Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Syre-base-balanse, tips

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-09, 18:42   #26
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Syre-base balanse, tips

Til Chunky.
Jeg får en liten følelse av det du sier er at: syre/base kosthold er lite dokumentert og har ikke hold i seg.
Det kan godt hende at du har rett i det.
At det er HØYkarbo-mat er jeg ikke enig i. Kanskje følge den listen som står over her er det noe, men hvis du leser ph-miraklet så ser du at frukt er sur mat for kroppen pga sukkeret! altså ikke anbefalt.
Det er som har lav GI har også lav surhetsgrad i seg, så det følger opp lavkarbo på det.
Du kan fint spise lavkarbo og spise basisk mat. Du kan spise ca 20% sur mat og resten basisk. basisk betyr grønnsaker/spirer. Alt annet er de 20%.
Det som er forvirrende her er at "eksperter" innen syre/base ikke er enige om hva som er base og hva som er syre for kroppen og bruker forskjellige lister. Her må man legge til sunn fornuft.
Er frukt sunt eller ikke? det er jo evig diskusjon! Her må man kjenne på egen kropp på hva som funker best..
følger man "ph-miraklet"-sine lister så er frukt på listen over sur mat.

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 18:57   #27
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Syre-base-balanse, tips

Det står vel at DANSK frukt er ok, mens TROPISK frukt ikke er det (eller lokalt dyrket frukt i den norske oversettelsen)

Men jeg er enig i at det er fullt mulig å velge lav-GI-mat ut fra listene. Jeg er imidlertid ikke helt enig i at man bør vektlegge dette fremfor lavkarbo som har en dokumentert effekt for svært mange helseproblemer. Ved å legge enda et nivå av begrensninger på kostholdet er jeg redd mange flere kommer til å ramle av lasset.

Og det jeg sa om alternativmedisin var en glipp. Jeg har bestemt meg for å forsøke å unngå diskusjoner om dette og et par andre temaer her på forumet.

Så bare fortsett diskusjonen dere andre. Jeg er ikke her for å lage storm i et vannglass

  Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 18:59   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Syre-base-balanse, tips

Men, er det bare meg som blir skeptisk til en bok som heter ph-MIRAKELET?
Det høres litt vel høytflyvende ut allerede der for min del....
Forøvrig chunky, mine homeopatmedisiner kan ha vært uttynna, men allergien holder den på avstand okkesom, testet nemlig å ikke ta de i år, og var helt utslått....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 19:46   #29
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forøvrig chunky, mine homeopatmedisiner kan ha vært uttynna, men allergien holder den på avstand okkesom, testet nemlig å ikke ta de i år, og var helt utslått....

Åhh - jeg er så fristet, så fristet. Dette kan jeg MYE mer om enn lavkarbo, men da har vi det gående i månedsvis

  Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 19:54   #30
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Hei. ønsker
bare kom på noe angående å drikke basisk vann.
Det er mange her på lavkarbo som spiser endel "syre"-mat. Tenker spesielt på kjøtt/egg og melkeprodukter(smør også).
animalske proteiner kreves endel magesyre for å fordøye ordentlig. Dersom du drikker base-vann intil disse måltidene kan du få problemer med å fordøye kjøttmat fordi du nøytraliserer denne fordøyelse-syren. Den trenger du! så ikke tynn den ut(drikke vann) eller nøytraliser (base-vann). Dette gjelder ca 30 min før og 1 time etter kjøtt-måltid. ellers kan du drikke basevannet!

Takk for tipset - jeg ønsker først og fremst å se om jeg får litt mindre sur kaffe ved å lage den på basisk vann. Og nå som jeg oppdaget at den maskinen jeg har kan forandre på pH så kanskje den kan hjelpe mot sure oppstøt? (som jeg er plaget med fra lenge før jeg begynte med lavkarbo).

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 19:57   #31
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det står vel at DANSK frukt er ok, mens TROPISK frukt ikke er det (eller lokalt dyrket frukt i den norske oversettelsen)

Men jeg er enig i at det er fullt mulig å velge lav-GI-mat ut fra listene. Jeg er imidlertid ikke helt enig i at man bør vektlegge dette fremfor lavkarbo som har en dokumentert effekt for svært mange helseproblemer. Ved å legge enda et nivå av begrensninger på kostholdet er jeg redd mange flere kommer til å ramle av lasset.

Og det jeg sa om alternativmedisin var en glipp. Jeg har bestemt meg for å forsøke å unngå diskusjoner om dette og et par andre temaer her på forumet.

Så bare fortsett diskusjonen dere andre. Jeg er ikke her for å lage storm i et vannglass

Jeg kan også være enig at lavkarbo er mer dokumentert og bør muligens vektlegges først. Det er greit å fokusere på base-kost så lenge du har lavkarbo i bakhodet. Det samme gjelder vegetar-kost. Jeg synes det er ok også, så lenge den er lavkarbo.
Så lavkarbo ligger i bunn, og så kan man vinkle det i den formen det passer best for hver og en. Det finnes jo mange lavkarboer også!
Jeg selv har spist lavkarbo i 1,5 år nå. med lite resultater. Har prøvd Fedon, OE, ketose. Nå går jeg over til basisk variant. Blir noe mer karbo enn ketosen som jeg er i nå. Blir nok fort 50-70 g karbo. Jeg hadde jo ingen effekt av ketose uansett, så for meg ser det ikke ut til at karboene må være lavest mulig... mulig det er base som er svaret for meg?
Jeg kommer ikke til å gå tilbake til høykarbo. Nå vet jeg for mye til det.
Vi er forskjellige og er unike. Det som passer for deg passer ikke for meg osv...
Det som er viktig her er HVA DU VIL OPPNÅ med dietten din. Og hva som er utgangspunktet ditt.
En som er frisk, trener og har god helse ønsker bare bli mer sunn. hva vil du anbefale? kanskje Fedon lignende, inkl litt frukt etc.(men lavkarbo altså). jeg ville ikke anbefalt ketose for den personen. Ikke fordi det er "farlig", men for at det ikke er nødvendig å bli så streng...
En som er syk, slapp, overvektig? muligens ketose, skaldeman, OE etc..ikke noe frukt her. Her er det viktigere å være streng/følge opplegget tror jeg enn den "friske" personen..
Og hva gjør man når det ikke er resultater? kanskje base-diett er det riktige for denne personen. Det er for godt motiverte ihvertfall. Verdt å prøve og vite om.
Kanskje den er viktigere enn mange tror?
Jeg skal teste denne ut nå da jeg ikke har resultater av annen lavkarbo.
Det er flere veier til rom, er det ikke?

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 20:00   #32
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.

hjelpe mot sure oppstøt? (som jeg er plaget med fra lenge før jeg begynte med lavkarbo).

Sure oppstøtt forsvant som dugg for sola da jeg kuttet ut karbo. Var like før jeg sjekket om jeg hadde magesår, for jeg våknet av det om natta, og ingen tabletter hjalp. Men bort med hvitt mel -> bort med oppstøtene Merker de igjen om jeg spiser noe med sukker eller mel i.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 20:09   #33
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Jeg kan også være enig at lavkarbo er mer dokumentert og bør muligens vektlegges først. Det er greit å fokusere på base-kost så lenge du har lavkarbo i bakhodet. Det samme gjelder vegetar-kost. Jeg synes det er ok også, så lenge den er lavkarbo.
Så lavkarbo ligger i bunn, og så kan man vinkle det i den formen det passer best for hver og en. Det finnes jo mange lavkarboer også!
Jeg selv har spist lavkarbo i 1,5 år nå. med lite resultater. Har prøvd Fedon, OE, ketose. Nå går jeg over til basisk variant. Blir noe mer karbo enn ketosen som jeg er i nå. Blir nok fort 50-70 g karbo. Jeg hadde jo ingen effekt av ketose uansett, så for meg ser det ikke ut til at karboene må være lavest mulig... mulig det er base som er svaret for meg?
Jeg kommer ikke til å gå tilbake til høykarbo. Nå vet jeg for mye til det.
Vi er forskjellige og er unike. Det som passer for deg passer ikke for meg osv...
Det som er viktig her er HVA DU VIL OPPNÅ med dietten din. Og hva som er utgangspunktet ditt.
En som er frisk, trener og har god helse ønsker bare bli mer sunn. hva vil du anbefale? kanskje Fedon lignende, inkl litt frukt etc.(men lavkarbo altså). jeg ville ikke anbefalt ketose for den personen. Ikke fordi det er "farlig", men for at det ikke er nødvendig å bli så streng...
En som er syk, slapp, overvektig? muligens ketose, skaldeman, OE etc..ikke noe frukt her. Her er det viktigere å være streng/følge opplegget tror jeg enn den "friske" personen..
Og hva gjør man når det ikke er resultater? kanskje base-diett er det riktige for denne personen. Det er for godt motiverte ihvertfall. Verdt å prøve og vite om.
Kanskje den er viktigere enn mange tror?
Jeg skal teste denne ut nå da jeg ikke har resultater av annen lavkarbo.
Det er flere veier til rom, er det ikke?

Vi er veldig enige. Alle må finne et kosthold de trives med, og som passer til utgangspunkt/mål/livssituasjon m.m. Samme hva det er, så blir man mer bevisst på kosthold - og det er det viktigste.

Du skal heller ikke se bort fra placebo-effekten. Det er ikke en feilkilde som mange tror, men en helt reell, målbar effekt som kan gå begge veier. Svært mange forsøk dokumenterer for eksempel at akupunktur fungerer, men at narre-akupunktur har nøyaktig den samme virkningen. Det viktigste er altså å ha troen på det man driver med (ramlet litt utpå der, men det var bare en faktaopplysning ).


Sist redigert av Chunky : 21-07-09 kl 20:16.
  Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 20:13   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

men narre-akupunktur har nøyaktig den samme effekten.

Hvordan får man faket et akupunktur-stikk? Man merker jo veldig godt når nåla treffer riktig, og man merker at den sitter i. Og stikker man i punktet så stikker man jo i punktet, samme hva slags nål man bruker?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 20:18   #35
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvordan får man faket et akupunktur-stikk? Man merker jo veldig godt når nåla treffer riktig, og man merker at den sitter i. Og stikker man i punktet så stikker man jo i punktet, samme hva slags nål man bruker?

Jeg vet, jeg vet. Har svart på det mange ganger på andre forum. Men jeg vil ikke diskutere alternativ medisin her. Har skaffet meg for mange uvenner på den måten. Søk, og du finner det du lurer på

  Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 20:22   #36
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.

Takk for tipset - jeg ønsker først og fremst å se om jeg får litt mindre sur kaffe ved å lage den på basisk vann. Og nå som jeg oppdaget at den maskinen jeg har kan forandre på pH så kanskje den kan hjelpe mot sure oppstøt? (som jeg er plaget med fra lenge før jeg begynte med lavkarbo).

Ja det er nok lurt å bruke base-vann til kaffen
Base-vann tror jeg er meget bra, så lenge man ikke drikker det til måltider med dyre-proteiner.
Har også hørt at det kan være bra å tilsette salt i kaffen(mineralsalt) for å nøytralisere den sure effekten

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 20:32   #37
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg vet, jeg vet. Har svart på det mange ganger på andre forum. Men jeg vil ikke diskutere alternativ medisin her. Har skaffet meg for mange uvenner på den måten. Søk, og du finner det du lurer på

hehe Chunky. Skjønte hva du mente... Det er lettere å sammenligne homeopat-piller enn "narre-akkupunktur".. Noen får effekt av narrepiller også
Så du mener noen blir lurt dersom base-dietten gir resultater? At det bare er i hodet? ja da kan jo like godt ketose-resultater også være ren innbildning da...
Det betyr jo ikke at det som er mest dokumentert er det som er mest verdt. Du skal vite at det er mye du ikke får vite her i verden, myndigheter som stopper dokumentasjoner/tester for offentligheten, forskning som blir jukset med etc... det er ingen sannhet bare fordi det er forsket mest på!

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 21:09   #38
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

hehe Chunky. Skjønte hva du mente... Det er lettere å sammenligne homeopat-piller enn "narre-akkupunktur".. Noen får effekt av narrepiller også
Så du mener noen blir lurt dersom base-dietten gir resultater? At det bare er i hodet? ja da kan jo like godt ketose-resultater også være ren innbildning da...
Det betyr jo ikke at det som er mest dokumentert er det som er mest verdt. Du skal vite at det er mye du ikke får vite her i verden, myndigheter som stopper dokumentasjoner/tester for offentligheten, forskning som blir jukset med etc... det er ingen sannhet bare fordi det er forsket mest på!

Nei, det var ikke det jeg mente. Det jeg mente er at hver enkelt må finne en livsstil man tror på, og følge den så godt det lar seg gjøre. Det gir best resultater. Hvis man ikke tror på det man driver med, kan placeboeffekten virke stikk motsatt. Og ok. Jeg kan svare på hvordan man utfører "sham acupuncture". Det skjer ganske enkelt ved at pasienten får like mange nålestikk i samme dybde, men på feil steder. Så enkelt var det Folk har faktisk fått målbart redusert blodtrykk på denne måten.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 21:15   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg kan svare på hvordan man utfører "sham acupuncture". Det skjer ganske enkelt ved at pasienten får like mange nålestikk i samme dybde, men på feil steder. Så enkelt var det Folk har faktisk fått målbart redusert blodtrykk på denne måten.

For det første er det avslappende å få akkupunktur, som i seg selv senker blodtrykket. For det andre merken man som sagt om man treffer punkter eller ikke. Det skal vanskelig bevises at de punktene ikke er bra for et eller annet, som igjen kan stresse ned kroppen og senke blodtrykket
Googlet det og fant at man blandt annet setter nåler på "feil tidspunkt". Jeg har spurt min "voodoo-dame" om dette med tidspunkt mange ganger, og i følge henne er det ikke viktig siden man behandler hele kroppen, ikke bare en bestemt ting til et bestemt tidspunkt. Kroppen setter i gang prosessen når den trengs.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 21:40   #40
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Syre-base-balanse, tips

Jeg har ikke noen problemer med å innrømme at det er mange feilkilder med narre-akupunktur, men hvordan kan man ellers teste det? Det største problemet er kanskje at det er profesjonelle som utfører både den ekte og narrevarianten. Det er sånn sett ikke mulig å utføre doble blindtester. Men resultatene taler for seg. Både ekte og narreakupunktur kan gi bedre resultater enn tradisjonell behandling. Her er et sitat fra en av mange studier - denne gangen om ryggsmerter hos 1200 pasienter (og så sier vi stopp så vi ikke ødelegger tråden - og mine prinsipper om ikke å diskutere dette ):

Methods A patient- and observer-blinded randomized controlled trial conducted in Germany involving 340 outpatient practices, including 1162 patients aged 18 to 86 years (mean ± SD age, 50 ± 15 years) with a history of chronic low back pain for a mean of 8 years. Patients underwent ten 30-minute sessions, generally 2 sessions per week, of verum acupuncture (n = 387) according to principles of traditional Chinese medicine; sham acupuncture (n = 387) consisting of superficial needling at nonacupuncture points; or conventional therapy, a combination of drugs, physical therapy, and exercise (n = 388). Five additional sessions were offered to patients who had a partial response to treatment (10%-50% reduction in pain intensity). Primary outcome was response after 6 months, defined as 33% improvement or better on 3 pain-related items on the Von Korff Chronic Pain Grade Scale questionnaire or 12% improvement or better on the back-specific Hanover Functional Ability Questionnaire. Patients who were unblinded or had recourse to other than permitted concomitant therapies during follow-up were classified as nonresponders regardless of symptom improvement.

Results At 6 months, response rate was 47.6% in the verum acupuncture group, 44.2% in the sham acupuncture group, and 27.4% in the conventional therapy group. Differences among groups were as follows: verum vs sham, 3.4% (95% confidence interval, -3.7% to 10.3%; P = .39); verum vs conventional therapy, 20.2% (95% confidence interval, 13.4% to 26.7%; P < .001); and sham vs conventional therapy, 16.8% (95% confidence interval, 10.1% to 23.4%; P < .001.

Conclusions Low back pain improved after acupuncture treatment for at least 6 months. Effectiveness of acupuncture, either verum or sham, was almost twice that of conventional therapy.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 01:13   #41
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Syre-base-balanse, tips

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sure oppstøtt forsvant som dugg for sola da jeg kuttet ut karbo. Var like før jeg sjekket om jeg hadde magesår, for jeg våknet av det om natta, og ingen tabletter hjalp. Men bort med hvitt mel -> bort med oppstøtene Merker de igjen om jeg spiser noe med sukker eller mel i.

Så fint! Mine kommer i allefall delvis av en slapp lukkemuskel over magesekken. Men lavkarbo har ikke gjort det værre (som min mor mente det ville ).

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:33   #42
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Syre-base-balanse, tips

Jeg nevnte i en annen tråd at jeg er plaget med følelse av melkesyre i kroppen i mer eller mindre grad hele tiden. Dette tærer noe enormt på psyken da jeg veldig ofte må bare finne senga for at kroppen ikke makter bære meg. Jeg har lest at syreoverskudd KAN gi bivirkninger ala dem jeg har OG at syreoverskyddet kanskje kan forklare hvorfor jeg er svingstang angående elektrolyttene og især kalium?? Jeg vil så gjerne prøve å se om dette hjelper!

Jeg har lest det jeg har kommet over her på nettet om ph ev syre/base-kosthold, men jeg må innrømme at jeg føler at jeg ikke har den store oversikten ennå. Vet noen om linker etc som kan forklare bedre??

Det store minuset er at jeg må kutte ut rødvinen min. Men helsa er viktigst!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:41   #43
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Syre-base-balanse, tips

Flott tubesak her!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 14:16   #44
Geir A Larsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
Geir A Larsen er på en erverdig vei

Sv: Syre-base-balanse, tips

Noen som har prøvd denne?

http://www.hydrogenvann.no

Ser overbevisende ut mht. forskning etc.

Mvh,

Geir A Larsen

Geir A Larsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
syre-base


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ph/syre-base kosthold? chili Andre dietter 20 22-06-10 13:53
Syre i beina! På natta! Pluto i magen min:) Trening 9 05-03-08 09:19
Syre og base? Karro Ketolysekuren 5 03-02-08 13:30
Balanse-te Thse Lavkarbo generelt 0 13-03-07 08:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no