Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Håravfall

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-08, 09:53   #1
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei
Unhappy

Håravfall


Siden jeg begynte på ketilysekuren har jeg mistet masse hår! Noen av dere andre som har opplevd dette og har noen råd mot det? Jeg forbandt det ikke med kuren før jeg snakket med en venninne av meg som går på samme kur. Hun fortalte også at hun hadde mistet masse hår etter at hun begynte på kuren. Jeg spiser alle vitaminene og får i meg nok grønnsaker hver dag, så skjønner ikke hvorfor. Har blitt skikkelig tynnhåret...

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 17:21   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Hei
Det er ikke uvanlig at forskjellige typer stress - emosjonelt eller fysisk (som et vekttap kan være for kroppen) - kan gi midlertidig hårtap.
Her er en gammel post som forklarer det godt

Legg merke til at det er midlertidig
Jeg har flere ganger i livet mistet hår i perioder - en stund etter at noe har skjedd. Det kommer tilbake

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 17:26   #3
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Håravfall

jeg mistet mye hår i begynnelsen, men så ble håret bare bedre og bedre etter hvert. så mye mer sundt ut og mye mer glansfult (liker å tro at det ikke har noe med shampooen å gjøre )

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 18:39   #4
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Håravfall

Jeg røyter som et udyr ja...
Men jeg velger å tenke at det går over. Har hendt før også, feks i forbindelse med fødsler at jeg har røytet som besatt i noen uker, også kommer det tilbake igjen.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 18:50   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Jeg mista minst halvparten av håret mitt i løpet av de åtte årene jeg var vegetarianer (spiste også semivegetarisk lavkarbo i halvannet år, det vil si fisk, egg og meieriprodukter). Det har endret seg dramatisk etter at jeg har begynt å spise rødt kjøtt minst tre ganger i uka, samt at jeg tar ekstra b-vitaminer og sinktilskudd. Sink er utrolig viktig for hår, hud og negler, og det får man hovedsaklig fra kjøtt og innmat.
Jeg tror dette bedrer seg for de fleste over tid. Kroppen går jo gjennom en stor endring! Nå er endelig håret mitt på vei til å bli normalt igjen, og jeg håper jeg får tilbake min hårmanke fra tildlig i tjueåra (altså helt normalt tykt)! Jeg har ikke lenger sånn skalleblankt skille, og på fire fem måneder så føles håret mitt helt annerledes, før var hestehalen min tynnere enn lillefingeren, nå er den nesten tommeltykk. Det er ganske utrolig!
Kanskje du kan sjekke om du har b-vitamin- og/eller sinkunderskudd?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 18:17   #6
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Håravfall

Jeg har også begynnt å miste noe forferdelig m hår. Når jeg vasker det, pleier jeg å vri ut vannet og samtidig dra litt i det i tuppen for å få vekk løse hår. Kan gjøre dette tre ganger og få like mye hår mellom fingrene hver gang! I tillegg er det mer enn nok i hårbørsten etterpå også!!

Har grei tykkelse på håret i utgangspunktet. Har vel en typisk nordisk hårtype. Blond (kamuflert m rød henna! ), ganske tynne hårstrå, men mange av de. Har ikke akk så mye at jeg vil gi avkall på noe av det. Synes hestehalen har blitt litt tynnere i det siste. Har tenkt meg ut å kjøpe b-vit i morgen den dag. Og kanskje prøve meg på zink også... Livredd for å få "bold-spots"!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 18:31   #7
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Silika.. et eller annet i den duren, heter et helsekostproduket som øker hårvekst og negler. Har tatt det noen ganger opp igjennom årene med det resultat at jeg får lange harde negler. Når jeg slutter med det er det tilbake til de flisete myke gamle Det er verdt et forsøk da for de som har hårravfall..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 18:58   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Silika.. et eller annet i den duren, heter et helsekostproduket som øker hårvekst og negler. Har tatt det noen ganger opp igjennom årene med det resultat at jeg får lange harde negler. Når jeg slutter med det er det tilbake til de flisete myke gamle Det er verdt et forsøk da for de som har hårravfall..

'
Hva skjedde med håret ditt da du tok det?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 21:37   #9
Cassie
Juniormedlem
 
Cassie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 42
Innlegg: 13
Cassie er på en erverdig vei

Sv: Håravfall

Jeg sliter med håravfall så det suser. Har hatt problemet i en mnd nå, og synes nesten ikke det er hår igjen. Skal til frisøren og klippe meg kort neste uke så får vi satse på at det vokser ut igjen... Legen sa ihvertfall at det ikke var farlig og det, som nevnt tidligere i tråden, bare er midliertidig...

__________________



Cassie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:36   #10
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

'
Hva skjedde med håret ditt da du tok det?

Det vet jeg ikke.. for jeg hadde kort bleika hår den gangen..og da er det ikke kjent for å bli fyldig.. men jeg antar det grodde mer hår

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no