Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Bakerens multifiber

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-12-07, 14:40   #1
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Bakerens multifiber

Vet ikke om dette blir som "å banne i kjerka" , men har vært på bakeriet og kjøpt meg et brød som heter Bakerens multifiber. Der kunne de fortelle at dette var både sunnere og bedre enn Dr. Lindbergs brød. Noen som vet noe om dette stemmer?

Lurte også på om noen har noen formening på hva jeg har bestemt meg for... Har gått på ketolyse siden midten av oktober, og har stort sett siden start vært lilla på stix'n. Den har ikke vært lilla på grunn av for lite vann! Siden da har jeg gått ned ca 6 kilo. Problemet er at nå går vi inn i julehøytida, og jeg er ikke villig til å holde på sånn igjennom heile jula, men vil ta meg en liten "pause", og heller fortsette etter jul, når både motivasjonen er til stede og det ikke er så mange fristelser rundt omkring. Samtidig vil jeg ikke gi meg helt over, og vil prøve å være forsiktig med karboene. Derfor har jeg kjøpt overnevnte brød. Spørsmålet som jeg gjerne vil ha innspill på er om jeg nå bør gå over til fettfattig kost til jula er over? Regner med at det vil bli en del fint mel, litt kaker og andre ting som hører jula til... Da er det vel ikke så smart å "toppe heile driten" med omelett av kremfløte osv??? Og som sagt, dette er en pause, skal back in business når bare høytida er over. Går jeg opp noen av de kiloene så får det så være... De er jeg villige til å ta... Men hvordan få minst mulig tilbake? Fettfattig eller fettrik?

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 15:48   #2
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Bakerens multifiber

Hvor mye karber pr. 100 gr. er det i Bakerens multifiber?

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 23:22   #3
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: Bakerens multifiber

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Hvor mye karber pr. 100 gr. er det i Bakerens multifiber?

23 gr. karbohydrater pr. 100 gram...

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 11:07   #4
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Bakerens multifiber

Det har mer karbohydrater enn Fedon-brødet, iallefall.

Fortalte de hvorfor det er sunnere og bedre?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 00:32   #5
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: Bakerens multifiber

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Det har mer karbohydrater enn Fedon-brødet, iallefall.

Fortalte de hvorfor det er sunnere og bedre?

De sa ihvertfall at den hadde mindre karbo enn Lindbergbrødet ihvertfall. Hvor mange karber har det???

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 09:59   #6
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Bakerens multifiber

Opprinnelig lagt inn av Monna, her.

De sa ihvertfall at den hadde mindre karbo enn Lindbergbrødet ihvertfall. Hvor mange karber har det???

Fedons fullkornbrød med solsikkerkjerner har 18 gram karbohydrat pr. 100 gram. Fedons Afroditebrød har 20.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 10:17   #7
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Bakerens multifiber

Opprinnelig lagt inn av Monna, her.

....Spørsmålet som jeg gjerne vil ha innspill på er om jeg nå bør gå over til fettfattig kost til jula er over? Regner med at det vil bli en del fint mel, litt kaker og andre ting som hører jula til... Da er det vel ikke så smart å "toppe heile driten" med omelett av kremfløte osv??? ?

Det hørtes flott ut med det brødet, men det egner seg ikke mens du går på Ketolysekuren. Da skal mestparten av KH komme fra salat og grønnsaker. Frys det og vent til du går i pause! Når du tar pause i julen må du spise mindre fett, det blir helt galt å "toppe heile driten" med fett! Prøv gjerne og tenke litt KH i tillegg. Det svarer seg ikke å fråtse i godsakene!
Ha en riktig god julehelg!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 11:47   #8
Monna
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 50
Innlegg: 37
Monna er på en erverdig vei

Sv: Bakerens multifiber

Opprinnelig lagt inn av Gamla, her.

Det hørtes flott ut med det brødet, men det egner seg ikke mens du går på Ketolysekuren. Da skal mestparten av KH komme fra salat og grønnsaker. Frys det og vent til du går i pause! Når du tar pause i julen må du spise mindre fett, det blir helt galt å "toppe heile driten" med fett! Prøv gjerne og tenke litt KH i tillegg. Det svarer seg ikke å fråtse i godsakene!
Ha en riktig god julehelg!

Nei, skal hive meg på ketolyse etter jul. Da vet jeg at nå bør jeg kutte ut fettraptusene man har på ketolyse, og heller begrense inntaket på alt og velge mer fettfattige alternativer . Men en ting jeg har merket den siste tiden, og som jeg synes er pussig... Har bl.a hatt en fest sist helg, og drakk Tuborg Lite. Var ganske flink på kvelden, og spiste kun noen få saltstenger. På søndagen hadde jeg derimot en sprekk, med ganske masse sjokolade og litt potetgull. I tillegg hadde jeg SKIKKELIG sprekk på Lucia med masse kaker (brownies, marsipankake, Luciakaker og sukkersaft). Tør nesten ikke si det, men har hatt sånn småsprekk utenom disse og, med grøtspising, salat med brød og noen småting til.... På tross av disse sprekkene har jeg gått ned et par kilo (sånn ca) de siste par ukene, mens da jeg var i ketose gikk ned ca 4 kilo på nesten 2 måneder.... Er det normalt???? Blir jo fristet til heller å fortsette sånn som jeg lever nå enn det jeg gjorde da jeg var i ketose... Ble rett og slett litt motløs siden det var så lite uttelling på vekta...

Monna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 13:03   #9
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Bakerens multifiber

Opprinnelig lagt inn av Monna, her.

Nei, skal hive meg på ketolyse etter jul. Da vet jeg at nå bør jeg kutte ut fettraptusene man har på ketolyse, og heller begrense inntaket på alt og velge mer fettfattige alternativer . Men en ting jeg har merket den siste tiden, og som jeg synes er pussig... Har bl.a hatt en fest sist helg, og drakk Tuborg Lite. Var ganske flink på kvelden, og spiste kun noen få saltstenger. På søndagen hadde jeg derimot en sprekk, med ganske masse sjokolade og litt potetgull. I tillegg hadde jeg SKIKKELIG sprekk på Lucia med masse kaker (brownies, marsipankake, Luciakaker og sukkersaft). Tør nesten ikke si det, men har hatt sånn småsprekk utenom disse og, med grøtspising, salat med brød og noen småting til.... På tross av disse sprekkene har jeg gått ned et par kilo (sånn ca) de siste par ukene, mens da jeg var i ketose gikk ned ca 4 kilo på nesten 2 måneder.... Er det normalt???? Blir jo fristet til heller å fortsette sånn som jeg lever nå enn det jeg gjorde da jeg var i ketose... Ble rett og slett litt motløs siden det var så lite uttelling på vekta...


eg trur dette varierer veldig fra person til person...
eg går like fint ned på fedon som på ketolyse, så så lenge
det fortsetter så følger eg heller fedon enn ketolyse...
men eg trur ikke det er bra for kroppen med mange/ofte
sprekker, men kanskje kroppen din trenger litt mere karbo
og variasjoner enn det ketolyse gir??
du må bare finne din vei, prøve deg litt frem

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no