Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Feite dyr i naturen

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-09, 12:07   #1
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Feite dyr i naturen

Mon tro om det har blitt forsket spesielt mye på fedme hos ville dyr. Selv i perioder med overflod av mat blir ikke ville dyr sykelig overvektige. Mest sannsynlig på grunn av at de spiser mat som evolusjonsmessig er ment for dem. Kjæledyr blir ofte veldig overvektige, sikkert på grunn av at vi gir dem feil kost.

Jeg så nylig mitt første ville dyr som var smellfeit, på TV riktignok. Det var et ekorn som i stedet for å livnære seg på vanlig kost bodde i nærheten av en fastfoodrestaurant. Den dukket opp av søppelkassen med en pommes frittes i munnen. Klippet var kun et par sekund på funniest videos, men det er en liten tankevekker at feite ville dyr forekommer så sjeldent at det er morsomt når vi ser et.

Jeg tipper ekornene som bor ved nøttefabrikken ikke blir like tykke som ekornene som bor ved siden av fastfoodrestauranten.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 12:37   #2
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Feite dyr i naturen

Jeg så smellfeite spurver i tyskland, de bodde også rett ved en pommes frittes-sjappe midt i sentrum av Leipzig, de var så tamme at de hoppet opp til hendene til folk og stjal pommes...

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 14:18   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Feite dyr i naturen

aww....

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 14:42   #4
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Feite dyr i naturen

har du sett de svære feite måkene i Strømstad
de snapper maten ut av handa de

men andre ville dyr som lever i skogen uten menneskmat ,, jakter nok mye for og finne mat , hadde det vært oss, hadde vi ikke hatt mange gramma fett extra på kroppen nei

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 16:24   #5
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Feite dyr i naturen

Jeg husker at det stod noe om dyrs evne til å legge på seg og ta av seg i Gary Taubes "Good Calories, Bad Calories". Jeg husker ikke hva som stod der, jeg bare husker at det var fascinerende Så altså: Ingen gode svar til deg her og nå The Dude, men et godt lesetips

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 10:50   #6
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Feite dyr i naturen

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Mon tro om det har blitt forsket spesielt mye på fedme hos ville dyr. Selv i perioder med overflod av mat blir ikke ville dyr sykelig overvektige. Mest sannsynlig på grunn av at de spiser mat som evolusjonsmessig er ment for dem. Kjæledyr blir ofte veldig overvektige, sikkert på grunn av at vi gir dem feil kost.

Jeg så nylig mitt første ville dyr som var smellfeit, på TV riktignok. Det var et ekorn som i stedet for å livnære seg på vanlig kost bodde i nærheten av en fastfoodrestaurant. Den dukket opp av søppelkassen med en pommes frittes i munnen. Klippet var kun et par sekund på funniest videos, men det er en liten tankevekker at feite ville dyr forekommer så sjeldent at det er morsomt når vi ser et.

Jeg tipper ekornene som bor ved nøttefabrikken ikke blir like tykke som ekornene som bor ved siden av fastfoodrestauranten.

Ser ikke ut som det trengs noen forskning her, du har jo resonnert deg frem til et fornuftig svar.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 10:55   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Feite dyr i naturen

Noe av konklusjonen er vel at det går bra med de fleste inntil de bli introdusert for vestlig kosthold . Pommes frites og tilsvarende vil kanskje virke inn på ville dyrs hormoner og sultfølelse som for oss? Et argument mot å mate duer i parken med brød, kanskje

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:13   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Feite dyr i naturen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Et argument mot å mate duer i parken med brød, kanskje

Det finnes vel andre argumenter mot det også, f.eks at det stort sett er rottene som nyter godt av det brødet!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 13:14   #9
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Feite dyr i naturen

hehe...

Har vært på dynga endel ganger i det siste,oppussing, og har sett rotter like store som katter

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 13:20   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Feite dyr i naturen

Meeen, hva med valrossen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 13:31   #11
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Feite dyr i naturen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Meeen, hva med valrossen?

Det er noen skapninger som kan være store naturlig

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 22:18   #12
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Feite dyr i naturen

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

har du sett de svære feite måkene i Strømstad
de snapper maten ut av handa de

Mener du dem som driter i hue på folk! grrr.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 22:22   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Feite dyr i naturen

Er det ikke normalt da at dyr eter seg opp??? Er feit om høsten og heller mager om våren???
Det ER jo en kostholdsfilosofi som sier at man skal ete etter året... Frukt om sommern, bær/nøtter om høsten/vintern , nye skudd om våren.... men husker ikke eksakt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 23:03   #14
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Feite dyr i naturen

Det var snakk om sykelig overvekt her, da. Bjørner blir jo gode og feite før de legger seg i vinterdvale, men sykelig er det på ingen måte.

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 11:28   #15
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Feite dyr i naturen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Meeen, hva med valrossen?

Hvis ikke de hadde hatt det tykke spekklaget sitt, hadde de ikke overlevd der de lever. Det er det som beskytter dem mot kulda.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 15:37   #16
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Feite dyr i naturen

Hvalross og andre varmblodige dyr som lever i havet har fått hjelp av evolusjonen til å få seg et spekklag som beskytter mot kulden. Og motsatt så har ørkendyr som f.eks kamelen fått hjelp til å få minst mulig fett, dvs fettet er samlet i punklene for at resten av kroppen skal kvitte seg med mest mulig varme.

Men det hadde jo vært mosomt å sett om en hvalross kan spise på seg livsstilssykdommer ved å endre kostholdet. Den har jo mye av det farlige midjefettet men er ikke syk fordet.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 16:05   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Feite dyr i naturen

Sei som livnærer seg på laksefor som går gjennom merdene blir store fæle feite seier! Ikke dem jeg ville ha valgt først, i allefall.... Feit grunnet feil føde.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
dyr, natur, overvekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vi blir feite av lavkalorimat :D jeef-micro Nyheter / media 3 22-09-07 15:24
Apropos et lettere liv og flere feite show Goggen Generell ernæringsdebatt 12 14-09-06 00:30
Feite menn! Fedonisten Nyheter / media 1 27-10-04 10:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no