Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-09, 19:58   #1
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Vi har barnefri i helga, og tenker oss en tur til Oslo på kino og evt en bedre middag. Men finns det noen steder i nærheten av sentrum som serverer noe jeg kan spise uten å få dårlig samvittighet og gå ut av ketose?

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:03   #2
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Big horn steak house er det eneste eg kan komme på hvor du kan bestille kjøtt og bestemme tilbehøret selv
Har ikke spist der selv, men vet de gjør det amerikansk vis der. Nemlig at du kjøper kjøttet for seg

__________________



mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:09   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

I OSLO!?!?!?!?!??

Da må du dra dit vi pleier å ha lavkarbo- treff!

Djengis Kahn i Torggt. 4

Gå fra Youngstorget mot Eldorado- kino. På venstre hånd går det inn en liten passasje som heter Strøget. Der ligger Djengis.

Det beste er å velge buffet. Du velger selv ut akkurat hva du vil spise og det blir stekt mens du ser på.
Vi har hatt flere treff der og alle får det akkurat som de vil!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:25   #4
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

I OSLO!?!?!?!?!??

Da må du dra dit vi pleier å ha lavkarbo- treff!

Djengis Kahn i Torggt. 4

Gå fra Youngstorget mot Eldorado- kino. På venstre hånd går det inn en liten passasje som heter Strøget. Der ligger Djengis.

Det beste er å velge buffet. Du velger selv ut akkurat hva du vil spise og det blir stekt mens du ser på.
Vi har hatt flere treff der og alle får det akkurat som de vil!



TUSEN TAKK!!!! Det høres jo helt supert ut
Regner med at det er mat for flere smaker, som feks gubben som skal få slippe lavkarbo for en kveld?

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:36   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Majja, her.

TUSEN TAKK!!!! Det høres jo helt supert ut
Regner med at det er mat for flere smaker, som feks gubben som skal få slippe lavkarbo for en kveld?

Fordelen er jo at man kan spise akkurat det man ønsker!

Mange som spiser biff der, de har ris og bakte poteter.

Eller du kan velge mellom kylling, svin, okse, lam, reker, crabsticks (mmmm) med alt det tilbehøret akkurat DU vil ha!

De har til og med lavkarbo- hvitvin der!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:38   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Tapas restauranter er glimrende for lavkarbo'ere. Og endel libanesiske, tyrkiske osv. Bare be om å ikke få bulgur og pitabrød, bare ekstra grønnsaker.
Egentlig kan man spise nesten hvor som helst, så lenge man ber om å få bytte ut de tingene vi ikke spiser med grønnsaker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:41   #7
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Fordelen er jo at man kan spise akkurat det man ønsker!

Mange som spiser biff der, de har ris og bakte poteter.

Eller du kan velge mellom kylling, svin, okse, lam, reker, crabsticks (mmmm) med alt det tilbehøret akkurat DU vil ha!

De har til og med lavkarbo- hvitvin der!


Nam nam!! Hvitvin har jeg ikke drukket dette året faktisk! Høres ut som en perfekt mat-orgie for meg det her!!
Er det lurt å bestille bord tro? Er det masse folk der på kveldstid?

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:43   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Majja, her.

Nam nam!! Hvitvin har jeg ikke drukket dette året faktisk! Høres ut som en perfekt mat-orgie for meg det her!!
Er det lurt å bestille bord tro? Er det masse folk der på kveldstid?

Pleier ikke være veldig fullt, men kan jo være lurt å bestille for å være sikker på at dere får komme til med en gang!

Nyyyyyyt! Det er bare sååååååååå god mat der!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:44   #9
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tapas restauranter er glimrende for lavkarbo'ere. Og endel libanesiske, tyrkiske osv. Bare be om å ikke få bulgur og pitabrød, bare ekstra grønnsaker.
Egentlig kan man spise nesten hvor som helst, så lenge man ber om å få bytte ut de tingene vi ikke spiser med grønnsaker.



Haha, bønder i by'n finner ikke libaneniske restauranter Vi finner de som ligger langs Karl Johan...
Og hva i alle dager er bulgur....?
Men godt tips, skal nok bli mett i helga også!!

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:46   #10
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Pleier ikke være veldig fullt, men kan jo være lurt å bestille for å være sikker på at dere får komme til med en gang!

Nyyyyyyt! Det er bare sååååååååå god mat der!


Mmmmm, gleder meg! Hørtes helt ypperlig ut!!

TUUSEN takk

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:49   #11
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Ellers er det jo bare å gå et sted med god meny og be om grønnsaker i stede for potet/ris... Og litt mer karber i form av grønnsaker og saus er noe du kan tillate deg ved en spess anledning. Kos deg, og en romantisk middag for to er ikke en utskeielse som vil lede deg tilbake på feil spor
Kos dere på Valentines dagen

P.S. Djengis er ikke verdens mest romantiske sted....

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:56   #12
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Hva med å prøve biffrestauranten Trancher? Nyoppstartet neders på grunerløkka. Har fått veldig bra feedback. Biff med diverse tilbehør som du kan plukke fra meny. Ser veldig koselig ut når jeg reiser forbi. Tenkte jeg skulle snike med meg mannen min selv!
Etterpå tar dere trikken rett opp til Ringen kino der de skal ha slike tosetere

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:57   #13
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

P.S. Djengis er ikke verdens mest romantiske sted....


Vi er ikke så innmari romantiske av oss, egentlig... Åssen er det i forhold til McDonalds da... Vi skal jo tross alt sitte i en mørk kinosal (antagelig), og hvem vet hva som kan skje der...
Må jo feire ett års forlovelse, men har hele helga på oss

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:57   #14
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Et annet VELDIG bra sted er YAYAS... sjekk ut hjemmesiden www.yayas.no

kan også foreslå neste treff der hvis folk har lyst på noe nytt...mmmm god mat og et fantastisk lokale!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:01   #15
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

Hva med å prøve biffrestauranten Trancher? Nyoppstartet neders på grunerløkka. Har fått veldig bra feedback. Biff med diverse tilbehør som du kan plukke fra meny. Ser veldig koselig ut når jeg reiser forbi. Tenkte jeg skulle snike med meg mannen min selv!
Etterpå tar dere trikken rett opp til Ringen kino der de skal ha slike tosetere


Tosetere, sier du? Har jeg aldri hørt om! Men det forslaget måtte jeg jo lufte, og det var ok hvis jeg holdt "fingra av fatet"...
Omvendt psykologi?!

Men da er jo det stedet også verdt ett besøk kanskje! Hmm.. Dette ble plutselig ett luksus-problem nå

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:04   #16
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

Et annet VELDIG bra sted er YAYAS... sjekk ut hjemmesiden www.yayas.no

kan også foreslå neste treff der hvis folk har lyst på noe nytt...mmmm god mat og et fantastisk lokale!


Der så det innmari koselig ut!!! Thai-mat? Hva står det stort sett av? (Fikk ikke åpnet menyene)

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:05   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Jeg tror Trancher er mer et "feire-noe-med-noen" sted enn Djengis... Ikke at jeg har vært på noen av plassene, men gått forbi de ofte Dessuten er Ringen SYKT mye hyggeligere enn Eldorado...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:07   #18
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

http://www.dagbladet.no/magasinet/20...15/546894.html

følg linken til Trancher.......mmmm

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:08   #19
Majja
Medlem
 
Majja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
Majja er ny på veien

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg tror Trancher er mer et "feire-noe-med-noen" sted enn Djengis... Ikke at jeg har vært på noen av plassene, men gått forbi de ofte Dessuten er Ringen SYKT mye hyggeligere enn Eldorado...


Veldig greit å vite, når man ikke er kjent!

Dette ble ett vanskelig valg nå, egentlig. Det høres så flott ut alt sammen!

__________________



Livsstil i endring, ingen diett!
Majja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:27   #20
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Trancher har god mat.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 08:42   #21
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Majja, her.

Vi er ikke så innmari romantiske av oss, egentlig... Åssen er det i forhold til McDonalds da... Vi skal jo tross alt sitte i en mørk kinosal (antagelig), og hvem vet hva som kan skje der...
Må jo feire ett års forlovelse, men har hele helga på oss

Dæven, er det allerede ett år siden dere forlova dere?! Som tiden flyr... Gratulerer! Du får sjekke ut noen steder sånn at vi vet hvilke muligheter vi har når vi skal på jentetur
Kos dere masse!

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 08:48   #22
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Gå hvor du vill du! Alle returanter kan jo tilpasse maten til deg...bare å kutte ut tilbehøret og be om mer av det andre som du kan spise
Lille koselige Jensens Biffhus på aker brygge, kan det være noe?
Der må dere nok bestille bord...men koseligere enn Big Horn synes jeg.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 10:50   #23
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Big Horn: Vi pleier å avstå fra poteter/ris/pommes frittes som man kan velge som tilbehør og som er inkludert i prisen. Vi får da lov til å forsyne oss gratis i salatbaren i stedet (som de vanligvis tar betalt for). Det er god service!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 11:03   #24
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Ya ya s er en av min og kjærestens favorittrestauranter. Tenkte ikke før jeg leste det her at det er jo ganske lavkarbo om man avstår fra risen.

Og tosetere på ringen ja ...vi bor i nabolaget.--gleder meg til å dra på kosekino.

__________________



mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 13:09   #25
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo-restaurant i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

Et annet VELDIG bra sted er YAYAS... sjekk ut hjemmesiden www.yayas.no

kan også foreslå neste treff der hvis folk har lyst på noe nytt...mmmm god mat og et fantastisk lokale!

Signerer!!! Og billig! Og en helt utrolig Strawberry Dackery......men det er jo forbudt for oss....

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Restaurant i Oslo? Traxior Generell diskusjon 17 17-01-13 19:25
Hjelp - indisk restaurant og lavkarbo mat... Robyn Lavkarbo generelt 4 06-12-07 00:27
Restaurant med lavkarbomat i Oslo Nooria Generell diskusjon 6 12-07-06 11:28
Lavkarbo i Oslo sentrum? AnnaV Spørsmål og svar 2 16-02-06 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no