Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Melkeintolleranse: Hva reagerer man på?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-10, 13:59   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Melkeintolleranse: Hva reagerer man på?

Jeg kan spise ost og syrnede melkeprodukter uten problemer, men når jeg drikker melk eller lager mat med mye melk i får jeg luft og løs mage (nesten som når jeg spiser maltitol). Jeg lurer derfor på om jeg kan ha en form for melkeintolleranse. Er det i så fall laktose jeg reagerer på? Og hvis det er laktose, vil det da si at jeg kan bruke laktoseredusert melk i stedet, eller bør jeg kutte ut melken helt?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:26   #2
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Melkeintolleranse: Hva reagerer man på?

Nå får du faktisk kjøpt helt laktosefri melk også,
så du kan jo ihvertfall prøve deg fram.

Jenta mi reagerte veldig på melkemat,
men kan nå faktisk spise pannekaker og div etter at vi begynte å kjøpe
helt laktosefri melk.

Nå til jul f.eks så brukte jeg bare denne i all baking som krevde melk,
og det har gått bra.
Den er litt dyrere, men pytt pytt, dessuten står den seg veldig lenge.

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:33   #3
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Melkeintolleranse: Hva reagerer man på?

Selger de laktosefri melk på ordinære matbutikker? Tror bare jeg har sett laktoseredusert.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 14:35   #4
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Melkeintolleranse: Hva reagerer man på?

Ja, jeg har kjøpt den på de fleste dagligvare her jeg ihvertfall.

Men, hvis du ikke finner den, kan de helt sikkert bestille den for deg

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:17   #5
RuneKommune
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10
RuneKommune er på en erverdig vei

Sv: Melkeintolleranse: Hva reagerer man på?

Du er åpenbart på laktoseintolerant, men ikke intolerant hva angår melkeprotein.

RuneKommune er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 19:33   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Melkeintolleranse: Hva reagerer man på?

Opprinnelig lagt inn av RuneKommune, her.

Du er åpenbart på laktoseintolerant, men ikke intolerant hva angår melkeprotein.

Ja, det var det jeg også trodde, siden jeg tåler yoghurt, ost og slikt. Da skal jeg teste ut laktosefri melk

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nettopp startet lavkarbo kur - og kroppen reagerer!!! Ingis-37 Spørsmål og svar 3 04-08-07 11:52
Hvordan reagerer dere på Karbohydrater? lokkebiff Lavkarbo generelt 19 15-03-07 08:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no