene!
Selv med mitt langsomme vekttap så blir jeg fortsatt forundret når jeg står der og må kjøpe klær helt ned i 38, som sagt så har jeg vært overvektig så godt som hele livet, og alltid følt meg litt på siden mtp klesvalg, og når jeg har, dumt nok, sammenlignet meg med "alle andre". Men jeg begynner å virkelig innse at jeg i dag er temmelig "normal" .


Du har vært helt fantastisk flink, altså!
Jeg håper du tenker ofte på det! Dette har du klart. På egenhånd.
Det krever mye å gjennomføre en slik prosess. Sier mye om deg, tenker jeg!

Str 38 er mer enn normalt, skal jeg si deg. Jeg vet godt hvordan det er å alltid sammenligne seg med andre. Har brukt mye valuble time på det gjennom dette 32 år gamle livet.
Alle andre er så fine. Det ser så lett ut. De sveiver gjennom dagen uten bekymringer og uten å sjekke at bilringene er innenfor genseren og alt det der.
Etter noen år med tilstedeværelse på denne planeten, skjønner man etterhvert at de også sammenligner seg. Om det er klær eller bil eller karriere eller barn eller kul eller pen eller store føtter eller god lukt og dårlig lukt og hus og hjem og det meste!
Ganske stressende dette livet, i grunn!

Nei, jeg har sluttet å stresse. For meg er det så viktig å kjenne etter på det man har. Småting er småting. Livet er skjørt og vi er heldige som er så oppegående som vi er !

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wmtm19a/]

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 11:22   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Takk for det! Ja, vi har alle vårt å slite med. Jeg har brukt nesten fire år på et samlet vekttap på drøyt 23 kg, og det har ikke alltid vært like lett, med livsstilssykdommer som har lagt kjepper i hjulene. Nå er jeg så latterlig nære målet mitt at jeg i grunn har kastet alle komplekser på båten og lever livet med kroppen min til fulle, og de siste kiloene blir nesten bare en helforsikring om at fettprosenten min er lav nok til at jeg ikke behøver å bekymre meg for helsa mer.
Jeg tenker ganske mye på det, faktisk! At jeg har et nytt liv nå, og venner påpeker det også ganske ofte, hvor mye jeg har forandret meg, ikke bare i størrelse, og det gjør meg stolt og glad! Jeg har levd for mange år med et syn på meg selv som "abnormal", og uansett hvor alternativ jeg er og har vært på så mange områder i livet, så føles det bare så ubeskrivelig velkomment å være mer eller mindre "normal" eller "vanlig" akkurat når det kommer til kroppsstørelse .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:49   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Anna Ananas, her.

Man skal være veldig klar og virkelig ha lyst!

Det er jeg faktisk helt uenig i. Jeg slutta å røyke fordi jeg lurte på hva som egentlig fikk meg til å tenne den neste røyken, og hva som skjedde hvis jeg lot være. Hadde egentlig ikke tenkt å slutte engang, men etter å ikke ha røyka på 3 uker fant jeg ut det ble for dumt å begynne igjen. Men det gjør at jeg fint kan festrøyke, fordi jeg vet veldig hva som psykisk gjør at jeg tar en røyk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 13:54   #25
Chill
Juniormedlem
 
Chill sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Chill er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater?

Når jeg får enormt med søtsug, noe som jeg tror varer livet ut Så tok jeg meg et glass med Fun Light saft. Det tar mye av søtsuget vekk. I tillegg drikker jeg mye te =)

Chill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karber, men godteri på Lørdag =) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 21:00
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no