Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-12, 21:37   #15501
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Er det grense for hvor mye omega 3 man kan kjøpe fra USA?

Bestillte omega3, magnesium, vit-D og hårspray fra iherb og både magnesiumen og d-vit var innen grensen, men pakken ble likevel tatt av tollen

helt sikker på at d vitamindosen ikke var for høy? Dobbeltsjekk. På iherb tror jeg de har bare for høye doser. Omega 3 er neppe årsaken uten at jeg er brennsikker.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 02-07-12, 21:37   #15502
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

har noen sett karbonadedeig med 3 prosent fett?
og kalvekoteletter? er det rååådyrt? Hvor skal jeg lete?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 02-07-12, 21:59   #15503
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Er det grense for hvor mye omega 3 man kan kjøpe fra USA?

Bestillte omega3, magnesium, vit-D og hårspray fra iherb og både magnesiumen og d-vit var innen grensen, men pakken ble likevel tatt av tollen

Tipper det er hårsprayen som ble stoppet.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 02-07-12, 22:27   #15504
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

helt sikker på at d vitamindosen ikke var for høy? Dobbeltsjekk. På iherb tror jeg de har bare for høye doser. Omega 3 er neppe årsaken uten at jeg er brennsikker.

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Tipper det er hårsprayen som ble stoppet.

Trippelsjekka dosen nå og dosen er ok, men det er sikkert pga at det er for store mengder. En boks inneholder 180 doser og det er bare lov å innføre for 3 måneder i gangen DET tenkte ikke jeg på... Har bestillt disse maaaange ganger tidligere og det har gått bra, men tollerne har visst bestemt seg for å være vanskelige

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 02-07-12, 22:31   #15505
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det kommer vel av oppfatningen at fiber er bra? Mat blir ikke sunnere av at man strør fiber over, nei. Vil ikke si at den blir mer usunn av den heller altså. Mer nøytralt. Vi klarer oss helt fint uten fiber i det hele tatt. Se bare på inuittene. Det var ikke mye fiber de fikk i seg...

I studier har de sammenlignet loff og grovbrød og funnet ut at de som spiste grovbrød har mindre tarmkreft. Det kan jo ikke være at grovbrød har færre karbohydrater og lavere GI og gir derfor jevnere blodsukker. Jevnere blodsukker betyr mindre mat til kreftcellene. Det er visst mye mer naturlig å tro at fiber har en magisk effekt på tarmkreften ved at den skrubber tarmtottene.

Shailene svarte på det med bakemiksen. Det er mye gluten i den, og du bør heller velge glutenfrie produkter. For eksempel fiberhusk. Veldig mange av oss er glutenintolerante uten å vite det. Jeg var også det. Jeg trodde det var normalt å ha løs mage halvparten av tiden, jeg. Fordi slik hadde det vært for meg leeenge. Så gikk jeg over til lavkarbo og etter en periode på to-tre uker i begynnelsen med forstoppelse, så gikk det over til perfekt konsistens så lenge jeg spiser som jeg skal og ikke har mensen (får alltid løs mage de første dagene når jeg har mensen).

Først av alt... tusen takk for så fin tilbakemelding! Jeg ser det nå at Shailene svarte meg... Jeg leste deg også, men fikk det tydeligvis ikke helt med meg. Kan være veldig distré av og til om jeg er veldig sliten... Jeg spurte kanskje på nytt fordi jeg ikke skjønner helt at en lege, dvs Mr Torkil, ketolyseksperten, selger dette om det ikke er bra. Jeg tenkte at når han selger det, så må det jo være bra for kroppen...

Jeg vurderer frem og tilbake om jeg skal kutte ut de vitaminene også... Men så står det jo så fint på siden hans at de hjelper til med forbrenningen... hem... ikke lett å avgjøre... Vil jo ha mest utbytte av alt, uten å ta noe som jeg ikke trenger...

ps, helt enig ang fordøyelsen etter lavkarbo! Helt annen verden!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 02-07-12, 22:46   #15506
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Trippelsjekka dosen nå og dosen er ok, men det er sikkert pga at det er for store mengder. En boks inneholder 180 doser og det er bare lov å innføre for 3 måneder i gangen DET tenkte ikke jeg på... Har bestillt disse maaaange ganger tidligere og det har gått bra, men tollerne har visst bestemt seg for å være vanskelige

ja det er pirkearbeid. Blæ.Kjøp d vit på bigvits.com så slipper du å tenke på det.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 02-07-12, 22:50   #15507
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ja det er pirkearbeid. Blæ.Kjøp d vit på bigvits.com så slipper du å tenke på det.

Har akkurat bestillt derifra nå

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 02-07-12, 22:53   #15508
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg spurte kanskje på nytt fordi jeg ikke skjønner helt at en lege, dvs Mr Torkil, ketolyseksperten, selger dette om det ikke er bra. Jeg tenkte at når han selger det, så må det jo være bra for kroppen...

Ketolyse er ment som en kur. Å spise noe på en kur og spise noe hele livet er to forskjellige ting.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 02-07-12, 22:57   #15509
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Ketolyse er ment som en kur. Å spise noe på en kur og spise noe hele livet er to forskjellige ting.

Ja, men det er vel anbefalt å spise lite karbo, dvs ikke vanlig mel til vanlig også, etter kuren også?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 02-07-12, 23:30   #15510
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, men det er vel anbefalt å spise lite karbo, dvs ikke vanlig mel til vanlig også, etter kuren også?

Klart du kan spise vanlig mel om du ikke reagerer negativt på det. Det er mengdene det er snakk om her, ikke en spesifikk vare!
Om to tynne skiver "vanlig" brød til frokost er det du spiser av ekstra karber, er det nok ikke det som skviser deg opp i vekt igjen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-07-12, 08:16   #15511
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

har noen sett karbonadedeig med 3 prosent fett?
og kalvekoteletter? er det rååådyrt? Hvor skal jeg lete?

Kalvekoteletter har de ofte hos de små halalslakterne, de har det i alle fall på min nærmeste - har planlagt å teste selv etter å ha observert at prisen var ok, men jeg husker dessverre ikke nøyaktig hva det var. Jeg vet også at man kan be slakter om å kverne kjøttdeig og sånt med mer eller mindre fett, så kanskje magrere karbonadedeig også er innen deres repertoir?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 03-07-12, 08:38   #15512
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Først av alt... tusen takk for så fin tilbakemelding! Jeg ser det nå at Shailene svarte meg... Jeg leste deg også, men fikk det tydeligvis ikke helt med meg. Kan være veldig distré av og til om jeg er veldig sliten... Jeg spurte kanskje på nytt fordi jeg ikke skjønner helt at en lege, dvs Mr Torkil, ketolyseksperten, selger dette om det ikke er bra. Jeg tenkte at når han selger det, så må det jo være bra for kroppen...

Det er nå engang sånn at med hensyn til mat er det INGEN fasit som gjelder for alle. Det som én tåler og kanskje til og med trives på er gift for en annen.
Så skulle vi kun spise det som virker bra for absolutt alle ville det bli lite mat å velge mellom.

Videre - når man skal lage et opplegg sånn som Torkil har gjort er det mange variabler. For at det skal virke så må kosten være bedre enn utgangspunktet for de fleste av kundene... Har du et veldig rent kosthold perfekt tilpasset deg i utgangspunktet er det ikke sikkert at produktene hans vil klare å oppnå dette. (Men da har du sannsynligvis ikke behov for disse produktene heller...) Spiser du ferdigmat daglig og potetgull og brus foran TVen til kvelds så er utgangspunktet et helt annet... Da har man antakelig også mindre erfaring på kjøkkenet og kan trenge den støtten som halvfabrikata gir. (Og da bedre halvfabrikata i forhold til ketolyse enn "toromiksene" er... )

Og for det tredje - vi må ikke glemme at ketolyseproduktene også er produkter. DVS at om Torkil tapte på å selge disse så ville de neppe være tilgjengelige på markedet. Jeg hadde iallfall ikke vært så idealistisk. Innholdet er nok en avveining mellom den kvalitet man kan oppnå, til en pris som kundene vil akseptere (og egnethet i forhold til ketolyse) - som det er ellers i verden.

Jeg skal ikke legge ord i munnen på ham, men jeg regner med produktene er laget under slike begrensninger/avveininger.

Så dessverre - det finnes ingen lettvint vei, Marella. Du må selv lese, sette deg inn i virkningene generelt, eventuelt velge å prøve produktene selv og så beholde eller forkaste dem basert på hvordan de virker på deg...

For min egen del så velger jeg å holde meg godt unna soya. (Med det mener jeg at jeg unngår produkter med stort innhold av sådant, men jeg er ikke fanatisk og spiser en GF-pizzabunn med soya en sjelden gang om det faller seg sånn selv om det ikke kunne falle meg inn å kjøpe soyaprotein eller soyamelk for å tilsette i eget bakverk. Sånn som jeg ser det finnes det mange nok alternativer med egenskaper som jeg opplever som bedre for meg.) Grunnen til at jeg gjør dette valget for meg er østrogenvirkningen til soya. Jeg har fra før nedsatt stoffskifte og trenger definitivt ikke å tilføre mer østrogenliknende stoffer (som binder opp stoffskiftehormonene og på den måten virker stoffskiftesenkende).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-07-12, 15:51   #15513
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor klarer jeg aldri spise middag når jeg har laget den maten jeg har lyst på??

Det er banna bein... Hver gang jeg lager middag klarer jeg aldri spise den. I går lagde jeg noe jeg hadde veldig lyst på, men når maten var ferdig??? NOPE! Da sa magen nei. I dag har jeg stekt fisk! gledet meg lenge til det.. Nå er fisken snart ferdig og det andre står på bordet.. Vil jeg ha??? Nei da!!

HVORFOR klarer jeg ikke spise mat når jeg selv har laget den??
Lager andre den hiver jeg innpå!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-07-12, 17:53   #15514
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noe jeg kan bruke for å fjerne voksfarger barn bruker når de tegner når det har sittet lenge på en tavle? Zalo funka ikke. Har ikke white spirit.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 03-07-12, 17:54   #15515
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

HVORFOR klarer jeg ikke spise mat når jeg selv har laget den??
Lager andre den hiver jeg innpå!

Har du nok energi enda til å kokkelere, da, Kanutten? Om du tar ut kreftene dine på matlaging, kanskje kroppen seier "orkar ikkje" ved middagstid?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 03-07-12, 20:48   #15516
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Er det noe jeg kan bruke for å fjerne voksfarger barn bruker når de tegner når det har sittet lenge på en tavle? Zalo funka ikke. Har ikke white spirit.

Neglelakkfjerner?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-07-12, 20:51   #15517
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Klart du kan spise vanlig mel om du ikke reagerer negativt på det. Det er mengdene det er snakk om her, ikke en spesifikk vare!
Om to tynne skiver "vanlig" brød til frokost er det du spiser av ekstra karber, er det nok ikke det som skviser deg opp i vekt igjen!

Jeg er et svart/hvitt menneske, så jeg har inni hodet mitt tolket lavkarbo slik at man aldri bør spise hvetemel... My bad! Men takk for svaret Kitt

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er nå engang sånn at med hensyn til mat er det INGEN fasit som gjelder for alle. Det som én tåler og kanskje til og med trives på er gift for en annen.
Så skulle vi kun spise det som virker bra for absolutt alle ville det bli lite mat å velge mellom.

Videre - når man skal lage et opplegg sånn som Torkil har gjort er det mange variabler. For at det skal virke så må kosten være bedre enn utgangspunktet for de fleste av kundene... Har du et veldig rent kosthold perfekt tilpasset deg i utgangspunktet er det ikke sikkert at produktene hans vil klare å oppnå dette. (Men da har du sannsynligvis ikke behov for disse produktene heller...) Spiser du ferdigmat daglig og potetgull og brus foran TVen til kvelds så er utgangspunktet et helt annet... Da har man antakelig også mindre erfaring på kjøkkenet og kan trenge den støtten som halvfabrikata gir. (Og da bedre halvfabrikata i forhold til ketolyse enn "toromiksene" er... )

Og for det tredje - vi må ikke glemme at ketolyseproduktene også er produkter. DVS at om Torkil tapte på å selge disse så ville de neppe være tilgjengelige på markedet. Jeg hadde iallfall ikke vært så idealistisk. Innholdet er nok en avveining mellom den kvalitet man kan oppnå, til en pris som kundene vil akseptere (og egnethet i forhold til ketolyse) - som det er ellers i verden.

Jeg skal ikke legge ord i munnen på ham, men jeg regner med produktene er laget under slike begrensninger/avveininger.

Så dessverre - det finnes ingen lettvint vei, Marella. Du må selv lese, sette deg inn i virkningene generelt, eventuelt velge å prøve produktene selv og så beholde eller forkaste dem basert på hvordan de virker på deg...

For min egen del så velger jeg å holde meg godt unna soya. (Med det mener jeg at jeg unngår produkter med stort innhold av sådant, men jeg er ikke fanatisk og spiser en GF-pizzabunn med soya en sjelden gang om det faller seg sånn selv om det ikke kunne falle meg inn å kjøpe soyaprotein eller soyamelk for å tilsette i eget bakverk. Sånn som jeg ser det finnes det mange nok alternativer med egenskaper som jeg opplever som bedre for meg.) Grunnen til at jeg gjør dette valget for meg er østrogenvirkningen til soya. Jeg har fra før nedsatt stoffskifte og trenger definitivt ikke å tilføre mer østrogenliknende stoffer (som binder opp stoffskiftehormonene og på den måten virker stoffskiftesenkende).

Tusen takk for et veldig reflektert svar!! Du er jammen meg en smart dame, som svarer godt! Jeg fikk nå klarere oppfatning rundt dette, tuuusen takk for at du tok deg tid til å svare meg

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-07-12, 23:23   #15518
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg liker ikke å bruke soya... Det inneholder altfor mye østrogen og kødder med hormonbalansen. Det er flere her inne som har fortalt at de hopper ut av menssyklusen hvis de spiser soya. Jeg bruker bakepro, mandelmel, kokosmel, hasselnøttmel, peanøttmel og slikt i stedet for soyaprotein.

Mister mensen? Jeg bruker soyamelk hver dag og har ikke hatt mensen på et par år. Er det grunnen??? Trodde østrogen virka motsatt jeg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-07-12, 00:27   #15519
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Er det noe jeg kan bruke for å fjerne voksfarger barn bruker når de tegner når det har sittet lenge på en tavle? Zalo funka ikke. Har ikke white spirit.

Voksfarge må løses med olje eller løsemiddel. Så, mangler du white spirit, prøv matolje for så å gå over med sprit etterpå.
Negelakkfjerner er drastisk.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 05-07-12, 00:49   #15520
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Mister mensen? Jeg bruker soyamelk hver dag og har ikke hatt mensen på et par år. Er det grunnen??? Trodde østrogen virka motsatt jeg.

Det kan være soyamelken som gjør det, ja... Jeg har ingen personlig erfaring siden jeg leste om disse advarslene og har derfor holdt meg unna soyaprodukter. Jeg har bare sett flere kommentere at de hopper ut av menssyklusen og at de får ømme bryster etter å ha spist soya.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 05-07-12, 00:54   #15521
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det kan være soyamelken som gjør det, ja... Jeg har ingen personlig erfaring siden jeg leste om disse advarslene og har derfor holdt meg unna soyaprodukter. Jeg har bare sett flere kommentere at de hopper ut av menssyklusen og at de får ømme bryster etter å ha spist soya.

Så å hoppe ut av syklusen betyr å miste mensen? Jeg har en slags syklus fordi jeg har noen dager som er PMS-aktige og så noen dager like etter som jeg svetter mer enn ellers under armene uten at jeg er varm og da er jeg også i strålende humør. Men ikke noe eggløsning/mens.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-07-12, 00:56   #15522
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Voksfarge må løses med olje eller løsemiddel. Så, mangler du white spirit, prøv matolje for så å gå over med sprit etterpå.
Negelakkfjerner er drastisk.

takk!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-07-12, 01:03   #15523
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Så å hoppe ut av syklusen betyr å miste mensen? Jeg har en slags syklus fordi jeg har noen dager som er PMS-aktige og så noen dager like etter som jeg svetter mer enn ellers under armene uten at jeg er varm og da er jeg også i strålende humør. Men ikke noe eggløsning/mens.

Hoppe ut av syklusen betyr å miste mensen, ja. I en kortere eller lengre periode. Du kan jo prøve å kutte ut soyamelken og se om det hjelper? Det skader ikke i alle fall.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 05-07-12, 10:22   #15524
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hoppe ut av syklusen betyr å miste mensen, ja. I en kortere eller lengre periode. Du kan jo prøve å kutte ut soyamelken og se om det hjelper? Det skader ikke i alle fall.

Danke! Jeg har lest litt på amerikanske sider nå og det ser ut som det kan være årsaken ja, fordi østrogenlignende stoffer hemmer opptaket av østrogen og fjerner dårlig østrogen i kroppen. Lite østrogen betyr da fort ikke eggløsning. Har noen linker:
http://www.livestrong.com/article/10...nstrual-cycle/
http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdo...dometriose.htm
http://kerryg.hubpages.com/hub/menstrual-cramps-and-soy
Fint at det er oppklart. Er ikke interessert i mens og eggløsning så dropper ikke melka men om jeg får lyst på barn er det jo greit å vite at jeg skal kutte det ut.Mulig det hadde virka på humøret, men det finnes ikke noen god erstatning for soyamelk.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-07-12, 14:50   #15525
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Danke! Jeg har lest litt på amerikanske sider nå og det ser ut som det kan være årsaken ja, fordi østrogenlignende stoffer hemmer opptaket av østrogen og fjerner dårlig østrogen i kroppen. Lite østrogen betyr da fort ikke eggløsning. Har noen linker:
http://www.livestrong.com/article/10...nstrual-cycle/
http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdo...dometriose.htm
http://kerryg.hubpages.com/hub/menstrual-cramps-and-soy
Fint at det er oppklart. Er ikke interessert i mens og eggløsning så dropper ikke melka men om jeg får lyst på barn er det jo greit å vite at jeg skal kutte det ut.Mulig det hadde virka på humøret, men det finnes ikke noen god erstatning for soyamelk.

Men er det bra for kroppen å være ute av balanse? Joda, det hadde vært greit å slippe mensen, men jeg vil heller ha hormonene i balanse. Så da tar jeg til takke med mensen.

Men hva bruker du soyamelken til? Jeg lager av og til eggemelk og lager kakao av dette. Men hvis du bruker soyamelk til tørstedrikk, så kan du jo prøve å lage mandelmelk for eksempel?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 7 (0 medlemmer 7 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no