Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Noen med eksem her som trener?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-11, 17:24   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Noen med eksem her som trener?

Hei.

Jeg sleit med atopisk eksem når jeg var liten, og når 15år siden sist jeg hadde det kom det tilbake en del eksem i fjor. Uten at jeg vet hvorfor. Fått bukt med det meste og det er ikke ille.
Men for et par uker siden fikk jeg noen røde prikker på brystkassa, aner ikke helt hvorfor. Tenkte kanskje det var fordi jeg kjøpte noe dritskyllemiddel på Rema.

Greia er da at jeg trener så og si hver dag, og nå tør jeg nesten ikke trene fordi jeg svetter og er redd for at det skal gjøre at det ikke gror.

Noen som har erfaring med dette?
Har liksom ikke lyst til å kutte på treninga pga noe så teit som eksem..

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 17:34   #2
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Noen med eksem her som trener?

Jeg og har atopisk eksem, og trener. Jogger og svømmer (i klor). Så lenge jeg er flink til å la huden tørke (etter svette, dusj og vann) og til å smøre meg, så er det ikke et problem egentlig. Svette er jo salt, og saltvann er en av de tingene som hjelper på min eksem, ser ikke helt hvordan det egentlig skal være et problem, sånn ut over at det svir og man risikerer og klø mer. (Skylle middel kan jeg ikke bruke, det er instant utbrudd for meg.)

Du kan jo snakket med lege/hudlege dersom du er usikker?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 17:43   #3
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen med eksem her som trener?

Jeg tror egentlig jeg fikk eksem pga det billige middelet jeg prata om ELLER at jeg har hatt noen lange treningsøkter med litt for lange pauser. Sitter og venter i svett tskjorte f.eks for lenge.

Jeg mener det samme som deg, så lenge jeg ikke klør på det kan ikke "sårene" bli verre av at svetten er der?

Når du sier "la huden tørke", mener du at du lar huden tørke helt før du smører på hudkrem?

Jeg har vært hos hudlege, men det gjaldt bare eksem på fingrene og øyebryn. Det var i fjor, det på brystkassa kom for 1-2 uker siden.
Det er så lang ventetid på hudleger her atte, venta 1mnd første gangen og da var det jææævlig. Synd allmenleger har så lite peil på sånt.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 17:45   #4
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen med eksem her som trener?

Er bare utifra internett jeg har blitt forestilt at svette=dumt for eksem.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 18:01   #5
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Noen med eksem her som trener?

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Er bare utifra internett jeg har blitt forestilt at svette=dumt for eksem.

Er vel fordi det svir som pokker. ;P Nå er jeg ganske heldig, har bare eksem på hendene for tiden. Men husker hvordan det var når jeg hadde på håndledd, bak knær etc. Det svei! I en periode hadde jeg eksem på fotbladet, da var det ikke snakk om å trene engang.

Med å tørke mener jeg at jeg ikke sitter/går i våte klær og lignende. Tørker meg godt etter dusj, sørger for å ikke være svett lenger enn nødvendig etc. Om du har lange pauser, hva med å bytte skjorte? Er jo en del treningssenter som oppfordrer til det uansett? Kanskje passe på hvilke materialer du går i og hvile vaskemiddel du bruker? Nå er det mulig det bare gjelder meg, men huden min har det bedre i naturlige materialer enn i syntettekstiler, ergo jeg trener i bomull og ull. Merker det godt, bare jeg tar i plaststoffene blir jeg ufattelig tørr på hendene og det klør som bare det.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 18:12   #6
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen med eksem her som trener?

Jeg er som regel tørr på knokene av 3 utvalgte fingre, sleit veldig med øyebryn(noe som var synlig og stygt). Ellers har jeg ikke hatt noe annet, det klør veldig under huden ofte hvis jeg ikke bruker antihistaminer.

Jeg sjekka for lever- og nyresykdommer, fant ikke ut av noe. Ikke diabetes eller noe. Så eneste det ble konkludert med var at det var pga eksemen min.
Det jeg har på fingrene og hadde i ansiktet var jo tørt, sprakk opp og sånt, men det på magen er halvveis elveblest aktig. Røde uthevelser som på en måte ikke er åpne sår eller tørrhet, legen sier likevel det er eksem.

Endelig etter 1,5år med dette dritet skal jeg få full allergitest av alt på mandag, er så idiotisk at man må møte "rett lege" for å få sånne ting.

Har kjøpt sånn neutral vaskemiddel nå og droppa skyllemiddel, just incase. Får heller bruke litt parfyme uten på klæra en gang i blandt

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 18:21   #7
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Noen med eksem her som trener?

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Jeg er som regel tørr på knokene av 3 utvalgte fingre, sleit veldig med øyebryn(noe som var synlig og stygt). Ellers har jeg ikke hatt noe annet, det klør veldig under huden ofte hvis jeg ikke bruker antihistaminer.

Jeg sjekka for lever- og nyresykdommer, fant ikke ut av noe. Ikke diabetes eller noe. Så eneste det ble konkludert med var at det var pga eksemen min.
Det jeg har på fingrene og hadde i ansiktet var jo tørt, sprakk opp og sånt, men det på magen er halvveis elveblest aktig. Røde uthevelser som på en måte ikke er åpne sår eller tørrhet, legen sier likevel det er eksem.

Endelig etter 1,5år med dette dritet skal jeg få full allergitest av alt på mandag, er så idiotisk at man må møte "rett lege" for å få sånne ting.

Har kjøpt sånn neutral vaskemiddel nå og droppa skyllemiddel, just incase. Får heller bruke litt parfyme uten på klæra en gang i blandt

Samme som meg, Neutral vaskemiddel, null skyllemiddel. Bruker sjelden parfyme, så lenge man er ren er det ikke nødvendig egentlig.

Min eksem ser heller ikke alltid ut som atopisk eksem, men det er nok fordi det har utviklet seg mer til kontakteksem med årene. Men behandling ment på atopi fungerer, og dermed er det konkludert med at det er det det er. Lysbehandling på Haukeland funket som bare det, sånn bortsett fra at jeg ble solbrent annenhver gang. ;P

Så forresten nå at det var en annen jente som skrev at akryl trigget eksemen hennes, så er nok ikke bare meg som får hetta av syntettekstiler.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 21:16   #8
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen med eksem her som trener?

Det har jeg også opplevd. Angående akrylen asså.
Fikk 0,1% steroidkremthingy i dag, får se om det hjelper da.

Dreit i det jeg, jogga i kveld uansett. Svidde ikke noe, er så usikker på om det er den vanlige eksemen min, men den er der uansett.

Bruker vanlig skyllemiddel og blenda sensitive til vanlig og har aldri klødd, men tør ikke ta noen sjanser nå som utslettet først er på kroppen.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 21:24   #9
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Noen med eksem her som trener?

Jeg får eksem typisk på høsten, når det er kaldt, varmt, tørt og fuktig om hverandre. Føles også som om det trigges innefra. Har slitt med dette siden jeg var liten og nå er det vel 5 år siden sist utbrudd, men i år fikk jeg litt utslag og kjøpte kortison/antihistaminer fort som svint.

Jeg husker at sist så var jeg en del ute på jakt, og løp også mye til t-banen, altså løping utendørs og mye inn og ut fra varmt til kaldt og omvendt, mens jeg var svett. Det førte til veldig mye kløe for min del. Prøver å holde meg tørr når jeg er ute i det minste. Og ha bomull, ikke kunststoffer innerst, så jeg ikke blir klam.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 21:42   #10
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen med eksem her som trener?

Merkelig at det kan gå så mange år uten at noe skjer, så plutselig er det tilbake.

Mitt starta som sagt igjen i fjor etter kanskje 15års pause. Tror det ble trigga av stress/depresjon, men det er bare min teori. Håpte liksom det skulle gå bort når jeg ble "frisk" i hodet da.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 21:48   #11
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Noen med eksem her som trener?

Atopisk eksem kan visst være emosjonelt trigget, så kan godt ha vært stresset.

Jeg aner ikke hva som trigger det for min del, jeg har hatt det konstant i 27 år jeg. :P

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 22:07   #12
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen med eksem her som trener?

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Atopisk eksem kan visst være emosjonelt trigget, så kan godt ha vært stresset.

Jeg aner ikke hva som trigger det for min del, jeg har hatt det konstant i 27 år jeg. :P


Misunner deg ikke, føler meg litt idiot som klager over mitt lille utbrudd da. Men det er motiverende at folk som har det verre enn meg klarer å gjøre bedre enn meg.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 22:30   #13
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Noen med eksem her som trener?

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Misunner deg ikke, føler meg litt idiot som klager over mitt lille utbrudd da. Men det er motiverende at folk som har det verre enn meg klarer å gjøre bedre enn meg.

Du klager jo ikke, du spør jo bare om trening kan gjøre det verre - det er jo en valid bekymring det.

Jeg er rett og slett så vant til eksemen at jeg stort sett ikke tenker over den, sånn bortsett fra når det klør noe helt inn i hampen. Har så klart måttet ta hensyn til helsen når jeg har valgt karriere og slikt, men det er jo mange andre, langt verre, ting som kan resultere i det samme.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som trener på Nautilus? (Storgata) Sincity Trening 9 11-01-11 19:58
Noen som trener på Vallhall Trening og Terapisenter? Mosepjusk Trening 15 10-01-11 14:45
Er det noen som har barn med atopisk eksem? paprika Generell diskusjon 15 02-09-10 15:38
Eksem? sjarmisa Spørsmål og svar 5 27-03-10 09:33
Noen som trener mye løping på lavkarbo? milla Trening 6 07-05-09 00:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no