Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spørsmål til voksne kvinner

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-09, 15:52   #1
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Spørsmål til voksne kvinner

Jeg lurer på to ting i forbindelse med lite karber og ketolysekuren.

Startet med Skaldemann i september, gikk ned endel kilo men fant kosten litt ensidig for min smak. Konverterte til Ketolyse, og er nå igang med de siste 8 kiloene (som tar tid...).

MEN, det var ikke spørsmålene, de kommer her:

1. Har noen voksne kvinner i overgangsalder merket at "plagene" er forsterket mens en er på ketolysekuren. Jeg har vært i overgangsalderen et halvt års tid og hadde nok litt plager med søvn, svetting og varmgang i kroppen tidligere men den har eskalert etterhvert som kiloene forsvinner. Kan det ha med lav karbo kostholdet å gjøre? Har lite lyst på hormon preparater men kjenner at nå går det ut over livskvaliteten min.
Noen som vet om noen sammenhenger her.

2. Immunforsvaret. Jeg er "banker i bordet" sjelden syk. Kan noen ganger kjenne at jeg brygger på noe som går over uten å slå ut. De siste månedene har jeg blitt syk. Først en forkjølelse som varte noen få dager. Denne gangen en kraftig feber/hals/forkjølelse som gjør at jeg har vært borte fra jobb i 4 dager nå. Feberen er borte men jeg er slapp, tett og ikke i form. Noen erfaringer?

De første månedene merket jeg veldig godt at energinivået steg og jeg følte meg fysisk bra. Dette har stagnert underveis. Kan nevne at jeg tar ketolyse tablettene og har nå startet med omega3 tilsatt Q10.

Kan også nevne at jeg har liten terksel ift sykdom.... Jeg er flink å lytte til kroppen - men synes den de siste månedene har slitt litt.

Kom gjerne med innspill og tanker!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:09   #2
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spørsmål til voksne kvinner

Jeg er voksen.... men ikke i overgangsalderen. Kan med hånden på hjertet si at ketosen ser ut til kun å virke positivt. Vet jo ikke om det har noe med saken å gjøre, men har siden jeg begynte i juli, ikke vært syk en dag. Og det er godt gjort når kolleger ligger strødd rundt med forkjølelser og influenda og what not. Men som sagt, ikke sikkert at kostholdet har noe med det å gjøre. Vanskelig å drive sikre eksperimenter med mange ukjente variabler!

  Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 07:38   #3
Anki1962
Medlem
 
Anki1962 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 61
Innlegg: 64
Anki1962 er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål til voksne kvinner

Hei og en riktig god morgen!

Siden jeg begynte med lavkarbo (november 08) har jeg ikke hatt problemer med svetting om natten (begynte overgangsalderen når jeg var rundt 35 år). Før dette hadde jeg endel problemer som svetting, hovne bein, mye sliten etc.... Så dette har tydelig hatt en positiv virkning på meg. Huden i ansiktet reagerte først med uttørring, men etter noen uker er den nå veldig fin, andre kommenterer den til og med. Menstruasjonen er også blitt bedre hva angår smerter og blødninger. Når det gjelder sykdom så har jeg ikke vært syk en dag siden jeg begynte, om dette skyldes dietten eller ikke er vanskelig å si.

Om ditt tilfelle skyldes hormonforandringer pga dietten vet jeg ikke, men jeg hadde ventet litt før jeg dro til legen for få hormonpreparater, hadde nok prøvd noen alternativer først, og kanskje dietten hjelper deg også etter hvert, vi får ha tommelen oppe der alle sammen.

Anki1962 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 08:43   #4
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål til voksne kvinner

Hei og takk for svar begge to.

Muligens er det min kropp som nå kvitter seg med endel gammel "bagasje". Avgiftning eller hva en nå kan kalle det.

Er i utgangspunktet veldig lite syk. Ting går ofte over uten å bryte ut, men den siste måneden har alt eksalert. Både svetting og forkjølelse, influensa, stive muskler osv. Og det hadde jeg ikke regnet med. De første månedene var energien på topp. Var hos legen før jul, blodprosenten var kjempebra, blodtrykket lavt, eneste var kolestrolen som var for høy. Det regnet jeg med fordi det har stått mye om at det ofte gikk opp i begynnelsen av kuren.

Muligens er det slik at når fettforbrenningen går bra så slipper kroppen opp mer "gørr" som skal ut?

Jeg drøyer med hormon preparater lengst mulig, er ikke tilhenger av kjemisk innblanding i kroppens systemer. Men samtidig er jeg heller ikke "hysterisk" på det området. Jeg tror kroppen helst vil fungere optimalt, men at vi med dagens levesett forvirrer den og fratar den muligheter til å gjøre akkurat det. Og forvirringen gjør at den må muligens "nullstilles" av og til. Noen ganger vil legemidler hjelpe til å nullstille den, andre ganger vil utholdenhet og det å forsøke å lese hvilke signaler kroppen gir oss være det beste.

Samtidig henger psyken sammen med det fysiske. Når kroppen ikke fungerer optimalt går det utover humør og dermed forringer det livsskvaliteten.

Jeg holder ut litt til, skal til legen om en uke eller to for å følge opp kolesterolet og får diskutere litt hvilke muligheter som er der.

Ha en strålende dag.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 08:50   #5
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål til voksne kvinner

Hei!
Lykke til, håper du slipper hormoner, men som du er inne på; man skal jo ha det godt med kroppen sin!
Jeg begynte med lavkarbo etter oa, hadde plager men de gikk nå over etterhvert.

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bare for voksne? lita Ketolysekuren 8 07-04-07 15:52
Kvinner på randen Begod Generell diskusjon 4 14-10-05 16:01
Strandsnacks til barn (og voksne) Mum 4 2 Barns kosthold 11 05-07-05 10:54
Kvinner Begod Generell diskusjon 50 27-05-04 12:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no