Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det normalt med vektstagnasjon etter to uker?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-09, 17:23   #1
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei
Question

Er det normalt med vektstagnasjon etter to uker?

At vekten stagnerer allerede 2 uken

Kan vekten stagnerer av at jeg får i meg FORLITE mat?

Kjenner jeg er skikkelig nedfor, vekten står stille,mens min mann går ned, vi spiser det samme.

En vanlig dag

Frokost: 2 kokte egg med smør
lunjs: 1 egg(aldri sulten) litt skinke og avocado
Middag: kylling,fisk eller andre kjøtt pridukter, ca 150 gram+ salat(ca 100 gram totalt)
Kvelds: egg og bacon

Jeg tar vitaminene og drikker mye vann

Noe jeg bør "legge" om?Jeg "trener" hver dag, enten lange gå turer med vogn 1time++, eller 1 time på trenings senter

Tusen takk for svar

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 17:28   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt?

Jeg synes du spiser fryktelig lite grønnsaker og har dere ikke noe fett til middagen?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 17:36   #3
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det normalt?

Ikke bry deg om vekten. Den går opp og ned. Hos meg varierer den flere kilo i løpet av en uke. Alt etter hvor aktiv du har vært tidligere kan noe av kroppsmassen din endre seg. Du får mindre fett og mer muskler av å være så mye i aktivitet slik at du kan bli slankere men tyngre.

Bruk målebånd om livet heller. Tar litt lenger tid før du ser utslag kanskje.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 17:40   #4
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det normalt?

Finn en bukse som NESTEN passer, men er bittelitt for liten. Kun litt. Prøv den en gang i uken. Og ha klar en annen bukse som er enda mindre som du skal prøve etter den første begynner å passe. Utrolig motiverende å kle seg bakover i tid i klesskapet. Du merker det mye bedre på klær enn på vekt.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:34   #5
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg synes du spiser fryktelig lite grønnsaker og har dere ikke noe fett til middagen?


Fett? vi har gjerne seterrømme, fløte,ost eller maten er stekt i smør, gjerne baconsurret asparges eller noe slikt

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:35   #6
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Finn en bukse som NESTEN passer, men er bittelitt for liten. Kun litt. Prøv den en gang i uken. Og ha klar en annen bukse som er enda mindre som du skal prøve etter den første begynner å passe. Utrolig motiverende å kle seg bakover i tid i klesskapet. Du merker det mye bedre på klær enn på vekt.


Takk Det skal jeg gjøre

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:51   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av Stilken, her.

Fett? vi har gjerne seterrømme, fløte,ost eller maten er stekt i smør, gjerne baconsurret asparges eller noe slikt

Ja, da blir saken en annen Du skrev ikke noe om fett til middagen, så da måtte jeg lure litt vettu Jeg må forresten ha smør oppå middagen og for å få nok fett...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 07:59   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det normalt med vektstagnasjon etter to uker?

Mener du stagnere som å ikke gå ned noe i løpet av en uke - eller at du ikke har gått ned siden i går?
Det går i rykk og napp, og det virker ikke som at du skal gå ned så mye, og da går det også tregere.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:11   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Er det normalt med vektstagnasjon etter to uker?

Det har bare gått to uker. Det er altfor tidlig å si at vekten stagnerer da ... Å sammenligne seg med menn blir også feil. De raser jo stort sett ned i et avsindig tempo Eksempelvis min mann har gått ned 10 kilo siden jan/feb, og den eneste forskjellen fra tidligere er at han nå jobber ute hele tden i stedet for å sitte på kontor 1-2 dager i uken. Spiser mer gjør han også, og har ikke kuttet ned på snop. Men nå sporer jeg av her ...

Etter bare 2 uker er det for tidlig å si at vekta står stille. Når det begynner å nærme seg 3 ukers stillstand eller mer er det på tide å begynne å analysere kostholdet (dette er min mening, så her vil sikkert andre si seg uenig). Det som også har innvirkning er hvor mange kilo du skal ned. Er du kraftig overvektig går det som regel kjappere enn hvis det bare er noen pyntekilo. Hvis du nettopp har begynt å trene, så kan kroppen holde på vann. Dette går over når du blir vant til trening. Ta frem målbåndet

Og igjen, den gamle floksen: Vi er alle forskjellige. Noen går ned mye og fort, andre går ned sakte, noen går ned jevnt og trutt, andre går ned i rykk og napp

Hva gjelder maten:
- Spis deg mett
- Få i deg 15 gram karbohydrater (ikke mindre) fra grønnsaker
- Nok fett
- Mye vann

Lykke til

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utslett etter 5 uker på ketolysekuren Guffen Ketolysekuren 9 31-03-08 17:56
Panikk etter 3 uker! Tina Spørsmål og svar 11 19-02-08 19:03
Etter det som føles som uker av kuren Lovehandle Ketolysekuren 1 04-10-07 12:40
Tilstandsrapport etter 2 uker Brimstone Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 02-03-07 00:52
4 uker etter... Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 17-02-06 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no