Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål rundt økt karboinntak!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-12, 20:35   #1
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Spørsmål rundt økt karboinntak!

Jeg har til nå ligget på ca 20-25 karbo i døgnet. Det har fungert bra for meg. Jeg er nå stort sett på vedlikeholdsvekt. Jeg skal nå begynne på en "coctail" av q-10, L-carintine og D-ribose i forhøyede doser. Dette gjør at karboinntaket gjennom D-ribose alene vil bli 15 karbo i døgnet. Jeg vil da havne på ca 40 karbo i døgnet. Kan jeg regne med at dette vil gjøre at vekten min vil gå opp igjen? Og vil jeg slite med å gå ned igjen det jeg legger på meg etter en kosedag, som jeg har inne i mellom?

Kjenner at dette blir veldig skummelt for jeg trives veldig godt slik kostholdet mitt er i dag. Plutselig dobler jeg jo nesten inntaket mitt, selv om det fortsatt er å regne som forholdsvis lavt.

Vil gjerne høre innspill på dette.

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 09:21   #2
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål rundt økt karboinntak!

Glemte at jeg har hatt et lavkarbokosthold i 1 år nå.

Ingen som har noen innspill? Kjenner at jeg tenker mye på dette. Bør jeg nå kutte enda mer ned på karbohydratene?

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 10:07   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål rundt økt karboinntak!

Vi kan ikke svare deg her, alle kropper er forskjellige. Prøv og se hva som skjer og gjør eventuelle justeringer om det trengs. Er du i ketose vil du kunne gå opp litt om du går ut av ketose men det er ingen krise. Pust med magen.

Du sier ingenting om hva en kosedag innebærer av mat så det blir jo bare gjetning.

Rådet må være å senke skuldrene og prøve seg frem.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 10:18   #4
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål rundt økt karboinntak!

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Vi kan ikke svare deg her, alle kropper er forskjellige. Prøv og se hva som skjer og gjør eventuelle justeringer om det trengs. Er du i ketose vil du kunne gå opp litt om du går ut av ketose men det er ingen krise. Pust med magen.

Du sier ingenting om hva en kosedag innebærer av mat så det blir jo bare gjetning.

Rådet må være å senke skuldrene og prøve seg frem.

Takk for svar. Er sikkert jeg som er litt overstresset. Det er bare det at jeg har vært så fornøyd med livsstilen slik den har vært til nå. Kosedag har vel egentlig innebært at jeg har spist det jeg har ønsket. Så har vekta stort sett stabilisert seg igjen i løpet av den påfølgende uka. Men det er noe jeg kun har gjort de siste månedene. Men jeg får bare prøve meg frem, som du sier og se hva som skjer.

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 10:33   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål rundt økt karboinntak!

Om kroppen din selvjusterer etter kosedag så er det en stor sjanse for at den takler litt økt karbo i det daglige. Iallfall om du hjelper til gjennom å holde igjen litt på karbohydratene på kosedagene. Da vil det jo gå opp i opp...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Moderat karboinntak fleur78 Lavkarbo generelt 24 13-01-16 13:34
Øk karboinntak og få nedgang ToreH Lavkarbo generelt 17 10-12-11 13:02
Karboinntak når man ikke skal gå ned Bumble Stoffskifte / hormonproblemer 3 26-10-10 22:33
Noen spørsmål rundt diagnosen ME Charlott Fysisk og mental helse 24 15-06-10 21:48
Økning av karboinntak/ut av ketolysekuren? livsti Ketolysekuren 2 26-03-08 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no