Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forkjøla

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-11, 08:43   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Forkjøla

Hei.

Jeg har selvsagt blitt forkjøla og det er ikke så altfor lenge siden jeg fjerna mandla så jeg får sinnsykt vondt i slimhinnene og bihulene, det svir som pokker. Eneste som står i hodet på meg er doc/repsil(sukkerbomber).
Noen som vet om noen alternativer til disse som ikke er lasta full med karbo?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 08:46   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Forkjøla :(

Fribol sine halsdrops er helt ok, du finner dem på de fleste apotek.
De finnes i 2 smaker; urter (sterk) og sitron (mildere)
God bedring

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 08:56   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Forkjøla :(

Ingefær te kanskje og hvitløk..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 09:00   #4
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla :(

Takktakk, skal prøve dette!

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 17:20   #5
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

! Da har jeg kjøpt Fribol, smaker drit, men det hjelper masse. Tusen takk

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 17:29   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forkjøla

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

! Da har jeg kjøpt Fribol, smaker drit, men det hjelper masse.

Nøyaktig slik vil jeg oppsummere min erfaring også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 18:56   #7
dollie76
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 19
dollie76 er på en erverdig vei

Sv: Forkjøla

Godt mot forkjølelse/vond hals, som også faktisk (synes jeg..) smaker godt: varmt vann, ingefær, litt honning og sitron - typisk tre små "skiver" av en ingefær, 1ts honning og en skive sitron pr kopp. Menne..honning er jo høykarbo; noen som har gode erstatninger??

dollie76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lav-karbo med vekt på naturlige ingredienser Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 19:34   #8
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Bare så det er sagt så suger det å være forkjøla på denne kuren Man spiser ikke hele dagen, så blir man styggsulten på kvelden og ellers når man er forkjøla pumper man jo på med karborik mat, men neiiida. Sukk. *klageklage*

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 20:12   #9
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Forkjøla

*trøstepå*

Forkjølelse er og blir noe hærk! Eneste trøsten er at det går over..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 20:12   #10
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Bare så det er sagt så suger det å være forkjøla på denne kuren Man spiser ikke hele dagen, så blir man styggsulten på kvelden og ellers når man er forkjøla pumper man jo på med karborik mat, men neiiida. Sukk. *klageklage*

Javisst suger det å være forkjøla!
Har vært bortevekk i feber noen dager, bare for å "våkne" opp til et sabla snørr- helvete

Spiser burgere med egg på, når jeg etter timer på sofaen våkner opp til ulvehungeren. Alt annet river i stykker min såre hals!

Ellers har jeg fått fatt i grønne Repsil (sitron og urter) da de er uten sukker. De er ikke dritstygge på smak, men så hjelper de ikke nevneverdig heller
God bedring!!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 21:31   #11
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Forkjøla

Bergensk brystbalsam har blitt min redning når jeg er forkjøla med hoste og vond hals. Den fåes på apoteket, men åssen den er å bruke på lavkarbo/ketolyse veit jeg ikke. Men jeg bruker den uansett med god samvittighet

God bedring

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 10:15   #12
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Forkjølelsen toppa seg i går med kokende feber. sprengtette bihuler og null sjans for matinntak. Iom det ikke er så altfor lenge siden jeg fjerna mandla ble slimhinnene helt loco baki der og jeg måtte på legevakta for å få noe hevelsedempende og dempe febern mer enn vanlig paracet klarer. Han stussa på at jeg hadde veldig lavt blodsukker, husker ikke om jeg har lest noe om det, men regna med det var pga ketolyse.
Legen ble nesten forbanna fordi jeg var på slankern når jeg var sjuk, haha.
Legen: Det går jo ikke an å unngå karbohydrater når kroppen har mer bruk for det enn noe annet, det går bare ikke an. Er du egentlig klar over hva en feber gjør med deg?


Der sitter jeg og føler meg idiot og tenker livet var mer digg som blubbe.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 10:48   #13
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Forkjøla

dumme legen, det finnes jo måter å formidle informasjon på som er myyye bedre
Men jeg tror faktisk han har et poeng - å stresse kroppen midt i en influensa/forkjølelse er nok ikke det beste vi kan gjøre.
Det betyr imidlertid ikke at vi trenger å pøse på med karbohydrater
Jeg vil foreslå for deg å ikke kjøre helt strengt ketolyse, men heller legge inn noen supper med gode proteinkilder og fett.
Tomatsuppe tilsatt olje/smør og med egg eller kylling er en favoritt hos meg når jeg er forkjølet
Grønnsakssuppe evt. kjøttsuppe er også gode løsninger.
Håper formen kommer seg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 10:52   #14
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Tusen takk for det

Ja, jeg må innrømme at etter jeg var hos legen tenkte jeg "nei, denne kuren får ligge litt på is til det verste er over". Og bare bruke huet litt. Jeg oversteg karboinntaket med en gooood slump, var så sulten og måtte ha noe mykt og nøytralt å spise. Ble spaghetti gitt, men pokker heller, gikk ikke ut av ketose? Kan feberen påvirke slik at man brenner mer karbo?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 10:54   #15
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Forkjøla

Om feberen brenner mer karbo vet jeg ikke, men kroppen kjemper jo mot forkjølelsen så det kan jo være.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 11:47   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forkjøla

Hos diabetikere er det vanlig at sykdom gir høyt blodsukker, faktisk. Lurer på hva han mente var veldig lavt, jeg!
Dersom du har spist lite de siste dagene kan det hende det skal litt til før du fyller lagrene slik at du går ut av ketose!

Jeg pleier å si at som sykepleier mener jeg at man skal spise akkurat det man har lyst på/orker/klarer når man er syk. Som tilhenger av LCHF, legger jeg til innenfor rimelighetens grenser!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 12:33   #17
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Jeg er ikke diabetiker, sjekka for litt siden, men fortsatt spesielt.
Tusen takk for alle snille ord her

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 13:06   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forkjøla

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Jeg er ikke diabetiker, sjekka for litt siden, men fortsatt spesielt.
Tusen takk for alle snille ord her

Mente ikke at du var diabetiker, men at det var rart du hadde så lavt blodsukker når du var syk. Vil tro blodsukkeret øker hos alle når de er syke. Man vet det bare ikke fordi man ikke måler.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 13:39   #19
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Forkjøla

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Tusen takk for det

Ja, jeg må innrømme at etter jeg var hos legen tenkte jeg "nei, denne kuren får ligge litt på is til det verste er over". Og bare bruke huet litt. Jeg oversteg karboinntaket med en gooood slump, var så sulten og måtte ha noe mykt og nøytralt å spise. Ble spaghetti gitt, men pokker heller, gikk ikke ut av ketose? Kan feberen påvirke slik at man brenner mer karbo?

Smoothie må vel gå greit å få i seg, går an å proppe den med fett også

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 13:56   #20
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Jeg har også hatt vondt i halsen og feber i noen dager. Så fikk jeg pakke fra iherb med en gratis prøve med Immune Booster. Etter to timer var feberen borte, og i dag er jeg bare lit uggen i halsen Vet ikke om det var urtene som hjalp, men har tro på vitaminer og hvile..

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 19:25   #21
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Smoothie må vel gå greit å få i seg, går an å proppe den med fett også

Vanskelig å lage en kjempenøytral smoothie, jeg var kjempekvalm, er fortsatt forsåvidt, men har klart å presse i meg litt kyllingsalat i dag uten krydder eller noen form for dressing.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 19:30   #22
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Forkjøla

Det finnes en sukkerfri variant av Repsil
Ellers er min fars gode råd om at konjakk hjelper kanskje lite på forkjølelsen, men det er mye gøyere å være syk
Mitt blodsukker flyr i været når jeg har feber, men det synker skummelt om jeg er dehydrert.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:26   #23
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkjøla

Sprit hørtes egentlig ikke så dumt ut nå Kanskje jeg sovner lettere da!

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 08:13   #24
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: Forkjøla

Så i butikken her om dagen at det har kommet sukkerfri variant av doc også. De er i små ekser-så vet du det! God bedring! Akkurat gått i gjennom det samme selv, kjedelig!

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forkjøla damnation Lavkarbo generelt 14 15-11-12 07:46
Forkjøla sistegang Generell diskusjon 15 18-01-11 20:15
Forkjøla: Trenger råd Jorkla Generell diskusjon 26 31-08-10 18:13
Forkjøla Elinengelen Lavkarbo generelt 10 02-09-09 10:27
Hva spise når man er forkjøla? Imse Spørsmål og svar 2 15-04-09 23:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no