Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-11, 17:46   #151
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

lagde Fiskesuppe i dag! bare utifra hva jeg hadde å den blei knallbra!! riktignok litt tynn! men vanvittig god på smak.. blei litt lei kylling og kjøtt og den "tunge" maten så da prøvde vi dette
alt på slump, men hiver ut en forklaring likevel..

Tok litt vann og en del smør i ei gryte sammen med en god del Seafood&Fish krydder (santamaria sånn kvernegreie) varmet til smørret var smeltet odentlig. så helte jeg oppe litt fløte.. ga det et oppkok. røre masse.! hadde i terninger med Torsk, ga det et nytt oppkok. hadde i finkuttet gulerot, brokkoli, og purre.. kokte i 5 min ca

blei braa! åsså så enkelt a gitt!

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 18:10   #152
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

I dag spiste jeg egg og bacon både til frokost og lunsj. Yuck! Jeg er lei av egg og bacon altså.. Jeg er vikar, så plutselig ringte de meg å ville ha meg på jobb, å da hadde jeg ikke laget noe spess jeg kunne ha med til lunsj, så da ble det egg og bacon.. Eggerøra ble seig og baconet helt blaut i den matboksen..
Hva spiser dere som niste på jobb? (Hvis dere ikke har kantine)
Kjenner jeg ikke har matlyst i dag.. Jeg har vekslet mellom kvalme og hodepine i hele dag Trener hver dag, men det er et ork etter jobb synes jeg..
Håper dere har hatt en bedre dag

__________________
FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 18:20   #153
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

I dag spiste jeg egg og bacon både til frokost og lunsj. Yuck! Jeg er lei av egg og bacon altså.. Jeg er vikar, så plutselig ringte de meg å ville ha meg på jobb, å da hadde jeg ikke laget noe spess jeg kunne ha med til lunsj, så da ble det egg og bacon.. Eggerøra ble seig og baconet helt blaut i den matboksen..
Hva spiser dere som niste på jobb? (Hvis dere ikke har kantine)
Kjenner jeg ikke har matlyst i dag.. Jeg har vekslet mellom kvalme og hodepine i hele dag Trener hver dag, men det er et ork etter jobb synes jeg..
Håper dere har hatt en bedre dag

jeg lager "knekkebrød" av linfrø..
litt hele linfrø, litt knuste, litt salt, en skvett vann og rører sammen til en "grøt" presser ut på et bakepapir å steker 3-5 min i ovenen.. til de blir relativt stive.. åsså med pålegg da

ikke de beste sikkert. men helt greie og går knallfort en avveksling fra allt egget! jeg blir nemmelig å litt smågæærn av det.!

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 18:41   #154
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg synes salat er et godt alternativ til niste. Har du tilgang til kjøleskap på jobb, er det enda bedre, for da kan du variere mer. Røykalaks eller spekeskinke og eggerøre eller "potet"salat er også godt.

Jeg ser at flere av dere har gått ned mye i vekt allerede. Bra jobba! Jeg har ikke veid meg enda, for jeg har kjøpt feil batteri til badevekta to ganger... Men jeg ser at magen min har blitt flatere, og det er flotters.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 20:35   #155
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

Hva spiser dere som niste på jobb? (Hvis dere ikke har kantine)

Her varierer jeg med hva jeg har med til lunsj. Lager som regel klart maten kvelden i forveien. Koker gjerne egg på jobben, har enten reker eller laks til. Har også ofte med meg en grønn salat med mye dressing. Proteinbrød får også bli med i nistepakka inimellom.

Her har den første utfordringen med selskapslivet duket opp i dag. Håper og tror jeg klarte meg fint og fortsatt er i ketose. etostixen var hvertfall lilla noen timer etter siste mat. Klarte fint å styre unna kakene, men smakte på en suppe som ble servert.

Nå har mannen akkurat disket opp med deilig grillmat. Marinert kylling, scampi, salater og dressing. Herlig

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 20:46   #156
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

mørkelilla betyr at du ikke har fått i deg nok vann .. bare litt farge på stix'n er utslag å da er du i ketose.. du skal heller egentlgi ikke måte med morgen urin. men velden ett par timer etter du har spist

blei dette den offesielle maistartetråden eller?!

Dette var jeg ikke klar over. Jeg som trodde at mørk lilla var kjempebra I dag tok jeg stix'en litt utpå dagen, og da var den lys lilla, så ad er jeg vel i ketose likevel Takk for info!

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 21:02   #157
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

Hva spiser dere som niste på jobb? (Hvis dere ikke har kantine)

Jeg lager ofte litt ekstra middagsmat, og har med restene som lunsj dagen etter. Vi har micro på jobb, så det er veldig greit når en kan varme maten. Ellers har det blitt en del salat (isbergsalat, agurk, grønne oliven, fetaost og noe kjøtt eller tunfisk). Har også hatt eggerøre med enten røyka laks eller spekeskinke.

Jeg lagde en middag i dag som jeg syns ble kjempegod:
Nok til 3-4 porsjoner
Et blomkålhode. Rev det på rivjern og stekte det i meierismør på middels varme i ca 5 min.
Stekte 400 g karbonadedeig, finhakket den og tilsatte blomkålen. Krydret med salt, pepper og mye paprikapulver. Hev oppi en neve hakket vårløk, og lot alt surre et par minnutter. Serverte med guacemole lagd av en avocado, limesaft, chilipulver, salt og en stor ss creme fraiche. Nam!!

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:22   #158
detgladehjerte
Juniormedlem
 
detgladehjerte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 25
detgladehjerte er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av wonderwoman, her.


Jeg lagde en middag i dag som jeg syns ble kjempegod:
Nok til 3-4 porsjoner
Et blomkålhode. Rev det på rivjern og stekte det i meierismør på middels varme i ca 5 min.
Stekte 400 g karbonadedeig, finhakket den og tilsatte blomkålen. Krydret med salt, pepper og mye paprikapulver. Hev oppi en neve hakket vårløk, og lot alt surre et par minnutter. Serverte med guacemole lagd av en avocado, limesaft, chilipulver, salt og en stor ss creme fraiche. Nam!!

Namnam...det hørtes veldig godt ut, må nok prøves ut ja Aldri rivi kål på rivjern før, det blir spennende !! =)

Når det gjelder kosttilskudd, så kommer jeg til å bestille ketolyse-tabletter asap!! I tillegg tar jeg krom , kalsium og magnesium tilskudd....er dette nok??

Er veldig fornøyd med denne uka, en "ny" start på livet med lavkarbo, og to treningsøkter! Hurra for meg, skrytskryt hehe...
Har fått meg ticker også, så nå er det bare å stå på! Gleder meg til å se forandringer i kroppen! Har ikke veid meg denne uka, gjør det til mandag tenker jeg

Ha en flott fredag alle sammen


Sist redigert av detgladehjerte : 06-05-11 kl 22:34. Årsak: Glemte å skrive om den nye tickeren min :D
detgladehjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 08:13   #159
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg startet for ca 2 uker siden, gikk ned 3 kilo første uken og opp igjen en kilo uke 2, kjedelig Vært i ketose i alle fall den siste uken, første uken hadde jeg ikke stix.
Drikker masse og trener hver dag, får bare håpe det "løsner" etterhvert....

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:07   #160
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Detgladehjertet: ketolyse tablettene inneholder alt du trenger, eneste man er anbefalt å ta utenom er omega 3

I går ble en dårlig dag. Ventet besøk av ett vennepar som ikke har vært her på 2 år, så styra og ordna, glemte å spise, skulle ut på en konsert og planen var å kjøpe drink med light brus men der hadde de kun øl. Så da ble det ei øl og altfor lite mat igår
Lover ikke bra.
Idag er jeg back on track satser jeg på, og skal ha veiedag mandag tenker jeg.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:15   #161
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Detgladehjertet: ketolyse tablettene inneholder alt du trenger, eneste man er anbefalt å ta utenom er omega 3

I går ble en dårlig dag. Ventet besøk av ett vennepar som ikke har vært her på 2 år, så styra og ordna, glemte å spise, skulle ut på en konsert og planen var å kjøpe drink med light brus men der hadde de kun øl. Så da ble det ei øl og altfor lite mat igår
Lover ikke bra.
Idag er jeg back on track satser jeg på, og skal ha veiedag mandag tenker jeg.

Jeg synes du var flink som holdt deg til EN øl jeg, det er viljestyrke det også
Må ta vare på de små seierne våre. Jeg var på kino i går og kjøpte ikke noe godt. 50 gram salte cashew nøtter var det jeg spiste. Lengtet veldig etter popcorn, men klarte å stå imot!
Slike små "seire" er blitt veldig viktig for meg for å øke motivasjonen.
Spesielt når jeg er i en periode hvor vektnedgangen er liten..

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:17   #162
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ja du har ett godt poeng der Trultemamma!
Jeg hadde bare ikke lyst at det skulle bli krøll så tidlig i gamet.

Flink du var som sto unna popcornet!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 12:43   #163
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ang tilskudd så tar jeg BioLife sin Bio-Balanse og Life sin egen Magnesium + Omega3 og Betakaroten.

Fåler det er knall

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 15:10   #164
wonderwoman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 33
wonderwoman er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg er så enig med Trultemamma, det er viktig å ta vare på de små seierene!

Ellers må jeg si at etter snart to uker (på tirsdag) med lavkarbo, så merker jeg så mye positivt. Halsbrann er borte, humøret er bedre og mer stabilt + vektnedgangen selvsagt Og det evinnelige suget etter mat er ikke så påtrengende som det var. En annen ting som jeg syns er rart, men veldig bra, er at røykesuget mitt er så godt som borte! Jeg sluttet å røyke for ca 3 1/2 mnd siden, og har hatt tidvis ganske sterkt sug. I går slo det meg at den siste uka har jeg faktisk ikke tenkt på røyk
Så gjelder det bare å huske på alt dette positive når motivasjonen er dalende og jeg er møkk lei av å lage mat i steden for å bare grabbe ei brødskive

__________________




wonderwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 15:31   #165
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Så deilig at det kanskje hjelper på røyksuget! Jeg har heldigvis aldri begynt.

Jeg sliter tidvis med litt kvalme, særlig om det har vært et måltid med mye fett i.

Ellers så er det jo moro å prøve nye oppskrifter herfra da.
I går lagde jeg fløtegratinertselleri, fy søren det var godt!!
Fredag er gotterikveld hos oss, men nå når jeg ikke har det sukkersuget, er det ikke noe problem å stå over. Jeg tok selv noen ruter av 85% sjokoladen fra helsekosten og var fornøyd med det. Cola Zero var heller ikke så super stas.

Det som er utfordring, er den utrolig grusomme smake jeg har i munn. Har prøvd å pusset tenner og tunge ekstra men det hjelper ikke. Håper det går over altså!

Har ikke fått begynt på noe kosttilskudd, må vente på neste lønning før jeg handler inn tror jeg. Er ketolyseproduktene best eller er det like greit å kjøpe annet?

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 15:44   #166
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Bjella: Jeg har også en sånn rar smak i munnen til tider.. Jeg tror det hjelper å drikke vann, og så unner jeg meg en extra nå og da. Hvorfor er egentlig tyggis ut? Er det bare pga. at sukkererstatningene likevel kan øke blodsukkeret? Ser liksom ikke for meg at en liten tyggis kan gjøre noen stor forskjell, så lenge det bare er en om dagen og kanskje ikke det en gang...

Prøvde å veie meg i dag, men vekta var helt bananas. Først viste den 67,6 som er 600g mer enn jeg veide forrige gang. Jeg gikk på igjen, og da viste den det samme. JEg ville ikke helt akseptere det ,så jeg prøvde en gang til, og da var jeg plutselig nede på 66,4. Enda et forsøk, og da sto det plutselig 66,0.. Det siste kan jeg være godt fornøyd med, så da prøvde jeg ikke flere ganger.. :P Det er en digital vekt, men et par av klossene under har falt av, og jeg har satt dem på igjen.. Men den har liksom vært nokså stabil og pålitelig fram til nå.. :S

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:12   #167
Meniallverden
Juniormedlem
 
Meniallverden sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 24
Meniallverden er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg lager meg gele med usøtet krem til.
Bruker en pose med gelatinpulver og blander inn Fun granateple. Liker den litt sterk. Så tar jeg vann fra vannkokeren og blander litt ut. Alt mens jeg visper godt. Sett i kjøleskapet så snart den er kald - vips - verdens enkleste gele.

__________________


Meniallverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:16   #168
Meniallverden
Juniormedlem
 
Meniallverden sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 24
Meniallverden er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Bjella: Jeg har også en sånn rar smak i munnen til tider.. Jeg tror det hjelper å drikke vann, og så unner jeg meg en extra nå og da. Hvorfor er egentlig tyggis ut? Er det bare pga. at sukkererstatningene likevel kan øke blodsukkeret? Ser liksom ikke for meg at en liten tyggis kan gjøre noen stor forskjell, så lenge det bare er en om dagen og kanskje ikke det en gang...

Den første uka så har jeg hatt en lei forkjølelse og jeg har spist Ricola over en lav sko.
Ser ikke ut som det har gjort noe for jeg har tatt av tre kilo på seks dager og kommet i ketose.

__________________


Meniallverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 17:45   #169
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Anbefaler alle å prøve eggesalat med skinke/bacon/ansjos

4 hardkokte egg i små terninger (terner dem på eggdeler jeg)
2-4 ss Majones (Hellmanns original har minimalt med karber)
4-6 ss seter rømme eller Crème Fraîche
1 vårløk (bruk kun nedre del i små skiver)
kjøtt eller ansjos i små terninger
salt og pepper etter smak

Bland og sett i kjøleskapet. Kan brukes som tillegg til kald pålegg tallerken. Her er fenalår, spekeskinke, skinke, kylling og røkelaks veldig godt - også ostebiter er knall!
Prøv gjerne med litt salat på siden og man har en super lunsj eller kvelds til både kosekveld og om man får besøk

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 00:51   #170
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Etter litt vurdering har jeg funnet ut at ketolyse nok ikke er noe for meg så jeg virrer videre til neste kostholdsfilosofi.
Lykke til til dere alle- stå på.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 08:43   #171
Buck
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 38
Innlegg: 71
Buck er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Lykke til videre på ferden, Wonder woman

I dag er min første offisielle veiedag. Klarte ikke å dy meg i går og gikk på vekta som viste -2.5 kg. I dag var den tilbake på -2 Jeg fikk mensen i går, vet ikke om det har noe å si Jeg har hvertfall mistet 3.5 cm i midjemål.
Mannen min er også på ketolysedietten og han har nesten gått ned 5 kg på samme tid. Heldiggrisen!

__________________




Buck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 11:37   #172
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg
Lightbulb

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

Etter litt vurdering har jeg funnet ut at ketolyse nok ikke er noe for meg så jeg virrer videre til neste kostholdsfilosofi.
Lykke til til dere alle- stå på.

Lykke til på kostfilosofi jakt!!
Litt nysgjerrig .... (vet jo aldri helt hvor man lander selv etterhvert)
Vil du dele med oss grunn til valget og hva du vurderer nå?

Buck, mensen tror jeg helt klart har noe med vekta å gjøre. Uansett er jo 2 kg kjempe flott da! Mann min også raser ned i vekt bare etter å kutte ut litt karbo. Urettferdig er det hehe.

Sitat:

Den første uka så har jeg hatt en lei forkjølelse og jeg har spist Ricola over en lav sko. Ser ikke ut som det har gjort noe for jeg har tatt av tre kilo på seks dager og kommet i ketose.

Flere som har erfaring med disse? Smaken i munn er grusom, og jeg tror jeg er flink til å drikke vann. Når det gjelder tyggegummi har jeg fått med meg at det ikke lov, men ikke satt meg inn i hvorfor ennå.


kineserbolle: oppskriften er notert og skal helt klart sjekkes ut

__________________



Sist redigert av Bjella : 08-05-11 kl 11:53.
Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 17:31   #173
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Bjella: Har du prøvd IFA i pose? De er sukkerfri og veldig gode på smak. De har og en fruktig variant som er kjempegode. Men husk I POSE - de andre er ikke sukkerfri

Ellers vet jeg om at TantePose lager en "Tyrkisk Pepper" trops som er sukkerfri Knalldigg! Men noen har Maltitol - så man skal ikke spise alt for mye på Ketolyse. Men tror den for Diabetikere ikke har det.
http://www.tantepose.no/aktuelt.php?id=132

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 18:16   #174
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

I går var jeg på fest, og der ble det heldigvis servert koldtbord, med masse herlig lavkarbomat. Så da kunne jeg kose meg med kalvekarpaccio, bondeomelett (styrte unna potetbitene), kjøttboller (håper det ikke var mel i dem), scampi, blåskjell og masse annet herlig Drakk ikke så mye alkohol heller, men var ikke så veldig nøye på karbene i det jeg drakk. Det ble en del cava (et par glass kanskje), to glass rødvin. noen slurker vanlig øl og en og en halv boks med lavkarboøl. Å, og en slurk eller to med whisky.

Nå, dagen derpå, har jeg veldig søtsug. Vanligvis bruker jeg å drepe bakfylla(eller mer korrekt trøttheten etter en sen kveld) med sjokolade, pizza og brus, men i dag har jeg måttet holde meg til lavkarbomat. Likevel ikke så verst med egg og bacon til frokost, noen sjokoladetrøfler (86%sjokolade smeltet i fløte og litt smør), og en herlig middag: kyllingfilet i bacon, fylt med rød pesto og litt brie - stekt i ovnen sammen med skiver av squash og sellerirot. Mmmm.. Vurderer å prøve meg på nannahs vafler litt senere, hvis jeg blir sulten igjen..

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 20:04   #175
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Helga er på hell, og jeg er så fornøyd med at gårsdagen gikk i lavkarboens favør selv om det ble fest!
Sambo kjøpte meg litt lavkarboøl fra Ringnes også ble det noen drinker med vodka og 7up free. Vi grilla til kvelden, og da spiste jeg jo rent kjøtt og klippfisk, pluss gratinert blomkål og brokkoli (som jaggu meg de andre gjorde kål på, haha) og salat.
Tissa på en sticks midt på dagen og var i ketose da, får tisse litt i kveld og for å være sikker
Hvor fort ramler man ut av ketose da tro?
Veiedag i morgen og jeg er spent.
Tok på en kortbukse som var vond å ha på seg for 2 uker siden, men idag er den ikke vond altså!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no