Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-09, 18:23   #1
hilde29
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 7
hilde29 er på en erverdig vei
Wink

Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger

Jeg startet i begynnelsen av desember med ketolyse.eller,jeg hadde enda ikke boken,så hadde ikke helt peiling på hvordan kuren var.men jeg lot være å spise brød,poteter,ris og pasta hvertfall.fikk pakken i midten av desember. følte seg jeg var veldig flink, tok vel av ca 900g eller no på 1,5 uke.så kom julen,å jeg ville bare feire julen med kosen og maten nesten som vanlig..passet litt ekstra på da,men det hjalp jo selvsagt ikke.hehe.gikk opp 700g eller no sånt,så var ikke så mye da.2 nyttårsdag satset jeg for fullt..men vekten går lite ned,til og med opp ved to veiinger.prøver meg fram,men vanskelig å finne ut hva det er som bremser for meg.fra jeg startet 2 desember til nå,har jeg kun gått ned 900g tilsammen..dvs jeg veier kun 900g mindre nå enn da..det er litt demotiverende må jeg si,etter å lest at "alle" raser det mange kg.i boken sto det at det er vanlig å ta av 4-10kg pr mnd eller no sånt? jeg har prøvd å kutte ut frokostpannekaker,søtningsmidler,bl.a kuttet ut pepsi max som jeg var veldig avhengig av å drikke hver dag, spiste mindre grønnsaker,osv.
Forrige søndag begynte jeg å trene.har trent hver dag i uka her for å se om det vil hjelpe, kjøpte meg sånn kokosolje på helsekosten som jeg tar 2ss hver dag.

Her er et eksempel på hva jeg spiser en dag:
-frokost: egg og bacon stekt i tine smør.tar ketolysetb og tran samtidlig til frokosten og 2ss kokosolje.vann og masse kaffe iløpet av dagen.
-lunsj:salat med f.eks reker eller ost og skinke, med rapsolje,vann og kaffe
-middag:f.eks kylling og salat.med fløtesaus
-kvelds:f.eks bacon og stekt ost,som jeg dupper i litt tacosaus.vann og grønn te.Får som regel lyst på noe godt på kvelden og hvis jeg ikke spiser osten,så spiser jeg litt bacongull.
Jeg varierer ganske mye på hva jeg spiser.I helgene spiser jeg bacongull på kvelden som kos og drikker litt pepsi max på kvelden.
Jeg kan legge til at jeg er 161cm og veier 70 kg.skal av med minst 10kg, men håper jeg kan klare å ta av 15kg.
Jeg skal veie meg igjen imorgen,mandager er min veiedag,jeg måler også cm,måler da rundt hals,arm,midje,ende,lår og bryst.har ikke gått inn så mye på cm heller så er det sagt.
jeg er veldig spent imorgen når jeg skal veie igjen etter de forandringer jeg har gjort,spesielt pga treningen,så det vil vise seg..er bare så redd for å bli skuffet igjen hva mer kan jeg gjøre?kan det være ketolyse ikke er noe for meg?føler jeg er på evig slankekur...

hilde29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 18:38   #2
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil fortelle litt om ketolysen for meg, å håper noen kan gi meg litt tilbakemeldi

Hmm.. Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg mener å ha lest at hvis man ikke har så mye å gå ned, så går det mye saktere.. Kan jo hende det henger sammen noe der?
Det er jo veldig individuelt hvor mye man går ned, du bør ikke sammenligne deg med andre, for da kan du bli veldig skuffet...

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 18:43   #3
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Vil fortelle litt om ketolysen for meg, å håper noen kan gi meg litt tilbakemeldi

Skjønner at det ikke er så moro når en ikke får de resultatene du ønsker deg. Men du har en bmi på bare 27, hvilket vil si at du bare skal ned 5 kilo før du er normalvektig. ketolysekuren er jo helst beregnet på dem som har 10-15 kilo for mye overvekt....

Har dessverre ingen råd å komme med, eller forslag til andre metoder som funker bedre når en ikke skal ned så veldig mye.

Men ønsker deg lykke til videre!

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 19:28   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Vil fortelle litt om ketolysen for meg, å håper noen kan gi meg litt tilbakemeldi

trives du med kostholdet da? Eller ser du på det som en kur? Du har ikke mye å gå ned, kanskje det er litt drastisk med ketolyse? Har du stix?Tester du om du er i ketose? Du spiser kanskje litt lite grønnsaker?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:36   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldi

Ser du skriver at du kutter ned på grønnsakene? Det bør du ikke gjøre, det er det karbsene skal komme fra.
Bacongull binder vann så prøv å kutte den en uke eller to og se om det hjelper

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:57   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldi

Prøv å trappe ned kaffen litt og, den kan bremse.
Og legg til mer grønnsaker! Husk, du skal ligge mellom 15-20kh i løpet av dagen. På dagsmenyen beskrevet ligger du godt under 10...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:12   #7
hilde29
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 7
hilde29 er på en erverdig vei

Sv: Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldi

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Prøv å trappe ned kaffen litt og, den kan bremse.
Og legg til mer grønnsaker! Husk, du skal ligge mellom 15-20kh i løpet av dagen. På dagsmenyen beskrevet ligger du godt under 10...

Jeg trives bra med kostholdet ja, helt greit synes jeg.bruker stix hver dag for å være sikker.er i ketose, som regel på 50.etter råd så økte jeg på med grønnsaker.har spist bra med det i en uke nå.det var liksom en av endringene jeg gjorde.grunnen til at jeg startet med ketolyse,var pga mengden fett jeg har rundt magen.der ligger det meste av fettet mitt.samt på hoftene har jeg fått ekstra etter mitt siste svangerskap.6 mnd siden.la jo på meg 28kg mens jeg gikk gravid, å har nå minst 10kg igjen til der jeg var før.når det gjelder kaffen, så kan jeg vel alltids prøve å kutte ned på den da jeg kuttet ut pepsi maxen i uka,begynte jeg å drikke fryktelig mye kaffe istedet.en hel kanne pr dag..uff.hehe
drikker ca 2,5-3 l vann hver dag.

hilde29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:17   #8
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldi

Min situasjon liknet litt på din. Jeg er 158 cm og var 71 kg da jeg startet. Jeg raste ikke ned i vekt, men har gått neover sakte, men sikkert. Nå har jeg en BMI på 25 og det går fremdeles nedover, men veldig sakte. Så moralen er HOLD UT så kommer resultatene. Lykke til.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 02:07   #9
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldi

jeg har heller ikke rast ned i vekt...går sakte, men går rette veien
Lykke til videre

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:25   #10
vilnedfort
Juniormedlem
 
vilnedfort sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
vilnedfort er ny på veien

Sv: Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldi

Jeg har heller ikke gått særlig mye ned,..Eller første uka gikk jeg ned 3 kg, og siden jeg samtidig økte vannforbruket mitt med 2 liter om dagen, regner jeg en del av det vekttapet som vann ut av kroppen, men siden har det bare gått på 100g...Har vært i ketose fra dag 5...Jeg trodde kanskje jeg spiste for mye karber, for jeg gidder ikke regne ut, men det hjalp ikke selv om jeg reduserte ytterligere. jeg fant ut at jeg måtte få i meg mere fett, så det har jeg gjort, men det er først de siste 4 dagene jeg har fått fart på vekttapet...det jeg gjorde var å ØKE karbodosen....bare litt, men fra å kun spise kjøtt, ost grønnsaker rømme, smør og fløte, har jeg begynt å spise en halv pose med frosne jordbær, bringebær eller skogsbærblanding om dagen. Spiser dem med fløte og splendastrø på. Og så drikker jeg en til to kopper te om dagen der jeg bruker en ts fruktose og to suketter som søtning... Så for meg var det tydelig at jeg trenger litt mer karber.

__________________







vilnedfort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg MÅ skryte litt av ketolyse annabanana Ketolysekuren 6 08-01-12 17:29
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Er soyasaus ok å spise litt av på ketolyse? Stellamor Ketolysekuren 8 19-10-08 20:03
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13
Litt over en uke på ketolyse Linn H Ketolysekuren 4 23-07-07 09:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no