Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-07, 20:16   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene?

Jeg har ikke trent ordentlig på lenge (bare gåturer i rask gange), og skal begynne denne uken. Jeg lurer på om dere som trener opplevde at dere gikk opp i vekt i begynnelsen? Det er jo vanlig å legge på seg noen kilo vann når man begynner å trene, men jeg lurer på om det er slik på et lavkarbo-kosthold?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 08:33   #2
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene?

Har ikke gått opp noe av å trene, men ikke ned heller. Men du kommer til å svette som en gris, hvis du ligger på høy intensitet!!

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 09:41   #3
kristweh
Medlem
 
kristweh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 47
Innlegg: 97
kristweh er på en erverdig vei

Sv: Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene?

hvis man legger på seg noe ,så er jo det muskler....man legger jo ikke på seg av vann...vann går jo igjennom systemet..hvis man da ikke har spist mye salt og man da lagrer vannet...
.selvfølgelig hvis man drikker 1 liter vann etter trening og går på vekten så har man jo gått opp i vekt....men dette forsvinner jo ut gjennom div porer, urin osv....

__________________
kristweh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 10:26   #4
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene?

Opprinnelig lagt inn av kristweh, her.

hvis man legger på seg noe ,så er jo det muskler....man legger jo ikke på seg av vann...vann går jo igjennom systemet..hvis man da ikke har spist mye salt og man da lagrer vannet...
.selvfølgelig hvis man drikker 1 liter vann etter trening og går på vekten så har man jo gått opp i vekt....men dette forsvinner jo ut gjennom div porer, urin osv....

Det er feil. For det første tar det laaang tid å legge på seg selv en kg muskler, spesielt for damer. For det andre er det et faktum (dette har jeg fått bekreftet av både artikler og en personlig trener) at musklene samler 1-2 kg vann i begynnelsen når man begynner å trene.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 10:42   #5
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene?

Stemmer nok det. Spesielt ved styrketrening vil musklene "hovne" noe opp og fylles med væske (les blod), og du vil merke det med en vektøkning på i alt fra en halv kilo til halvannen, pluss minus. Jeg er ingen ekspert så snakker kun ut fra egen erfaring

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 10:51   #6
kristweh
Medlem
 
kristweh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 47
Innlegg: 97
kristweh er på en erverdig vei

Sv: Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene?

ja da legger jeg meg ned i støvet og beklager for min uerfarenhet.....hmmm.mer og lære...

__________________
kristweh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 11:53   #7
0,1 tonn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 51
Innlegg: 12
0,1 tonn er ny på veien

Sv: Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene?

Dette var interessant!
Begynte å trene litt styrke for noen uker siden, og vekta stoppa helt opp. Trudde det var muskler, men hvis det er vann, er det jo noe annet...
Gikk fra 105 til 100,8 på ca 3-4 uker, og etter at jeg begynte å trene, har vekta ligget på rundt 101 i flere uker. Har nok forbrent litt fett på denne tida også tenker jeg
Har ikke vært under 100 siden forrige årtusen, så jeg kan jo prøve å vente med trening til jeg bar bikka under 0,1 tonn ;-)

0,1 tonn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 14:43   #8
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene?

jeg la på meg faktisk litt under trening- men cm gikk inn.. etter en stund så gikk vekten ned... så jeg har også samme erfaring med at kroppen min samlet vann...

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 10:40   #9
paula2angeles
Medlem
 
paula2angeles sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Frogner, Sørum
Alder: 44
Innlegg: 80
paula2angeles er ny på veien

Sv: Opplevde du vannansamlinger når du begynte å trene?

Vekta mi har stått stille på 80kg nesten 1 uke nå, jeg trener aerobic og styrke 3 ganger i uken.
Men jeg blitt mindre rundt magen og lårene. Betyr det at jeg har muskler med mye vann i. Skal man kanskje ikke trene så hardt da?

paula2angeles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig med ketolyse....over til lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Er det sunt å trene hardt med en gang når man ikke har trent på lenge? Tidligere bruker Trening 2 28-05-07 15:51
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no