Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-10, 13:27   #126
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men den måten GR selv mista vekt på den tida er vel ikke den hun anbefalte til folket

Jeg husker også sånt hos mormor. Og at hun sa at mat skulle ikke smake godt, mens hun grøsset og spiste brødskive med cottage cheese Men hn ble ikke så mye slankere av det da.

Nei...vet du, til å begynne med var Grete Roedes kosthold noe som kan kalles lavkarbo faktisk...og det var det helt til Kåre Norum "utfordret" Grete Roede til å lage et kosthold tilpasset de norske anbefalingene.

Men hun inkluderte litt mer en mat i sitt "kosthold" etter det jeg har forstått.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:31   #127
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Hahaha! Ja, jeg la merke til at hun smilte hele tiden. Minnet meg litt om Sheldon fra The Big Bang Theory når han skal sette opp et smil. Ganske skumle saker. Se her:
http://www.youtube.com/watch?v=XdoXhvHvK3I

Lo så jeg grein når jeg så denne. Fantastisk bra og jeg ser likheten

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:46   #128
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Men hun inkluderte litt mer en mat i sitt "kosthold" etter det jeg har forstått.

Ja, det var det hvite "krydderet" jeg tenkte på

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:49   #129
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Christian Drevon sa vel i eit slikt VG nettmøte her tidlegare i haust, at sult var ein uunngåeleg følge av å gå ned i vekt... Det liksom berre må vere slik...

I tillegg trur eg det ligg ein del av det gamle pietistiske i oss, ubevisst. Skal ikkje fråtse. Og ettersom alle veit at ein er feit fordi ein fråtsar (andre forklaringsmodellar kræsjar med verdsbiletet, sånn må det berre vere, ja det veit alle)... Det skal vere litt vondt for syndarar som vender tilbake til den smale sti. Det må pinsler og oppofringar til.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 14:03   #130
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Det skal vere litt vondt for syndarar som vender tilbake til den smale sti. Det må pinsler og oppofringar til.

Det er nok litt sånn ja.

Har også hørt sagt at lavkarbo er latmannsslanking,

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 14:10   #131
Angelita
Juniormedlem
 
Angelita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 10
Angelita er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Har også hørt sagt at lavkarbo er latmannsslanking,

Det var jo også en måte å si det på. Men det betyr vel bare at det må være en utmerket måte å gjøre det på, dersom det er sånn at man slipper å gjøre så stor innsats og det likevel funker så bare det. Det må nok være det de mente, de som sa dette.

Angelita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 14:14   #132
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Det må være særlig tøft å høre at overvekt skyldes latskap for de som spiser for å bedøve seg og unngå smerte.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 14:29   #133
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Angelita, her.

Det var jo også en måte å si det på. Men det betyr vel bare at det må være en utmerket måte å gjøre det på, dersom det er sånn at man slipper å gjøre så stor innsats og det likevel funker så bare det. Det må nok være det de mente, de som sa dette.

På den annen side, det krever ikke liten innsats å legge om livsstilen.
Det er ikke gjort med ett *knips*, og krever så absolutt sin mann, eller kvinne.
Og det er vel absolutt ingen som sier at man ikke bør bevege seg mer, mosjonere eller trene, men derimot så er ikke det alltid det man bør fokusere på først, hvis man veier veldig mye.
Sofie Hexeberg fikk med også dette i sin korte fremtreden på tv, at det kan være best å kvitte seg med de verste kiloene først, og så ta fatt på trening.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 23:54   #134
Amorosa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Alder: 53
Innlegg: 6
Amorosa er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Jeg var tilstede som publikum, når Drevon, Hexeberg og Viljen P. OMSIDER skulle møtes i en debatt var det noe jeg måtte få med meg! Men det jeg lurer på er hvorfor Drevon & Co aldri blir utfordret i HVORFOR de er så i mot lavkarbo. Er de uenige i at fettlagring har med insulin å gjøre? At insulin har med karbo å gjøre? De kan da umulig ha heksejakt mot lavkarbo kun basert på at det virker "kjedelig"? Jeg savner en ordentlig debatt på det biologiske og fysiologiske.

__________________


Amorosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:20   #135
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Kari Jaquesson fikk 50% av tiden og pratet bare en masse tull om ting hun ikke har noe greie på.

Kommer ikke til å se på disse debattene igjen

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:17   #136
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Kari Jaquesson fikk 50% av tiden og pratet bare en masse tull om ting hun ikke har noe greie på.

Problemet er at hun forteller det folk vil høre.

Sålenge folk flest tror henne når hun spytter ut vaset sitt, samtidig som hun er frekk nok til å kalle det for 'regn', så vil det ikke bli noen bedring.

I USA er det en fedmeepedemi blant seks mnd gamle babyer. Fordi de spiser for mye og trener for lite? Heilt klart. Men hvorfor spiser de så mye? DET er spørsmålet vi må stille til folk som Kari og Drevon: Hvorfor.

kilde: Kim et.al. Obesity 15:1107 2006 / The bitter Truth

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:50   #137
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.


I USA er det en fedmeepedemi blant seks mnd gamle babyer. Fordi de spiser for mye og trener for lite? Heilt klart. Men hvorfor spiser de så mye? DET er spørsmålet vi må stille til folk som Kari og Drevon: Hvorfor.

kilde: Kim et.al. Obesity 15:1107 2006 / The bitter Truth

Mhm....hverdagsfeite babyer, uten karakter.
Send de i svømmehallen, eller ut på sykkelstien!!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:58   #138
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Mhm....hverdagsfeite babyer, uten karakter.
Send de i svømmehallen, eller ut på sykkelstien!!

Ta fra dem chipsposen når de ligger på sofaen og ser på TV i det minste!

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 14:57   #139
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Ta fra dem chipsposen når de ligger på sofaen og ser på TV i det minste!

nææææi.....må jo få kose seg litt?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 15:01   #140
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

nææææi.....må jo få kose seg litt?

Jaja, de får se på det som forskudd på lønn.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:02   #141
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jaja, de får se på det som forskudd på lønn.

Oh skrekk.....jeg kommer aldri mere til å få lønn!!!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:30   #142
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Huff, de halvt-åringene. Eier ikke karakter.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:49   #143
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Så ja, for de som i utgangspunktet har lav karbohydrattoleranse kan jeg faktisk se at det kan være et reint helvete å følge Statens anbefalinger!

Det er vel der (karbohydrattoleranse) mye av nøkkelen til mangfoldet ligger. Jeg kom på en liten episode for mange år siden. Jeg overhørte en samtale mellom en relativt overvektig ungdom som henvendte seg fortvilt til butikkpersonalet i en helsekostbutikk og spurte om råd. Hun hadde i lang tid pr dag spist ett tørt knekkebrød, selvsagt uten smør og pålegg. Intet mer! Vekta bare økte og økte

Dette gjorde mektig inntrykk på meg og jeg tenkte at jøss, jammen er det forskjell på folk. Det var årevis før jeg hadde hørt om lavkarbo, insulineffekten og det hele. Lurer på hva Kari J ville sagt til dama? Spis mindre, så blir du nok slank?

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:50   #144
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Følgende er publisert i 1825, av Jean Anthelme Brillat-Savarin:



Om det finnes på norsk vet jeg ikke :-)

Den finnes på norsk ja: "Smakens fysiologi" og ble utgitt i 2007.

Forøvrig har jeg mistet all respekt for KJ etter denne debatten. Hvor ufin gåt det ann å bli da? Du er feit for det du spiser for mye!! Fedme er ingen sykdom!! Lavkarbo er en sekt!! Dama har jo helt mistet grepet jo.... Dustekjerring

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:20   #145
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Lillemy-signerer deg 100%, hun er helt vill for tiden, stiller opp over alt med den dusteholdningen sin


Sist redigert av streber : 19-10-10 kl 13:01.
streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:28   #146
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

På den annen side, det krever ikke liten innsats å legge om livsstilen.
Det er ikke gjort med ett *knips*, og krever så absolutt sin mann, eller kvinne.
Og det er vel absolutt ingen som sier at man ikke bør bevege seg mer, mosjonere eller trene, men derimot så er ikke det alltid det man bør fokusere på først, hvis man veier veldig mye.
Sofie Hexeberg fikk med også dette i sin korte fremtreden på tv, at det kan være best å kvitte seg med de verste kiloene først, og så ta fatt på trening.

Jeg så også debatten, men har ikke hatt tid til å kommentere før nå. Men leste først tråden (som er ganske lang etterhvert ) Men da begynte jeg å tenke det samme som deg. Det krevde en lang kamp for å endre mine tankemønstre og venne meg til denne nye måten å leve på. Jeg måtte være meget standhaftig for å motstå søtsug f eks. Og jeg måtte planlegge på en annen måte.
Nå har jeg levd slik i fire år, og kan si at jeg lever det gode livet
Ellers fikk jeg helt spader av debatten, hisset meg opp og la meg med en irritert klump i magen. Og er fortsatt irritert....jeeze
Kari J var en av figurene, men han Tommy Steine da? Bare fyrer oppunder fordommene mot overvektige (jeg reagerte også på den konsekvente bruken av begrepet feit) om at fedme kun er snakk om udisiplinert atferd.
Men Tommy Steina kan jo bare fortsette han å begynne på slankekur hver mandag og sprekke hver torsdag og velte seg i potetgull, sjokolade og øl på lørdagen pga all forsakelsen han gjorde fra mandag til onsdag. Your welcome.....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 12:05   #147
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Tror faktisk Kari Jaquesson kom svekket ut av denne røra. Et påtatt, falsk smil - samtidig som man stadig avbryter og roper ut i debatt, uten å fremstå troverdig og uten gode argumenter, går ikke hjem hos det norske folk.

Og skulle det likevell gjøre det så har vi iallefall hemmeligheten om lavkarbo for oss selv, mens andre må slite med å trene seg ihjel og sulte seg ihjel for å gå ned noen få gram... (jada var en spøk)

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 13:40   #148
Persille
Juniormedlem
 
Persille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 37
Innlegg: 43
Persille er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Jeg synes debatten var ganske ok jeg.
Og KJ sa jo innledningsvis at det kun er snakk om de "hverdagsfeite", ikke mennesker med hormonforstyrrelser, depresjon, traumer eller andre initialgrunner til fedme.
For de som er feite fordi de velger å sitte i sofaen og spise snacks så er rådene til KJ og Devon fine. Jeg har vært der selv, og da ville jeg ikke bli slank heller. Jeg valgte å se en film med litt smash attåt, og trente lite. Det var komfortabelt for meg. Jeg var lykkelig, og tenkte at det å ikke stresse med hva jeg putter i munnen gir meg mere glede enn å gå ned noen kilo. (Har aldri vært kjempestor, men var på mitt største en stor 42 i klesstørrelse)

Men så ble jeg lei av dette, og begynte å trene og å spise sunt. Mindre inn enn ut. Og jeg var tålmodig og holdt på lenge og ingen resultater. Til slutt oppsøkte jeg lege, og fant ut at jeg hadde en hormonforstyrrelse. Da skyldte jeg på den. Jeg har et par kilo for mye, og det er på grunn av kroppen min, altså en SYKDOM. Overbeviste meg selv og andre om dette også fortsatte den sunne livsstilen min med kost og trening og vekten sto stille. Jeg var fornøyd med at den ikke gikk opp. Fikk råd fra lege om at det beste for meg var å legge om til Lavkarbo, og det gjorde jeg.

Gikk da ned fem kilo på en måned, men gadd ikke fortsette fordi jeg synes det var stress å planlegge maten så nøye. Gikk opp de kiloene igjen og fortsatte som før. Var ikke dritfeit, koste meg med maten og hadde det fint med meg selv

Så har jeg nu fått ME og motivasjonen for å spise riktig (Lavkarbo) er sterkere enn noen sinne, og jeg vet nå at jeg kommer til å spise på denne måten resten av mitt liv.
Jeg går sakte men sikkert litt ned i vekt, men det er ikke hovedmotivasjonen.

Hun damen som hadde tatt slankeoperasjon sa jo at hun hadde prøvd alt, inkludert lavkarbo, og alt funket, men hun hadde gått opp igjen etter alle diettene også. Det var ikke noe galt med dietten, det var hun som sluttet med dietten.

Det er ikke slik at om du går ned de kiloene du har for mye, så kan du slutte å jobbe.

Og herregud han Jørgen. Jeg dævver. Hadde vært flau om han var leder for en organisasjon jeg var med i. Ventet på at han skulle få spørsmål om hvordan en vanlig uke er for han når det gjelder kost og trening.

Jeg tror nøkkelen til å løse fedmeproblemet er å finne motivasjonen hos mennesker. Det å skylde på at fedmen er en sykdom, noe arvelig betinget osv. senker denne motivasjonen, for da har man noe å "skylde" på. Kunnskap om hva fedme kan gjøre, og gevinstene ved trening og riktig kost burde være motivasjon nok.

Persille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 14:40   #149
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Persille, her.

Det å skylde på at fedmen er en sykdom, noe arvelig betinget osv. senker denne motivasjonen, for da har man noe å "skylde" på. Kunnskap om hva fedme kan gjøre, og gevinstene ved trening og riktig kost burde være motivasjon nok.

Og å kategorisk si at for å gå ned i vekt er det bare å 'spise mindre og bevege seg mer' fjerner også motivasjonen til å finne ut av sin egen situasjon.

Så når det ikke funker å spise mindre og trene sitter man der med skammen og mislykketheten sin over at man ikke klarer å gjennomføre det. Hvitknokeslanking ER ikke nødvendigvis noe som funker for alle, så da må man bruke hodet og tilpasse seg.

(Og da tenker jeg ikke på sofapotetene)

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 19-10-10 kl 14:42. Årsak: typos
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:39   #150
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Hei,
JA, ja... da er Kari igang igjen - nå med angrep på Fedon Lindberg, hun tipper at kun 1-2 % lykkes på Linberg-kosthold... nevner ikke ett ord om hvor mange som har gått på tryne på spis mindre tren mer opplegget da.
Tjener fett på fedme

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I morgen er det start. Noen andre som begynner i morgen? Xandra Ketolysekuren 82 28-08-09 14:35
Husk å mål cm! Tittentei Ketolysekuren 11 06-01-08 17:51
Husk Kalium Maz Kosttilskudd 21 09-05-06 13:56
Debatten Er Vekket Til Live!! janmesi Lavkarbo generelt 17 30-01-06 14:28
husk meg ? nøtta Spørsmål og svar 9 14-12-05 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no