Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Jeg trenger litt start-hjelp

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-09, 12:03   #1
nebell
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 3
nebell er på en erverdig vei
Smile

Jeg trenger litt start-hjelp

Hei!
Jeg er en jente på 34 år, gift og har 3 barn(2,9.13). Jeg skal ned ca 15 kg. Håper noen kan svare meg på noen spørsmål
1. Hva er forskjellen på lav karbo og ketose(prøvde det men syntes det ble for innviklet)
2. Går det ann og innvolvere resten av familien? Ser at noen skrev noe om at lite karbo kan hjelpe ADHD probematikk, både jeg om min sønn på 13 er diagnosert.
3.Kan man spise knekkebrød eller feks ingers rugbrød?
4. Og tilslutt må man spise mye fett på lav karbo kur, jeg er blitt vant med feks karbonadedeig og lett prod
Ble litt mange spørsmål men menmå jo prøve og lære litt da

nebell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve på minst mulig kh Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 12:13   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Litt start hjelp:)

Opprinnelig lagt inn av nebell, her.

Hei!
Jeg er en jente på 34 år, gift og har 3 barn(2,9.13). Jeg skal ned ca 15 kg. Håper noen kan svare meg på noen spørsmål
1. Hva er forskjellen på lav karbo og ketose(prøvde det men syntes det ble for innviklet)
Lavkarbo er samlebetegnelsen på flere kostholdsfilosofier som går ut på at man reduserer karbohydratene i koste.
På ketolyse spiser du så lite karber (15g) at kroppen må ty til fettforbrenning. Denne type forbrenning danner ketoner.
2. Går det ann og innvolvere resten av familien? Ser at noen skrev noe om at lite karbo kan hjelpe ADHD probematikk, både jeg om min sønn på 13 er diagnosert.
Mange med adhd har god hjelp av å kutte ned på karber. Og barn har godt av fett i kosten.
3.Kan man spise knekkebrød eller feks ingers rugbrød?
Nei, ikke i vanlig forstand!
4. Og tilslutt må man spise mye fett på lav karbo kur, jeg er blitt vant med feks karbonadedeig og lett prod
Ja, du må spise fett på lavkarbo!
Det er ofte det som er den største utfordringen. Vi er så van ttil å tenke minst mulig fett, her er det faktisk omvendt!
Og det virker, big time!

Ble litt mange spørsmål men menmå jo prøve og lære litt da

Hjalp det litt?
Håper det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 12:54   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Litt start hjelp:)

Sitat:

3.Kan man spise knekkebrød eller feks ingers rugbrød?
Nei, ikke i vanlig forstand!
4. Og tilslutt må man spise mye fett på lav karbo kur, jeg er blitt vant med feks karbonadedeig og lett prod
Ja, du må spise fett på lavkarbo!

Hvis man følger Fedon sin filosofi kan man psise noen typer knekkebrød, og danske rugsbrød. Men i begrensede mengder.
Man bør spise noe fett på lavakrbo, men f.eks Fedon og South beach filosofiene er mye mer restriktive på mengde enn f.eks Ketolyse, Atkins og Skaldemann

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 10:08   #4
nebell
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 3
nebell er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger litt start-hjelp

Tusen takk for svar da er det bare og kjøpe minder lett prod

nebell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve på minst mulig kh Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp til start på Fedon Lindabtn Dr Lindbergs 13 09-03-09 14:34
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt råd til en fin start :) mesajenta Spørsmål og svar 0 30-06-08 01:47
Atkins og start. Trenger hjelp. sjuggerpløm Atkins kosthold 1 18-11-07 23:10
Litt start hjelp angående oppskrifter? Anitave Lavkarbo generelt 4 25-06-04 23:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no