Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins produkter kommer til Norge!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-04, 09:35   #51
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Fedon sine bar'er inneholder rundt 15-20 karber pr stk og skal absolutt ikke brukes under Atkins Induksjon hvor max karboinntak de første 14 dagene er 20 karber. Når man kommer lengre ut i vedlikehold er det sikkert greitt.

Jeg er i prinsippet imot at kunstig søtede produkter skal erstatte skikkelig mat. En gang i mellom OK, men noe spiser det hver eneste dag og da blir det helt feil. Det aller beste er uansett masse grønnsaker, fisk, fugl, kjøtt, egg, nøtter og frukt. (se tidligere innlegg jeg skrev i denne tråden ang bruk/misbruk av lavkarbo produkter).

Skulle gjerne visst hvilke produkter som kommer. Hvis det er de som produseres i England tor jeg nok vi blir litt skuffet..... det er ikke mye !! Vi får vente å se og håpe at det blit litt variasjon. Ikke bar bar'er og piller !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 10:03   #52
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg er i prinsippet imot at kunstig søtede produkter skal erstatte skikkelig mat. En gang i mellom OK, men noe spiser det hver eneste dag og da blir det helt feil. Det aller beste er uansett masse grønnsaker, fisk, fugl, kjøtt, egg, nøtter og frukt. (se tidligere innlegg jeg skrev i denne tråden ang bruk/misbruk av lavkarbo produkter).

Der er jeg helt enig med deg.
Men jeg kommer nok til å bruke endel av Advantage-barene om de kommer hit, for jeg har lite fantasi når det gjelder å ta med mat på jobb, + jeg har ikke tid til å sette meg ned å spise, så det blir til at jeg tar en bit av noe og fyker frem og tilbake og tar en bit til noen minutter etter. Da er det greit å ha en slik på lur, som mellommåltid feks. Jeg kommer nok til å ha en i veska, i tilfelle jeg blir sulten når jeg er ute og det ikke finnes noe lavkarbovennlig i nærheten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 10:26   #53
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Enig med deg Iset, de er jo geniale å ha i veska. Når man er hjemme er det jo ikke noe problem å lage ordentlig mat, og lunsj ( et måltid) kan man jo ha med seg. Men det er ofte man trenger noe mer når man skal trene rett etter jobb og det er litt lenge til middag fx. Det må jo være berde å spise en bar enn å ikke spise noe liksom.
Men det er trist at de alltid skal være så søte. Hva er poenget med at de alltid må smake sjokalade og sånn? Kan de ikke heller ha noen med littmere "mat-smak" og uten all kunstig søtnings-ting.

Er det noen som har andre forslag til noe man kan spise på "t-banen" under introduksjons fasen når frukt er utelukket?

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 10:39   #54
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cinderella


Er det noen som har andre forslag til noe man kan spise på "t-banen" under introduksjons fasen når frukt er utelukket?

Jeg spiste noen nøtter og babybel (ost). Kan ikke spise nøtter nå...Klør.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 10:43   #55
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Ta med deg en pakke kokt skinke (pålegg) i veska. Det holder seg en dag selv om det ikke ligger i kjøleskap - eller du kan kjøpe en på veien. Koster omtrent det samme som en Atkins-bar kommer til å koste tenker jeg.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 11:13   #56
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Når er det reprise på Tabloid ????

Klokka tolv i dag er det reprise på Tabloid, for de som måtte ha muligheten til å se det

Tror jeg skal se TV2 Hjelper Deg i dag også, jeg...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 11:21   #57
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Enda en grunn til å feire nyttår med salutter og pang-pang!!!

Når det gjelder all negative fokuseringen på Atkins, så blir jeg så inni hampen forbanna. Hva slags jounalister er det vi har her i Norge? Hvorfor denne ensidigheten? Hvorfor kan de ikke faktisk intervjue noen av de som går på dette kostholdet, og som faktisk LEVER ennå??? Hvorfor kan de ikke sette seg inn i kostholdet før de kommer med uttalelser som er helt på gjordet? Dette er DÅRLIG journalistarbeid!! Skikkelig elendig!!!!!

Kopierer inn noe jeg har skrevet i journalen til Mam jeg - for det passer kanskje best inn i denne tråden. (ikke så lett å holde styr på alle trådene da....)

Det viktigste og riktigste vi lavkarbo-tilhengere kan gjøre er å spise som vi gjør og ikke gjemme oss bort. La folk få se maten vår og blir nysgjerrigheten deres stor nok, så spør de nok... Stemmene våre blir for små og spinkle hvis vi skal prøve å overdøve alle "ernæringsviterne" som kjemper om spalteplass og tid i TV-ruta om dagen. Vi får heller ta en "stille-aksjon" som rett og slett går ut på å spise det vi skal når vi skal.

Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 11:28   #58
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Ta med deg en pakke kokt skinke (pålegg) i veska. Det holder seg en dag selv om det ikke ligger i kjøleskap - eller du kan kjøpe en på veien. Koster omtrent det samme som en Atkins-bar kommer til å koste tenker jeg.

Jeg tenkte kanskje sammensetningen i en slik bar er litt bedre enn bare kokt skinke, eller er det ikke det? Kan jeg spise bare kokt skinke til lunsj feks?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 11:32   #59
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Nille

Min tid er for verdifull til å kastes bort. Jeg har en jobb å passe, jeg har en familie - og jeg har dere. Det får klare seg.

__________________
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 13:06   #60
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Takk for skinke-tipset. Det er utrolig hvor vanskelig det kan være å komme på selv så enkle ting innimellom.

Har noen flere gode forslag er jeg veldig interessert

__________________







Sist redigert av Cinderella : 22-09-04 kl 13:18.
Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 13:23   #61
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Jeg spiste noen nøtter og babybel (ost). Kan ikke spise nøtter nå...Klør.

Babybel ost er en veldig god ide. Nøtter også, - men ikke hvis man går på Atkins. Da kommer nøtter ETTER induksjonen. Hvis man bruker bar'ene som snacks og mellom måltid syns jeg det er greitt innomellom. Men å ha med seg som lunch på jobben og erstatte skikkelig måltider ........ DEN er jeg ikke med på og ikke særlig begeistret for. Atkins måtte gå ut i amerikanske media og presisere nettopp det. ATKINS BAR ER IKKE MENT SOM ERSTATNING FOR MÅLTID, men som et supplement.

Les dette omigjen da:
http://forum.lavkarbo.no/diskusjon821.html

http://forum.lavkarbo.no/diskusjon722.html

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 14:24   #62
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Babybel ost??? Det har jeg ikke hørt om før. Har de det i vanlige matbutikker?

Guri så gøy dette er nå, testet Atkins en gang tidligere men da holdt jeg ikke ut særlig lenge men sammen med dere skal det gå som en lek ; )

Tusen takk

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 14:41   #63
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Det er de små røde som ligger i et lite nett. Sett dem?Ja, tror de finnes overalt.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 15:14   #64
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Åja de ja! Skal kjøpe på vei hjem gitt!

Takk igjen

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 15:33   #65
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Fedon sine bar'er inneholder rundt 15-20 karber pr stk

Fedons barer inneholder ca. 10-11 gram karbohydrater, sunt fett og ca. 14 gram proteiner. Så det er bedre som mellommåltid enn bare skinke synes jeg da. Har selv falt for barene CarbRite som jeg har kjøpt fra proteinfabrikken.no. De er uten kunstig søtning (maltitol) og uten herdet fett, og inneholder 2,5 gram net carb og 21 gram protein. OG smaker godt.

Men jeg er HELT enig med deg Nille; en bar er et mellommåltid.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 15:39   #66
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

[quote=MHM]Så det er bedre som mellommåltid enn bare skinke synes jeg da. [/QUOTE]
MÅ bare si det - at jeg har aldri ment at det skulle være mellommåltid. Mer NØDLØSNING altså.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 17:10   #67
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg hakker opp grønnsaker for å ha med på jobb sammen med ost, tunfisk eller skinke for den del. Det som egner seg best er faktisk hodekål for det smaker godt og utrolig fort gjort å dele opp med en stor kniv.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 22-09-04, 17:33   #68
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Fedons barer inneholder ca. 10-11 gram karbohydrater, sunt fett og ca. 14 gram proteiner. Så det er bedre som mellommåltid enn bare skinke synes jeg da. Har selv falt for barene CarbRite som jeg har kjøpt fra proteinfabrikken.no. De er uten kunstig søtning (maltitol) og uten herdet fett, og inneholder 2,5 gram net carb og 21 gram protein. OG smaker godt.

Men jeg er HELT enig med deg Nille; en bar er et mellommåltid.

Jeg ber så meget om omforlatelse. Jeg var inne på Fedons side og leste innholdsfortegnelser så det spruta, - og la ikke merke til at innholdsfortegnelsen var for 100 gram og barene bare er 50 gram !! SORRY !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no