Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå skal jeg bruke ketolysekur

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-08, 13:55   #1
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Nå skal jeg bruke ketolysekur

Jeg prøvde meg for en tid tilbake,men ble fryktelig kvalm.Men har skjønt det sånn at det er veldig normalt
Jeg må ha av meg vel 10 kg,mer også hadde vel ikke skadet.Skal ha mageplastikk i juli og får ikke operasjonen før kg'ene er av.

God start idag med egg og bacon til frokost,er faktisk mett ennå.Men det er bare å hoppe i neste måltid tenker jeg som blir salat med kyllingkjøtt.

Lurer på om jordbær og kremfløte kan brukes som dessert eventuelt?Kanskje også som mellommåltid?er veldig fersk her så tips mottaes med kjempetakk


Sist redigert av Isemor : 18-02-08 kl 14:01.
Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:07   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur.

Hei og velkommen. Gratulerer med smart diettvalg!

Ang at du fortsatt er mett, da skal du ikke spise, spis når du er sulten, ikke etter klokka Det som er så genialt med ketolyse.

Jordbær er det en god del karber i, skal ikke mange bærene til før du er oppe i 100 gram, og pr 100 gram er det 6,6 karber. Og med 100 gr fløte/krem på er du oppe i 9,5 karber bare på desserten. Så det vil jeg fraråde deg, bruk i tilfelle bringebær, de har bare 3,2 KH og du får maaaange fler bær å spise

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:26   #3
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Opprinnelig lagt inn av Isemor, her.

Jeg prøvde meg for en tid tilbake,men ble fryktelig kvalm.Men har skjønt det sånn at det er veldig normalt
Jeg må ha av meg vel 10 kg,mer også hadde vel ikke skadet.Skal ha mageplastikk i juli og får ikke operasjonen før kg'ene er av.

God start idag med egg og bacon til frokost,er faktisk mett ennå.Men det er bare å hoppe i neste måltid tenker jeg som blir salat med kyllingkjøtt.

Lurer på om jordbær og kremfløte kan brukes som dessert eventuelt?Kanskje også som mellommåltid?er veldig fersk her så tips mottaes med kjempetakk


Takk for svar!Da må jeg skaffe meg bringebær,må ha noe "frukt" ellers blir jeg smårar
Så etter sukkerfri gele i butikken og,men det var vanskelig gitt.Noen som vet hvilke butikk som har disse?

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:29   #4
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Opprinnelig lagt inn av Isemor, her.

Takk for svar!Da må jeg skaffe meg bringebær,må ha noe "frukt" ellers blir jeg smårar
Så etter sukkerfri gele i butikken og,men det var vanskelig gitt.Noen som vet hvilke butikk som har disse?

Tror du må i mer velassorterte butikker, ingen av butikkene rundt her har det, de vanlige kjedene.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:42   #5
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

kanskje meny har,de har nå alt mulig rart.Nå har jeg inntatt fenalår og ost til litt lunsj.Kjenner jeg er småkvalm allerede.Men det går seg vel til tenker jeg.

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 16:15   #6
moreheavygravy
Medlem
 
moreheavygravy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 80
moreheavygravy er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Opprinnelig lagt inn av Isemor, her.

Takk for svar!Da må jeg skaffe meg bringebær,må ha noe "frukt" ellers blir jeg smårar
Så etter sukkerfri gele i butikken og,men det var vanskelig gitt.Noen som vet hvilke butikk som har disse?

Gelantinplater har de de fleste steder. Bruk sammen med fun light som blandes ganske sterkt. Heistad sin smaker grusomt i forhold.

__________________



Dagbok: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17454
Uke 1 : -1,4 kg Uke 2: -0,7 kg
moreheavygravy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: CKD Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 17:02   #7
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Er ikke heistad sin god altså Skal prøve meg på bringebærfromasjen,kanskje den er bedre Nå skal jeg lage biffsnadder med gratinerte grønnsaker*sikle*

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:12   #8
moreheavygravy
Medlem
 
moreheavygravy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 80
moreheavygravy er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Jeg klarte en skje av heistad sin, og fant ut at det eneste som kunne redde den var en halv liter vaniljesaus... minst Det blir kanskje litt feil. Du får sjekke ut fromasj og rapportere.

__________________



Dagbok: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17454
Uke 1 : -1,4 kg Uke 2: -0,7 kg
moreheavygravy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: CKD Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:16   #9
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Jeg blandet heistad bringebær gele med 1/3 fløte,herlig fromasj

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 21:29   #10
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Kan dere erfarne se på maten min første dag,bare sånn at jeg får en følelse på at dette blir rett

Frokost: 1 egg,5 baconstykker (små)
Lunsj: spekemat og ost
Middag: svin med paprika,litt bacon opp surret i seterrømme.Og gratinerte grønnsaker ( gratinert i Creme F,krydderost,olje,hvitløk og krydder)
Kvelds: bringebær fromasj med litt fløte.

Vann: 3 L
2 kopper kaffe
Litt pepsi max ( er litt usikker på denne,men den inneholder jo 0 karber)

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 21:42   #11
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Hmm... for min del ser det ut som du spiser litt mye meieriprodukter, og litt lite grønnsaker kanskje. Du kommer sikkert til å få svar fra de mer drevne på dette også, så jeg tillater meg å komme med mine tanker uten å være redd for å si noe feil.

Det du skal tenke på er at alle (ALLE) måltider skal bestå av grønnsaker, proteiner og fett. De karbohydratene du får i deg i løpet av dagen skal i all hovedsak komme fra grønnsaker.

Og bare for å nevne det.. For meg er fløte, og muligens rømme partystopper! Du merker om du går ned i vekt, og hvis ikke får du heller justere.

Lykke til!! Klem.

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 21:51   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Opprinnelig lagt inn av Isemor, her.

Kan dere erfarne se på maten min første dag,bare sånn at jeg får en følelse på at dette blir rett

Frokost: 1 egg,5 baconstykker (små)
Lunsj: spekemat og ost
Middag: svin med paprika,litt bacon opp surret i seterrømme.Og gratinerte grønnsaker ( gratinert i Creme F,krydderost,olje,hvitløk og krydder)
Kvelds: bringebær fromasj med litt fløte.

Vann: 3 L
2 kopper kaffe
Litt pepsi max ( er litt usikker på denne,men den inneholder jo 0 karber)

Heisann

Det er viktig at du spiser deg mett til hvert måltid. Og at du spiser når du er sulten. Jeg spiser f.eks 2 egg og 3-4 striper bacon til frokost.

Grønnsaker som vokser over jorda til minst to-tre av dagens måltid. Både grønnsaker og salat hver dag

Det at mesteparten av karbene skal komem fra grønnsaker er pga. vinaminer og mineraler vi trenger.
Jeg drakk masse pepsimax før, men ble anbefalt å bytte over til cola light, pga. søtstoffet.

Viss du er sukkeravhengig (som jeg...) så vil søtstoff kunne trigge søtbehovet ditt.

Kjempebra at du drikker så masse vann

Andre ting å være obs på er at salt binder vann i kroppen. Spekemat er salt. Spiser jeg en del av det, så går det fort et par dager før vannet slipper igjen.

Jeg ville "spart" søtsaker til lørdagskvelden og heller spist mat til kveldsmat.

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 21:54   #13
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Tusen takk for innspill,det sitter jeg veldig pris på!Tenkte å prøve meg på ziggybrødet imorgen,hva er bra å spise av pålegg?*som jeg graver og spør*

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:01   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Kjøttpålegg, fete oster, reker i majones har veldig lite karber... Tubeoster...

Det du må passe på når du handler er å lese innholdsfortegnelsen på matvarene. Er det ingen innholdfortegnelse, ikke kjøp det. Reint kjøtt og fisk og kylling er "bankers". Og godt å bruke som pålegg...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:13   #15
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Men hva bruker dere som "skive" da?eller spises det kun pålegget?

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:30   #16
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Opprinnelig lagt inn av Isemor, her.

Men hva bruker dere som "skive" da?eller spises det kun pålegget?

Jeg baker enten Isetbrødet eller polarbrødene som Smula la ut i ett innlegg før helgen, i tråden "Erstatning for brød?". De lager jeg og deler i to, spiser to hele (4 halve) til frokost med alt slags kjøttpålegg og ost feks

Ellers synes jeg menyen din ser fin ut, prøv å erstatte den ene stripa med bacom med ett egg, eller i allefall spis ett egg til til.
Og bringebærformasjen ville jeg nok kanskje tatt som helgekos Men det er min mening da

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:34   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Jeg spiser ikke så mye av "brød-ting" Når jeg først gjør det bruker jeg enten:

"Grove boller" : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17085

Eller lapper: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16982

Det går mest i egg og bacon, omeletter....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:55   #18
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Bringebærfromasjen er lagt på hylla i ukenNy dag imorgen,da tar jeg 2 egg og 4 slicer bacon til frokost

Takk for god hjelp*klem*

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 23:01   #19
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nå skal jeg bruke ketolyse kur

Opprinnelig lagt inn av Isemor, her.

Bringebærfromasjen er lagt på hylla i ukenNy dag imorgen,da tar jeg 2 egg og 4 slicer bacon til frokost

Takk for god hjelp*klem*

Så bra, bare hyggelig å kunne være til hjelp

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 10:33   #20
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Nå skal jeg bruke ketolysekur

Velkommen hit

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:33   #21
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Nå skal jeg bruke ketolysekur

Har saksa det under ifra et innlegg av NILLE, hun har vert i kontakt med Splenda-produsenten.

Note: Per U.S. labeling laws, anything with less than 5 calories per serving, is properly labeled as "zero" or no-calorie.

Med min ringe kundskab udi det amerikanske språg skulle det bety noe slikt som:

BEMERK: IFØLGE U.S.VAREDEKLARASJONS LOV, SKAL ALLT MED MINDRE ENN 5 KALORIER PR PORSJON, VÆRE MERKET MED "ZERO" ELLER 0-KALORIER.

Så spørs det da, er Amerikansk brus i Norge merket etter Norske eller Amerikanske regler. ( Er ikke sikker på de Norske, men det er sikkert folk her inne som kan dem)

5 kal pr porsjon, tja drikker du 3-4 glass om dagen må du holde deg unna all anna carbo.

Støtt norske vannverk, drikk vann

Ha en fin dag
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:46   #22
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Nå skal jeg bruke ketolysekur

Jeg kommer til å slite hvis jeg ikke får drikke litt cola light,da er jeg redd for at jeg mister motivasjonen.
Har forresten verdens verste hodepine idag,paracer tar det ikke engang.Er dette normalt eller?

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:49   #23
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå skal jeg bruke ketolysekur

Hodepine er normalt Bøtt innpå med vann

Det går over, det er kroppen som jobber hardt det er abstinenser rett og slett.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 23:09   #24
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå skal jeg bruke ketolysekur

Smak og behaf, jeg synes heistad sin gele er kjempegod, men spiser den ikke pga. mye kunstig søtstoff og det er jo karber?
Derimot synes jeg ikke confecta sin er god, så smak og behag.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:20   #25
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nå skal jeg bruke ketolysekur

Opprinnelig lagt inn av Isemor, her.

Jeg kommer til å slite hvis jeg ikke får drikke litt cola light,da er jeg redd for at jeg mister motivasjonen.
Har forresten verdens verste hodepine idag,paracer tar det ikke engang.Er dette normalt eller?

Uff, ja, det er dessverre vanlig, det går over, men for noen varer det dessverre i noen dager.

Hør på Gerd, drikk MASSE vann!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no