Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-11, 17:46   #551
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Tror faktisk jeg også har gått ned i løpet av helgen.. Syntes jeg så et glimt at et tall jeg ikke har sett på noen år, men jeg tør ikke tro på det da mamma si vekt er noe.. uhm.. varierende.. Kommer ann på om den står på nøyaktig samme plass, og det husker jeg ikke heeelt hvor er.. Men har uansett gått ned da. Tror jeg. Naboveiing i morra merker jeg..

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 18:59   #552
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Annne: eggedosiskremen er 1 egg og sukrinmelis (jeg hadde litt sukrin oppi og) pisket leeenge, og så blandet jeg med pisket krem+sukrin. Var tenkt å raspe sjokolade over eller ha noen bær til, men jeg hadde ikke tålmodighet til å vente gafla i meg gitt. Låg og kjente hele natta at jeg var stappmett

Mens, ja da går vel de fleste opp tror jeg. Jeg gjør iallefall det

Hurra for kjekke bryllupsfeiring! Syns ikke du skal ta det så tungt med utskeiinga, er jo tross alt ikke så ofte man er i bryllup da Iallefall ikke jeg

Har vært ute hele dagen. Beiset hus til vi gikk tom for beis, hatt besøk og fikset biler. En fin dag
Jeg buttet og veiedag til fredag, men fikk ikke veid meg da pga hytteturen så jeg tenker jeg veier mandag. Nå har jeg ikke gått på vekta siden, tja....tirsdag-onsdag! Jøss, imponert over meg selv gitt

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 11:53   #553
detgladehjerte
Juniormedlem
 
detgladehjerte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 25
detgladehjerte er på en erverdig vei
Smile

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

På morran i dag viste vekta 105, 8 Så tror ikke bryllupsfeiringen gjorde no særlig utslag på vekta, veldig fornøyd ihvertfall jeg..Startvekt var 113, det er jo 7 kilo og 100 gram ned det siden 9 mai..det er jo superbra syns jeg

Ønsker dere alle en SUPER dag. Ny uke, nye muligheter

detgladehjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 12:30   #554
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hurra hurra detgladehjertet! Så bra

Jeg har gått ned bare 100g siden forrige fredag. Skuffa ja. Men ok, på'n igjen! Jeg går iallefall ikke opp!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 12:58   #555
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg tror smakssansen min har forandret seg! Sitter med en atkins chocolate decadence bar nå, og herregud så søtt det er! Nesten så det brenner på tunga. Rart! Er det flere som har opplevd dette? Har også lagt merke til at når jeg har smakt litt på brød og potet, så har jeg syntes at det bare har vært kjipt og smakløst og ikke verdt det..

Gratulerer med vektnedgang, folkens.. Og Euphita: Jeg tror man må regne med at det går litt i rykk og napp.. Selv tror jeg fortsatt jeg veier mer enn jeg gjorde forrige tirsdag.. Får se i morgen..

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 13:03   #556
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Smakte en chips i går, den var "ok". Første tenkte jeg: "var dette noe da?" Neste tanke var: "jeg KUNNE sikkert spist flere men det var likegreit å spise noe annet istedenfor, så da gjør jeg det".

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 15:48   #557
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Gratulerer så mye detgladehjerte. Supert resultat!

Jeg sliter med å gå ned i vekt. Tror jeg spiser for mye, men føler at jeg trenger det jeg spiser nå, så slankingen står litt på vent for øyeblikket. Jeg lever likevel lkhf, og akkurat nå er det krevende nok. Vekta ligger mellom 65,2-65,6 kg. Jeg er egentlig ok fornøyd med det, men jeg er ikke fornøyd med å ikke ha gått ned mer i vekt når jeg har slanket meg så lenge. Jeg har vel bare meg selv å skylde på regner jeg med.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 22:01   #558
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ugh! Coop grillbein (3for 69) smaker S-A-L-T!!

Kunne ikke spise mer enn en, og da kun fordi jeg tvang megselv..

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 22:20   #559
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Haha Lucifine, jeg hadde samme oppdagelse med nygrilla kylling idag!
Grusomt salt!
Annne: ja jeg har samme problem. Det søte er grusomt søtt og det salte er forferdelig salt. Lagde en tråd på dette, og det kom frem at mange har det slik

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:15   #560
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Vel, problem og problem, selv synes jeg det er ganske fint Jeg har jo ELSKET sukker, og nå som det ikke smaker så godt, frister det sikkert ikke så mye heller etterhvert.. Ikke for det, ejg spiste kryddermuffins med gulrotkakeglasur etter frokost i dag :P Det er farlig å ha sånt stående i skapet altså..

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:04   #561
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Smakte en chips i går, den var "ok". Første tenkte jeg: "var dette noe da?" Neste tanke var: "jeg KUNNE sikkert spist flere men det var likegreit å spise noe annet istedenfor, så da gjør jeg det".

oj så modig du er. jeg hadde aldri turt å smake på en chips... da er jeg redd det hadde blitt 2, 4, 8, 16... ja dere skjønner tenginga?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:04   #562
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

jo du har helt rett, ikke noe problem nei! Jeg har gått ned ytterlig 600g til i dag! Jippi!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:13   #563
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

jo du har helt rett, ikke noe problem nei! Jeg har gått ned ytterlig 600g til i dag! Jippi!

Flink da! Så deilig Her går det tregt, men tross alt i små museskritt ned, så jeg er fornøyd

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:43   #564
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

oj så modig du er. jeg hadde aldri turt å smake på en chips... da er jeg redd det hadde blitt 2, 4, 8, 16... ja dere skjønner tenginga?

Ja var det jeg og var redd for, men vet du det gikk over all forventing! Jeg tror at når vi er ordentlig inne i denne dietten at chips og sånn smaker mindre digg. At lysen ligger i hodet og ikke på ganen lengre. Er litt godt å finne det ut også da!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 12:13   #565
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Flink da! Så deilig Her går det tregt, men tross alt i små museskritt ned, så jeg er fornøyd

Er museskritt her og Paris I går når jeg gikk på vekta, viste den 100g ned på 10 dager.
Vet ikke helt hvilken uke jeg holder på med nå, den 6.kanskje? Iallefall, 3,9 kg ned er jo ikke elefantskritt, mere som museskritt ja
Men jeg er fornøyd likevel

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 12:42   #566
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

jo du har helt rett, ikke noe problem nei! Jeg har gått ned ytterlig 600g til i dag! Jippi!

Så flink du er!!!

Her går det sakte nedover, under 0,5 kg i uken, men trøster meg med at jeg aldri har gått opp fra en uke til en annen. Men skal inrømme at jeg innimellom blir veldig utålmodig.

Nå har jeg knekkebrød som står å godgjør seg i ovnen, må prøve å få i meg litt mer fiber, se om magen blir mer samarbeidsvillig. Håper inderlig de bir sprø og god, har laget en gang før men de ble seige...

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 12:49   #567
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Ja var det jeg og var redd for, men vet du det gikk over all forventing! Jeg tror at når vi er ordentlig inne i denne dietten at chips og sånn smaker mindre digg. At lysen ligger i hodet og ikke på ganen lengre. Er litt godt å finne det ut også da!

Ja det skal være sikkert - litt kjekt å finne sin egen styrke! Før var jeg alltid fysen på noe om kvelden når ungene var lagt og jeg hadde gjort mitt - nå er jeg stort sett enten tørst eller sulten - dekker det behovet og poff så har jeg det bra igjen Ikke sånn dveling om å ha lyst å spise noe heeeele tida...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 12:51   #568
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Cirius, her.

Så flink du er!!!

Her går det sakte nedover, under 0,5 kg i uken, men trøster meg med at jeg aldri har gått opp fra en uke til en annen. Men skal inrømme at jeg innimellom blir veldig utålmodig.

Nå har jeg knekkebrød som står å godgjør seg i ovnen, må prøve å få i meg litt mer fiber, se om magen blir mer samarbeidsvillig. Håper inderlig de bir sprø og god, har laget en gang før men de ble seige...

Prøv å tørke knekkebrødene når de har stekt en stund. Har sett at bl.a. Nannahs knekkebrød bare skal stekes. Sett ovnsdøra på gløtt på lav varme, så skal du se at du får sprø og fine knekkebrød.. For mer detaljerte beskrivelser må du nesten google deg fram til en oppskrift tror jeg
(ellers er fløtegrøt kjent for å få fart på magen, hvis det er det du trenger)

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:29   #569
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Noen som har bestillt noe på iHerb? Synes det er så rotete på sidene dems. Jeg vet jo ikke hva jeg skal ha heller haha. Tenkte at det kanskje var bra pris på mandelmel, sukrin, cocasa og stevia (som jeg ikke har noe særlig erfaring med). Er jo enormt med varer der og jeg vet ikke hva jeg skal velge. Men har jo forstått at det er mye å hente, er jo mange som er hekta her inne.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:41   #570
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ja det var veldig rotete inne på siden, det syns jeg og. Jeg har bestilt en gang, 1 pk.atkinsbarer og cocos-olje. Dermed ble det så tungt at det gikk over på dyrere porto.
Jeg er sabla dårlig på å ha atkinsbarer i hus, så det blir jeg aldri mere å bestille

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:31   #571
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei, nå er jeg ute av eksamensbobla mi..

Endelig ferdig med eksamen, matte muntlig på mandag og da kjente jeg at jeg var ferdig. Men veldig rar følelse, "var det alt??" følelse... Jaja. Kunnskap er makt...

Jeg har ikke gått ned på vekta, holdt meg i ketose siden påske (en bitteliten utskeielse på 17.mai da jeg spiste to biter av fruktpai), men ellers kun ketose.
Merket at noe har skjedd når jeg skulle prøve shortser i dag! Kom inn i en str mindre enn jeg pleier!!! Veldig fornøyd med det, må bare få prenta inn i hodet mitt at vekt er mer enn tall... :P

I dag er første dagen siden jeg begynte på ketolysekuren at jeg VIRKELIG har hatt lyst på brød.. Smurte brødskiver til gutta, nybakt hjemmelaget med smør, bringebærsyltetøy og svartpølse-...

Men tok kun en bit svartpølse! :tøff:

Jeg er helt daff om dagen, orker ikke få i meg mat omtrent. Sliter med å holde matinntaket oppe. Kan gå 20 timer uten å spise.. Er bare ikke sulten liksom... Drikker masse vann og kaffe.
Lurer på om man må spise fett for å forbrenne fett? *skikkelig teit spørsmål*

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:35   #572
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Mener man må spise fett for å forbrenne fett ja....

Åååeh jeg sipper kun etter introen på Fødeavdelingen som går på tvn nå. Hvordan skal denne halvtimen ende tro!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:40   #573
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Så braaa TM!!!!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:50   #574
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Trultemamma gratulere med overstått eksamen. Man tenker at man skal bli så glad når det er over også er man ofte helt tom. Rare greier.

Vekten min har vært helt jojo etter ferieturen. Opp og ned 2 kg på en dag. Moro å veie seg med den nye vekta, så jeg får fulgt med ;-)
Fikk sopp infeksjon for litt under en uke siden, gud det er noe herk. Håper det gir seg nå, kjenner fortsatt litt men. Blæ altså!! Vet ikke om det gjør noe med resten av kroppen. Føler meg uvel på en måte og vekt er jo helt på tur. Blir jo anbefalt å drikke surt og få i seg yoghurt, som ikke passer så bra med ketose. Juice er jo ikke helt aktuelt og yoghurten inneholdt en del karbo. Har ikke følt at jeg har vært i ketose selv om jeg har spist riktig, men i dag da jeg fikk en nuss av mann, mente han at den ånden måtte bety ketose

Euphita fødsler er jo noe som virkelig får i gang tårekanaler, ofte er det pappaene som jeg blir mest sentimental av haha.

Viktig å få i seg fett har jeg forstått. Hva med noen nøtter, cocosa i kaffen eller i teen. Det bruker jeg når jeg føler at det har blitt litt lite fett.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:02   #575
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Det går ann å sitte i jus, yoghurt eller natron har jeg hørt...?

Flere som føler at de får finere (sterkere?) negler på ketolyse?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no