Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Noen som trener mye løping på lavkarbo?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-09, 10:25   #1
milla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 45
Innlegg: 8
milla er på en erverdig vei

Noen som trener mye løping på lavkarbo?

Og hvordan går det? Lurer på hvor lite karber jeg kan ha i meg, og fortsatt løpe like bra. Ligger nå på fedon nivå, og trener til halvmaraton.

Noen som har gode erfaringer med at kroppen lærer seg til å danne glykogen fra fett? Og tar det lang tid for kroppen å lære seg dette?

milla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:10   #2
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen som trener mye løping på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av milla, her.

Og hvordan går det? Lurer på hvor lite karber jeg kan ha i meg, og fortsatt løpe like bra. Ligger nå på fedon nivå, og trener til halvmaraton.

Noen som har gode erfaringer med at kroppen lærer seg til å danne glykogen fra fett? Og tar det lang tid for kroppen å lære seg dette?

Jeg tror ikke kroppen lager glykogen fra fett i noe tilfelle? Uansett, aktiviteter som halvmaraton burde fint la seg gjennomføre uten inntak av karbohydrat. Energibunten og Tommygutt her på forumet har greie på sånt.

Et søk er nok ikke dumt

  Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 19:30   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som trener mye løping på lavkarbo?

samboerlever lavkarbo og løper både hel og halvmaraton. a la Fedon.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:13   #4
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som trener mye løping på lavkarbo?

Halvmaraton på Fedon er helt uproblematisk.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 13:24   #5
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Noen som trener mye løping på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg tror ikke kroppen lager glykogen fra fett i noe tilfelle? Uansett, aktiviteter som halvmaraton burde fint la seg gjennomføre uten inntak av karbohydrat. Energibunten og Tommygutt her på forumet har greie på sånt.

Et søk er nok ikke dumt

Jo den gjør faktisk det, mettet fett kan bli lagret som glycogen

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:34   #6
Juve
Juniormedlem
 
Juve sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: østlandet et sted
Alder: 34
Innlegg: 23
Juve er på en erverdig vei

Sv: Noen som trener mye løping på lavkarbo?

Så lenge man får i seg nok mat, så bør det ikke være noe problem, for etterhvert som du erstatter karbohydrater med fett og proteiner, blir kroppen flinkere og flinkere til å frigjøre fett til forbrenning=) Og så lenge du ikke skal spurte så fort du kan over lang tid, så kan tilogmed det være gunstig å "gå på fett" når man løper=)

__________________
Konsentrer deg om å være den personen du vil være, istedenfor å irritere deg over den personen du har blitt=)
Juve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 00:20   #7
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som trener mye løping på lavkarbo?

Dette er individuelt og avhengig av intensitet du har under marathon. Selv har jeg vel en grense ca på aerob terskel hvor jeg begynner å få trøbbel med å yte uten karbo i kroppen. Så jeg må fylle opp karbolagrene. Men det gjør jeg etter trening, 5min etter. Da funker det godt, jeg spiser ellers lavkarbo.

Gjør en test. En uke uten karbo og hard trening. ta tider og sammenlign med en uke hvor du fyller opp med karbo etter trening, omtrent så mye som du tror du har forbrent under trening.

Jo lenger man løper jo mindre viktig er karbo.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan lavkarbo julebakst? smilefjes Oppskrifter 9 06-12-08 17:01
Dere som trener mye Helene Trening 32 03-09-08 14:53
Løping og elipse trude.lutt Trening 3 27-04-08 10:39
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26
Jeg trener.... Nooria Trening 13 09-05-04 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no