Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Gode boller med kardemomme

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-11, 22:03   #1
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill
Smile

Gode boller med kardemomme

Jeg laget Lisbeths GODE pitabrød:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35417

Jeg lot en liten klump være igjen, og blandet litt splenda og kardemomme inn i den. Jeg tok en pose av porsjonspakningene med splenda og ca 1,5 ts kardemomme. Det ble faktisk veldig godt! Usikker på hvor mye kardemomme/splenda man trenger på hele deigen, får bare smake seg frem Syns ikke deigen var så ille heller.

Ingredienser og fremgangsmåte blir da denne. (Har igjen kopiert fra Lisbeth sin og endret litt bare)

Ingredienser:
1,5 dl lunkent vann
25 g fersk gjær (0,28 kh)
1 ss Fiberhusk
1,5 ss olje
1/2 ts salt
splenda
kardemomme
40 g revet ost
60 g glutenmel (12 kh)
55 g bakemiks (4,4 kh)

Fremgangsmåte:
Smuldre gjæren i bakebollen, hell på fingervarmt vann (37-40 grader) og rør til gjæren er oppløst. Tilsett fiberhusk, rør om og la blandingen stå i ca 10 min.

Tilsett olje, salt, splenda, kardemomme og ost, og deretter melblandingen. Elt deigen kraftig (jeg elter i ca 10 min med håndmikser med eltekroker).

Del deigen i 5 "boller" og la de heve på stekeplaten i 40 min, med litt glutenmel under og plastfolie over.

Stekes i ca 10 minutter på 180-200 grader. Følg med på ovnen din.

Jeg spiste den med smør, kanel og litt mer splenda. Knallgodt ble det!!!

Her kan man nok forske litt på og droppe ost etc... men tipper den er med på og gjøre den luftig.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Punsjboller Mum 4 2 Lavkarbo generelt 7 18-01-12 21:34
Boller til fastelavn lb1962 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 23-02-09 11:29
Tips om KARDEMOMME og kanel! Madeleine Induksjonen 21 08-04-08 22:41
Laks i Kokkossaus med grønn Kardemomme. Indisk Bamse Middag 1 03-09-07 01:00
Chai - Te m/kanel, kardemomme og ingefær Marianne Smoothies / drikke 0 19-11-04 19:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no