Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Easy-Life februar 2010

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-10, 09:05   #76
Tojne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 26
Tojne er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Jeg er på min tredje easylife uke nå, jeg måtte kutte ut pulveret for jeg kom rett og slett ikke i ketose av det, for mye karbohydrater for min del. Har gått over til ketolyse mat, altså lav lav karbo. Spiser ca 15 g karbo om dagen. Gikk ned 1 kilo på pulveret på en uke har gått ned 5 kilo med maten.

Men så trener jeg mye også, trener 5 ganger i uka med middels til høy intensitet.

Tojne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 09:09   #77
fesmak
Medlem
 
fesmak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: skedsmo
Innlegg: 346
fesmak er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av agurken, her.

Den maten som easylife foreslår er en slags tallerkenmodell, så der er det nok litt mindre fett ja. Men jeg tar det nettopp for det, et forslag til hvordan man kan spise, og dessuten er det med take på når man er helt i mål. Jeg er ikke der enda, og har dessuten lest mye om lavkarbo. Har bestemt meg for å spise lavkarbo resten av livet, for det fungerer så bra for kroppen min. Tåler dessverre karbohydrater dårlig... Det å spise lavkarbo har jo også ført til at jeg ikke går opp i vekt etter avsluttet kur.
Hver og en må vel finne ut av hva som funker, men spiser man lite karbohydrater må altså kroppen få energien fra fett via maten.

Det høres ganske logisk ut. Jeg må finne ut av hva jeg vil. Det er nok karbohydrater jeg ikke har gått av

__________________

Marsmål 31 mars = 87,2kg: (6.mars)90,2kg. Nå 88,7kg.
Delmål 2 juni er 83kg
fesmak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg fri Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 12:15   #78
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Easy-Life februar 2010

Min første uke på kosterstatter er over, minus 3,5 kilo.
Har ikke sett titallet jeg er på nå siden sommeren 08.
Håper det fortsetter å gå ganske fort ned. Er motivert til å ta av det meste på pulver, og så legge om til easylife mat etterpå.
Mulig jeg velger å spise ketolyse-aktig i overgangen for å holde på ketosen litt til, vi får se. Jeg synes i allefall easylife maten/konseptet og tallerkenmodellen er mye i min smak i forhold til annen lavkarbo.
Jeg må bare si at jeg ikke kan se for meg å leve katolyseaktig eller lchf resten av livet. jeg er ikke glad i fett, og kutter heller på det og spiser litt mer karbo.
Liker også tankegangen om renest mulig mat.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 23:06   #79
Venna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 22
Venna er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Da er jeg hjemme fra min 7 Easylife samling. Har nå gått 6 uker på kosterstattere og det går mye bedre denne uka enn forrige. Har gått ned 2 kilo siden sist veiing, så trenger vel ikke si at jeg er storfornøyd...
Nå koser jeg meg med en kopp kaffe og en liten Udo's Choice sjokolade. NamNam

__________________


Venna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 23:34   #80
zitrix
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 11
zitrix er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

ohhh i dag sprekk jeg. Tenkte jeg skulle gi meg selv en gave så jeg spiste en hambruger fra peppes i dag av alle dumme ting men nå føler jeg meg som dritt. Håper jeg ikke har ødelakt alt nå.


Sist redigert av zitrix : 17-02-10 kl 23:42.
zitrix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 08:38   #81
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life februar 2010

*knurr og glefs og hyl*

Bare ned 400 gram siste uke. På kosterstatter. Er det muuuuuulig????

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 10:26   #82
fesmak
Medlem
 
fesmak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: skedsmo
Innlegg: 346
fesmak er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Var på min 4 veiing denne uka og ned 2,2 kg og 1%i fett. Det er jeg kjempefornøyd med. Nå er jeg klar for neste uke

__________________

Marsmål 31 mars = 87,2kg: (6.mars)90,2kg. Nå 88,7kg.
Delmål 2 juni er 83kg
fesmak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg fri Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 08:32   #83
onlyxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 22
onlyxx er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av zitrix, her.

ohhh i dag sprekk jeg. Tenkte jeg skulle gi meg selv en gave så jeg spiste en hambruger fra peppes i dag av alle dumme ting men nå føler jeg meg som dritt. Håper jeg ikke har ødelakt alt nå.

Hei Zitrix!

Vi er bare mennesker og det er mennesklig å gjøre feil!! Ikke gi opp av den grunn!! Det tar deg noen dager å komme inn igjen i ketose, men da er du der igjen Stå på videre, lykke til!

onlyxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 08:35   #84
onlyxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 22
onlyxx er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

*knurr og glefs og hyl*

Bare ned 400 gram siste uke. På kosterstatter. Er det muuuuuulig????

Heisan

Det er jo vanlig at noen uker står omtrent stille. Vi ble forklart det som en slags forsvarsmekanisme. Når kroppen mister mange kg fort vil den tenke..."oi...nå må eg holde på det eg har så eg ikke dør!"....ikke at det er fare for det med den vekten vi har da hehehe men sånn tenker vist kroppen
Helt sikker på du har gått ned mer neste veiing Lykke til!

onlyxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 08:38   #85
onlyxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 22
onlyxx er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Hei alle superflinke damer

Da var eg på min 2. veiing i gårkveld. 2 uker på shake og minus 8 kg!! Er selvfølgelig super fornøyd med resultatet, problemet mitt er at eg VET eg kunne gjort det bedre om eg bare hadde kommet skikkelig i gang med treningen!! (blir litt fort svimmel) Så dermed blir det sånn....joda...er fornøyd, meeeen vet eg kunne klart bedre følelse.
Denne uken er målet å virkelig komme i gang med det fysiske!!

Men gud så glad eg er for at eg begynte med dette!! Vi har STOR grunn til å være stolt av oss selv!!)

Ønsker dere alle en flott helg.

onlyxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 09:15   #86
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av zitrix, her.

men nå føler jeg meg som dritt. Håper jeg ikke har ødelakt alt nå.

Dette skjer "alle" av og til. Som når du var liten og skulle lære å gå på ski. En del knall og fall - og alltid en voksen som sa: Opp igjen!

Sånn jeg ser det er det 2 ting du kan huske etter dette:

1. Det er ikke noe som heter "ødelagt alt". Du bare går tilbake til sånn du vet du skal gjøre, og fortsetter der! Litt forsinkelse blir det, men ingen katastrofe.

2. Husk følelsen - og tenk på den neste gang du får lyst til å sprekke eller unne deg noe du vet du ikke har godt av. Vil det være verdt det?

Opp igjen! Dette fikser vi sammen - sliter gjør vi alle til tider!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 11:06   #87
fesmak
Medlem
 
fesmak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: skedsmo
Innlegg: 346
fesmak er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

[quote=onlyxx;834465]Hei alle superflinke damer

Da var eg på min 2. veiing i gårkveld. 2 uker på shake og minus 8 kg!! Er selvfølgelig super fornøyd med resultatet, problemet mitt er at eg VET eg kunne gjort det bedre om eg bare hadde kommet skikkelig i gang med treningen!! (blir litt fort svimmel) Så dermed blir det sånn....joda...er fornøyd, meeeen vet eg kunne klart bedre følelse.
Denne uken er målet å virkelig komme i gang med det fysiske!!

Men gud så glad eg er for at eg begynte med dette!! Vi har STOR grunn til å være stolt av oss selv!!)

Hei

8 kg er jo kjempebra. Det må du være veldig fornøyd med. Hvor mange kilo skal du ned? Jeg gikk ikke ned rundt 7 kg på 2 uker og jeg trener 3 ganger i uka. Ikke sikkert du ville gått ned mer for det. Men du måååå komme igang med treningen for det er en del av kursopplegget. Kom igjen. Jeg heier på deg

__________________

Marsmål 31 mars = 87,2kg: (6.mars)90,2kg. Nå 88,7kg.
Delmål 2 juni er 83kg
fesmak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg fri Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 16:04   #88
onlyxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 22
onlyxx er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Easy-Life februar 2010

Hei

8 kg er jo kjempebra. Det må du være veldig fornøyd med. Hvor mange kilo skal du ned? Jeg gikk ikke ned rundt 7 kg på 2 uker og jeg trener 3 ganger i uka. Ikke sikkert du ville gått ned mer for det. Men du måååå komme igang med treningen for det er en del av kursopplegget. Kom igjen. Jeg heier på deg[/quote]

Heisan

Jada..eg vet 8 kg er kjempebra, men så lenge en ikke føler at en har gjort maks av det en kunne gjort så blir en aldri heeelt fornøyd

Vet det er viktig m trening, har faktisk vært å trent i dag...15 minutt på 3d-mølle (svimmel svimmel!!)...så mitt eget styrkeprogram (redd eg blir liggende i helgen hehe)...så avsluttet eg med 10 minutt sykling

Eg har tenkt å ta av i overkant av 30 kg...begynte på 107,4 er nå nede i 99 håpet er å komme ned i 75 kg (er 1.78 høy).

onlyxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 20:51   #89
fesmak
Medlem
 
fesmak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: skedsmo
Innlegg: 346
fesmak er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Hei

Jeg var 104,4 og har en drøm om 69. Det er over 30 kg. Jeg er 168 høy. Gleder meg til jeg har klart det

__________________

Marsmål 31 mars = 87,2kg: (6.mars)90,2kg. Nå 88,7kg.
Delmål 2 juni er 83kg
fesmak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg fri Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 21:02   #90
Turte43
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3
Turte43 er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

2 uker er nå unnagjort, og resultatet totalt viser ned 6 kilo. Syns faktisk andre uka har vært vanskeligere enn første uka, men det går greit uansett.

Sliter litt med måltidsrytmen og å få til å fordele måltidene utover dagen. Det er jo en del av spiseforstyrrelsen min - men håper jeg skal klare å få det til i løpet av et noen uker til.

Spiser ekstra proteiner i tillegg til de tre posene, for hvis ikke blir det for lite proteiner - og muskler er ikke det jeg trenger å få mindre av.....

Hvordan går det med dere andre?

Hei Jeg er ferdig med uke 3 nå.Har kun gått på kosterstatter + mye vann og har tatt av ca 8 kg til nå. Vi har fått beskjed om at kosterstatterne innholder ALT hva kroppen trenger og at vi IKKE skal spise noe annet. Av den grunn synes jeg det er snodig å lese hva de ulike skriver her inne. Virker som det er svært forskjellig hva den enkelte får opplyst av sin kursleder.

Turte43 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 21:13   #91
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av Turte43, her.

Virker som det er svært forskjellig hva den enkelte får opplyst av sin kursleder.

Det stemmer nok. Samtidig er det veldig forskjellig fra person til person om innholdet i posene er nok pr. dag. For MEG er ikke innholdet i postene nok, og jeg har selv en mer avansert vekt enn de har på treningssenteret - så jeg følger nøye med.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 21:54   #92
onlyxx
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 22
onlyxx er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av fesmak, her.

Hei

Jeg var 104,4 og har en drøm om 69. Det er over 30 kg. Jeg er 168 høy. Gleder meg til jeg har klart det

Ja da er vi ikke så langt unna hverandre i antall kg som skal bort Eg gleder også veeeeldig til å være i mål med vekta!! Dette klarer vi!

Kjempeglad for å funnet noe som faktisk går litt fort

onlyxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:00   #93
Tojne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 26
Tojne er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av Turte43, her.

Hei Jeg er ferdig med uke 3 nå.Har kun gått på kosterstatter + mye vann og har tatt av ca 8 kg til nå. Vi har fått beskjed om at kosterstatterne innholder ALT hva kroppen trenger og at vi IKKE skal spise noe annet. Av den grunn synes jeg det er snodig å lese hva de ulike skriver her inne. Virker som det er svært forskjellig hva den enkelte får opplyst av sin kursleder.

Vi får også høre det av vår kursleder. Men når det gjelder meg som kom jeg ikke i ketose av disse posene, for mye karbo for meg og min kropp. Men det funket på mannen min.

Så nå spiser jeg en nøye planlagt diett. Skulle ønske posene hadde funka på meg,hadde vært litt enklere. men men. Kurs lederen er enig med meg da.

Flink du er som har tatt av 8 kg. Bra gjort.

Må bare legge til at jeg i førsten ikke klarte å henge med på trening og ble svimmel og uvell jeg også.Nå har jeg trena i 4 uker trener 5 dager i uka og klarte nylig å gjennomføre en dobbel spinning time.

Jeg veide 90,7 i utgangspunktet og veier nå 84,7 så 6 kg ned. Men gått ned mye mere i cm. Tror jeg har bygd litt muskler
Skal ned til ca 60kg er 159 høy

Tojne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:12   #94
fesmak
Medlem
 
fesmak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: skedsmo
Innlegg: 346
fesmak er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av onlyxx, her.

Ja da er vi ikke så langt unna hverandre i antall kg som skal bort Eg gleder også veeeeldig til å være i mål med vekta!! Dette klarer vi!

Kjempeglad for å funnet noe som faktisk går litt fort

Ja jeg også er glad for at det går så fort. Er så glad for at jeg startet med dette prosjektet.
Jeg har et mål om at jeg skal klare 3 kg til 5 mars. Da har jeg gått ned 15. Det klarer jeg nok

__________________

Marsmål 31 mars = 87,2kg: (6.mars)90,2kg. Nå 88,7kg.
Delmål 2 juni er 83kg
fesmak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg fri Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 17:28   #95
Turte43
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3
Turte43 er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

Det stemmer nok. Samtidig er det veldig forskjellig fra person til person om innholdet i posene er nok pr. dag. For MEG er ikke innholdet i postene nok, og jeg har selv en mer avansert vekt enn de har på treningssenteret - så jeg følger nøye med.

Hvordan kan du vite at du ikke får i deg nok protein el generelt nok via posene?

Vekta vi har på vårt senter måler vekt,vanninnhold samt fettprosent.
Jeg spør fordi jeg lurer på hvorfor ting er så ulikt/kurslederne ikke sier det samme?

På gruppa mi er det folk i ulike aldre, begge kjønn og med intensjon om å gå ned ulikt ant kg. Alle bruker kun kosterstatter de første ukene. Vi har fått opplyst at det i utgangspunktet ikke er ønskelig å gå på kosterstatter mer enn 10 uker om gangen. Gikk på vekta igjen i dag og nå er 10 kg borte vekk.Synes det går veldig greit så langt. Har et mål om å gå ned 15 kg til og det trur jeg faktisk at jeg skal klare. Deler hver pose opp i to måltider og drikker myyyye innimellom der.

Turte43 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 19:45   #96
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av Turte43, her.

Hvordan kan du vite at du ikke får i deg nok protein el generelt nok via posene?

Min vekt måler vekt, fettmasse (og prosent), fettfri masse og vann. Og jeg kan da regne ut muskelmassen min. Hvis jeg kun bruker posene mister jeg muskelmasse - og det enda jeg ikke trener så mye pga. en nakkeprolaps. Når jeg spiser litt ekstra proteiner hver dag - holder muskelmassen seg stabil.

Jeg lurer også på hvorfor det er så store forskjeller fra senter til senter, men tror det kommer fra enkle ting - og ikke noe mystisk. Jeg innbiller meg at de fleste som holder kurs er kurset i akkurat Easy Life sitt kursopplegg, og at de ikke nødvendigvis har så mye ernæringskunnskap fra annen utdannelse.

En annen ting er jo at de skal ha "ryggen fri" når det gjelder kursdeltakerene sine. Så kursdeltakerene må følge konseptet til punkt og prikke - ellers så kan jo argumentet være "ja men du har ikke fulgt oppskriften" hvis resultatene uteblir.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 20:06   #97
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av Tojne, her.

Jeg er på min tredje easylife uke nå, jeg måtte kutte ut pulveret for jeg kom rett og slett ikke i ketose av det, for mye karbohydrater for min del. Har gått over til ketolyse mat, altså lav lav karbo. Spiser ca 15 g karbo om dagen. Gikk ned 1 kilo på pulveret på en uke har gått ned 5 kilo med maten.

Men så trener jeg mye også, trener 5 ganger i uka med middels til høy intensitet.

Hei.
Jeg er helt ny her på forumet. Har gått på Easy Life i 2 1/2 uke og gått ned ca 8 kg. MEN, jeg er skrubbsulten store deler av dagen. Jeg har masse energi, stort sett, og har trent moderat nesten hver dag. Har ikke sjekka om jeg er i ketose, men skal kjøpe stix på mandag. Har lurt på om jeg er ketose i og med sulten?
Mitt andre problem er at jeg er litt skuffa over hele opplegget. Har lest alt i permen vi kjøper på kurset, og har ikke funnet mye annerledes eller nytt å lære!! Ikke at jeg er ekspert, men etter å ha vært jojo slanker av og på Grete Roede, Libra, Cambridge osv i over 20 år, vet jeg ikke om Easy Life er noe bedre/anderledes. Så jeg er vel redd for å innvestere mye tid, krefter og penger i dette opplegget for så å finne ut at jeg ender opp på lavkarbo og går ned vel så greit med det. Det kostholdet Easy Life anbefaler videre, er jo akkurat det jeg har spist før, selvom de er noe mer forsiktig i forhold til karbo. Synes ikke jeg får helt tak i hva kurslederen mener eller har som filosofi. Da jeg var på møte (en til en) før kursstart fikk jeg inntrykk av at kosterstatter var noe man gikk på ett par uker for å komme raskt i gang med vektnedgang i ketose. Men har jo forstått i løpet av disse 3 gangene på kurs at minimum 6 uker på kosterstatter vil være nødvendig for rask vektnedgang. Beklager at dette ble veldig langt, og kanskje forvirrende. Jeg får liksom ikke bestemt meg om jeg synes dette opplegget er bra eller ikke. Ønsker synspunkter fra andre.
Takk.

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 20:35   #98
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life februar 2010

Hei og velkommen RitaBo. Jeg ser du ikke har bestemt deg om du syns EasyLife er bra eller ikke, og jeg tror jeg skjønner hva du mener.

Mitt forhold til EasyLife er som følger: dette konseptet er akkurat like bra eller dårlig som alle andre konsepter som hjelper deg ned i vekt. Det funker hvis du følger opplegget, men krever at det gjøres en stor innsats - særlig etter at målet er nådd. De fleste av jojoslankere har jo ikke problemer med å gå ned i vekt, men å holde seg der. Det sier meg at problemet er å gjøre en VARIG omlegging for de fleste av oss.

Fordi jeg jobber på flere plan med dette tror jeg at jeg har større mulighet for å lykkes enn om jeg bare hadde "slanket meg" for å kalle det det.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 20:59   #99
Turte43
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3
Turte43 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Easy-Life februar 2010

Hei igjen

Hmm.....vet ikke helt om jeg forstår din tankegang Fedonisten.
Du skriver at du mister muskelmasse hvis du bare bruker posene - enda du ikke trener så mye.....

Poenget med Easy Life er jo ikke at det er et slanke opplegg,men en livsstilsendring. Hvis man begynner på dette og bruker posene kun for å gå ned i vekt og slanke seg så blir det iflg min tankegang feil. Hvis man skal unngå å miste muskelmasse som du sier - så må man jo trene samtidig. Muskler øker jo også forbrenninga.

Jeg har aldri vært en jo-jo slanker så har ikke prøvd en hel haug med slanke kurer.Men har en gang før gått på et Grete Rohde kurs. Jeg kjenner igjen mye av prinsippene fra det i Easy Life. Forskjellen er slik jeg ser det at man med kosterstattere de første ukene får en kick start som motiverer til videre innsats. Man får også bedre oppfølging på sikt. Jeg har stor tro på dette opplegget,men trur også at det er en forutsetning for å lykkes.Nettopp fordi det krever mye innsats. Håper vi alle lykkes med våre betrebelser - da får vi lønn for både strev og nedlagte penger!

Turte43 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:06   #100
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av Turte43, her.

Hei igjen

Hmm.....vet ikke helt om jeg forstår din tankegang Fedonisten.
Du skriver at du mister muskelmasse hvis du bare bruker posene - enda du ikke trener så mye.....

Det hele er veldig enkelt: kroppen må få nok tilførsel av proteiner for å OPPRETTHOLDE muskelmasse også....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Easy Life høst 09 Camillas Andre dietter 228 02-12-09 16:37
Easy Life Propellen74 Spørsmål og svar 3 24-09-09 17:59
Easy life kurs celma Spørsmål og svar 4 15-06-09 22:03
Easy life? cathrine Andre dietter 3 25-03-08 15:41
Easy-Life Carisma Lavkarbo generelt 1 11-09-06 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no