Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Bearnaisesaus og pepsi max-spørsmål

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-11, 15:34   #1
tamanda
Juniormedlem
 
tamanda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Nærbø
Innlegg: 12
tamanda er på en erverdig vei

Bearnaisesaus og pepsi max-spørsmål

Hei, jeg er ganske ny til lavkarbo dietten. Jeg lurer på om jeg kan spise toro sin bearnaise saus? den har 6, 5 g karbohydrater og 3,3 pr porsjon... Er det greit å spise da?

Også kan man drikke pepsi max? jeg drikker egentlig litervis med cola hverdag så det blir vanskelig å bare kutte ut.. så jeg vil prøve litt med pepsi max istedenfor... Går det greit? eller har det noe å si på evt vekttap?

Takker på forhånd for svar (:

__________________
amanda
tamanda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 15:42   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Hei,
Ikke posesauser… men Fjordland har en ferdilagd med forholdsvis lite kh. Ellers så kan man lage selv, sjekk ut tråden: Våre fantastiske lavkarbosauser

Pepsi Max er en av de tingene som kan hindre vektnedgang, så der får du bare prøve deg fram.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 15:47   #3
tamanda
Juniormedlem
 
tamanda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Nærbø
Innlegg: 12
tamanda er på en erverdig vei

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Ikke posesauser… men Fjordland har en ferdilagd med forholdsvis lite kh. Ellers så kan man lage selv, sjekk ut tråden: Våre fantastiske lavkarbosauser

Pepsi Max er en av de tingene som kan hindre vektnedgang, så der får du bare prøve deg fram.

Tusen takk for svar! Da får jeg bare kaste / gi bort alle pose sausene mine da. Har aldri prøvd meg på hjemmelaget bearnaise saus så dette kan bli spennende (:
Får også prøve å kutte helt ut med all brus og.. Krysser fingrene for at det går greit (:

__________________
amanda
tamanda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 15:50   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av tamanda, her.

Tusen takk for svar! Da får jeg bare kaste / gi bort alle pose sausene mine da. Har aldri prøvd meg på hjemmelaget bearnaise saus så dette kan bli spennende (:
Får også prøve å kutte helt ut med all brus og.. Krysser fingrene for at det går greit (:

Du vil få ein stor smaksopplevelse når du lagar din eigen! Smakar 10 gongar betre! Mykje meir intens smak. Nam!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 15:54   #5
tamanda
Juniormedlem
 
tamanda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Nærbø
Innlegg: 12
tamanda er på en erverdig vei

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Du vil få ein stor smaksopplevelse når du lagar din eigen! Smakar 10 gongar betre! Mykje meir intens smak. Nam!

Så bra! Nå gleder jeg meg skikkelig her! Elsker bearnaise saus! (:

__________________
amanda
tamanda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 16:07   #6
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Jeg klarer ikke å leve uten Pepsi Max. Jeg har kutta ned på drikkinga, men siden det ikke virker inn på vektnedgngen min, så drikker jeg med god samvittighet. Så poenget mitt, er at du kan eksperimentere etterhvert og se om kunstig søtstoff påvirker vektnedgangen din, eller ikke.....
Det er jo kjempeflott om du klarer å kutte helt, men skriver dette slik at du ikke dropper kuren pga at du ikke klarer å slutte.

En bakdel er at etter noen uker uten sukker begynner pepsi max en å smake dritt......omtrent som den klistrer seg på tunga og smaker kvalmende søtt...... så jeg nyter ikke pepsi max en, slik jeg gjorde før nei.....og har ikke så ofte lyst på lengre....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 16:12   #7
tamanda
Juniormedlem
 
tamanda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Nærbø
Innlegg: 12
tamanda er på en erverdig vei

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg klarer ikke å leve uten Pepsi Max. Jeg har kutta ned på drikkinga, men siden det ikke virker inn på vektnedgngen min, så drikker jeg med god samvittighet. Så poenget mitt, er at du kan eksperimentere etterhvert og se om kunstig søtstoff påvirker vektnedgangen din, eller ikke.....
Det er jo kjempeflott om du klarer å kutte helt, men skriver dette slik at du ikke dropper kuren pga at du ikke klarer å slutte.

En bakdel er at etter noen uker uten sukker begynner pepsi max en å smake dritt......omtrent som den klistrer seg på tunga og smaker kvalmende søtt...... så jeg nyter ikke pepsi max en, slik jeg gjorde før nei.....og har ikke så ofte lyst på lengre....

Takk skal du ha for svar (: Så greit da at jeg hvertfall KAN prøve meg frem litt. For ja, hadde vært dumt å sluttet med hele kuren viss jeg ikke klarer å holde meg. Så jeg får se hvordan det går... Er jo så vanskelig å bare slutte.. Syns egentlig at det er forferdelig nok å slutte med cola.. Så viss jeg ikke klarer å slutte helt får jeg trøste meg med pepsi max'n =P

__________________
amanda
tamanda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 16:22   #8
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Det står i boka at det er "lov". Så da er det opp til din kropp om vekta stopper eller ikke, vi er jo alle forskjellige. Regna med du er "fullada" på Max, som meg, og herdet *fnis*

Det er og mange som faller ut av ketose om de spiser lovlig sjokolade, og får innmari magesjau. Jeg har klemt i meg 2 plater sukkerfri sjokolade, siden fredag, uten å falle ut av ketosen eller merka noe på magen. Ikke dermed sagt at det de sier ikke stemmer, men det demonstrerer hvor forskjelligt vi reagerer på ting. Og da er det umuligt å si ikke spis det, og ikke spis det, for da går du ikke ned i vekt, for det gjør ikke jeg når jeg spiser det. Så finnes ikke noe fasitsvar.
Jeg driver og leter etter sånn Bearnaise essens jeg og, for jeg og ELSKER Bearnaise.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 16:45   #9
tamanda
Juniormedlem
 
tamanda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Nærbø
Innlegg: 12
tamanda er på en erverdig vei

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Det står i boka at det er "lov". Så da er det opp til din kropp om vekta stopper eller ikke, vi er jo alle forskjellige. Regna med du er "fullada" på Max, som meg, og herdet *fnis*

Det er og mange som faller ut av ketose om de spiser lovlig sjokolade, og får innmari magesjau. Jeg har klemt i meg 2 plater sukkerfri sjokolade, siden fredag, uten å falle ut av ketosen eller merka noe på magen. Ikke dermed sagt at det de sier ikke stemmer, men det demonstrerer hvor forskjelligt vi reagerer på ting. Og da er det umuligt å si ikke spis det, og ikke spis det, for da går du ikke ned i vekt, for det gjør ikke jeg når jeg spiser det. Så finnes ikke noe fasitsvar.
Jeg driver og leter etter sånn Bearnaise essens jeg og, for jeg og ELSKER Bearnaise.

Hehe, jo jeg er fullada på max'n =P

Ja er jo sant det at vi alle er jo forskjellige.. Så Jeg får bare prøve meg frem å se hva kroppen min tåler og ikke.. Så jeg bare håper at den tåler pepsi max'n hehe =P
Men den sjokoladen, hvilket merke er det du kjøper? Kunne vært interessant å prøve sukkerfri sjokolade.. har ikke prøvd det enda skjønner du =P

Lurer på hvor de selger den bearnaise essensen... Får lete litt etter den.. Forhåpentligvis har de den på coop mega (:

__________________
amanda
tamanda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 17:05   #10
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Det står i boka at det er "lov". Så da er det opp til din kropp om vekta stopper eller ikke, vi er jo alle forskjellige. Regna med du er "fullada" på Max, som meg, og herdet *fnis*

Det er og mange som faller ut av ketose om de spiser lovlig sjokolade, og får innmari magesjau. Jeg har klemt i meg 2 plater sukkerfri sjokolade, siden fredag, uten å falle ut av ketosen eller merka noe på magen. Ikke dermed sagt at det de sier ikke stemmer, men det demonstrerer hvor forskjelligt vi reagerer på ting. Og da er det umuligt å si ikke spis det, og ikke spis det, for da går du ikke ned i vekt, for det gjør ikke jeg når jeg spiser det. Så finnes ikke noe fasitsvar.
Jeg driver og leter etter sånn Bearnaise essens jeg og, for jeg og ELSKER Bearnaise.

vet ikke hvor i hedmark du bor, men de har bearnaise essens på cc-hamar

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 17:11   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Hei,
Til Iset’s Lettvint bearnaisesaus trenger man ikke essensen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 18:30   #12
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

vet ikke hvor i hedmark du bor, men de har bearnaise essens på cc-hamar

Det blir i feil ende for meg. Skal se på Kongsvinger om de har.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 18:33   #13
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av tamanda, her.

Hehe, jo jeg er fullada på max'n =P

Ja er jo sant det at vi alle er jo forskjellige.. Så Jeg får bare prøve meg frem å se hva kroppen min tåler og ikke.. Så jeg bare håper at den tåler pepsi max'n hehe =P
Men den sjokoladen, hvilket merke er det du kjøper? Kunne vært interessant å prøve sukkerfri sjokolade.. har ikke prøvd det enda skjønner du =P

Lurer på hvor de selger den bearnaise essensen... Får lete litt etter den.. Forhåpentligvis har de den på coop mega (:

Det er første gang jeg spiser sjokolade (så da måtte jeg jo bare trøkke i meg 2 plater ). Jeg kjøpte sukkertfritt.no sin. Den fant jeg på MENY på Jessheim. Kan hende andre butikker har den og. OBS.Den med mandler var dødsgod

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 18:34   #14
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Til Iset’s Lettvint bearnaisesaus trenger man ikke essensen.

Det står essens i oppskriften?
Estragon, er det frisk eller tørket?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 18:36   #15
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørsmål

Og jeg har gått ned 18 kg på å spise helt vanlig saus også.. Så alt avhenger vel hvilken kosthold du legger deg på, din egen kropp og hvor mye du evnt trener

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 18:55   #16
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Og jeg har gått ned 18 kg på å spise helt vanlig saus også.. Så alt avhenger vel hvilken kosthold du legger deg på, din egen kropp og hvor mye du evnt trener

Enig i det. Mye avhenger også av hvor langt unna idealvekten du er. Da jeg la om kostholdet mitt gradvis til lavkarbo, spiste jeg grovt brød, posesupper og frukt. Jeg gikk likevel ned i vekt. Men jo nærmere man kommer idealvekten, jo vanskeligere hadde det blitt om jeg skulle fortsatt med det. Desuten, og det er det som er viktigst for meg, er ikke posesupper og ferdigmat spesielt sunt. Ikke smaker det så godt som mat laget fra bunnen av heller. Også er jo spørsmålet om man vil ned i vekt for enhver pris, eller om man ønsker å tenke sunne valg.

Det som fungerer for meg, er ikke det samme som kanskje ville fungert for en annen. Vi er en god miks av gener, hormoner etc og beveger oss ulikt, spiser ulik mengde mat m.m. Det er utrolig mange faktorer som spiller inn, og det beste man kan gjøre er å hente noen råd her og der, men prøve seg fram. Det er kun din egen kropp som kan gi svaret på hva som funker for din vektnedgang.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 19:04   #17
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørsmål

Helt sant Emily... Jeg er en av de som bare gikk OPP i vekt på ketogen kost, men da jeg byttet ut til litt magrere variant med litt mere karber (ryvita, kikerter, litt frukt etc..) pluss trening, så begynte kiloene å rase av Så vi er alle sammen forskjellige

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 19:27   #18
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørsmål

Jeg spiser masse posebernaise og det vil jeg nok fortsette med. Bruker fløte istedet for melk og det er så skjønt!!
Man får jo bare unngå andre karbohydrater der man kan
Jeg må ha noen enkle løsninger, merker jeg, ellers blir alt mas og jeg sprekker.
Jeg er ikke så glad i matlagingen og synes mat jeg lager selv kan bli litt kjedelig i lengden. Ikke fordi jeg ikke lager god mat, men fordi jeg småsmaker mså mye at jeg er forsynt når det er klart Det er bedre å få servert mat enn å spise egenlaget, spesialt den hjemmelagde bernaisesausen. Kjempegod, men best borte

Pepsi max går unna her og.
Men det er nok ikke særlig sunt, merker jeg blir mer og mer opptatt av det.
Også fordi jeg leser mye her inne, og ser jo at den brusen er ganske ekkel å tilføre kroppen.
Tror det blir en gradvis nedtrapping der.

Jeg går ned i vekt selv om jeg drikker den, så det går bra.
For min del så handler det om å ha noe enkelt jeg synes er godt, som jeg blir glad av å kunne spise så jeg ikke blir lei av et for strengt regime.
For da blir det sprekk...

solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 19:47   #19
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Det står essens i oppskriften?
Estragon, er det frisk eller tørket?

Var så skråsikker på at det var Iset's versjon, men det var jo Gerd sin som er uten essens
Bearnaisesaus lavkarbo

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 20:14   #20
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bearnaisesaus og pepsi max-spørmål

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Var så skråsikker på at det var Iset's versjon, men det var jo Gerd sin som er uten essens
Bearnaisesaus lavkarbo

Tusen takk, snille du

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bearnaisesaus lavkarbo Gerd Middag 37 06-10-11 16:35
Pepsi max? Og andre spørsmål.. Vipsi Spørsmål og svar 7 21-10-10 19:10
Hjemmelaget bearnaisesaus Ista Annen mat 0 27-08-08 10:34
Bearnaisesaus = skvip! ~Rosa Skydått~ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 30 20-08-08 22:22
Lettvint bearnaisesaus Iset Annen mat 15 01-10-06 00:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no