Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Yoghurt og melkeprodukter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-08, 17:12   #1
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Yoghurt og melkeprodukter

Hvor mange ganger for dag kan man spise f.eks yohurt (naturell, 0,1 %) og andre melkeprodukter (biola, melk, kesam, cottage cheese)? Synes den 0,1 %-yoghurten var veldig god....Brukte en til lunsj og lurer da på om jeg kan bruke en til kvelds også? Med f.eks nøtter i eller 1/2 frukt?

Er en smule grønn på Lindberg ennå, så jeg kommer antakelig til å bli et irriterende gnagsår etterhvert

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 17:43   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurt og melkeprodukter

En yoghurt om dagen er greit - som mellommåltid. Som fullverdig måltid er det ikke bra nok, da du får i deg for lite proteiner på den måten. Jeg pleier også å anbefale å ikke spise det samme til to måltider samme dag. Rett og slett fordi det er viktig å spise variert så man ikke går lei enkelte matvarer i en fase med kostholdsomlegging.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 18:14   #3
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yoghurt og melkeprodukter

Men hvis jeg har spist yoghurt til et måltid (med nøtter og frukt), kan jeg da spiste f.eks kesam med nøtter til et annet måltid? Eller biola?

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 18:31   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurt og melkeprodukter

Jeg mener - at om det heter yoghurt, biola eller kesam - så er det nesten det samme. Og jeg mener fortsatt at en av disse tingene sammen med nøtter og frukt kun er et mellommåltid.

Jeg tror det er viktig at du tenker på at dette kostholdet er noe du skal leve med resten av livet, og det er vel ikke så sannsylig at du vil spise så ensformig da? Hvis du spiser yoghurt (el. lignende) med nøtter og frukt som et måltid flere ganger om dagen - så er det ikke Fedon Lindberg sine prinsipper du følger heller. Det blir noe lavkalori-aktig over det hele...

Håper jeg ikke høres nedlatende ut, for det mener jeg ikke. Er bare så vanskelig å formulere det jeg mener noen ganger.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 19:10   #5
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yoghurt og melkeprodukter

Jeg skjønner Synes det er litt vanskelig sånn nå i begynnelsen, så må nok ha alt inn med teskje. I tillegg er jeg veldig dårlig til å variere maten, noe jeg alltid har vært. Jeg har bestandig spist det samme, om det er frokost, lunsj eller kvelds, så det å prøve å variere ikke er så enkelt Men får prøve. Skal bruke menyforslagene mere, blir litt lettere da. Tusen takk for svar

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Yoghurt? Hyper Spørsmål og svar 11 19-09-09 10:35
Yoghurt naturell Hjørdis Ketolysekuren 3 21-01-08 11:47
fitline yoghurt nøtta Lavkarbo generelt 57 23-04-06 07:00
Hva, ingen yoghurt? Hvitveis Induksjonen 4 17-03-06 23:09
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no