Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 18:47   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

kanskje et teit spørsmål, men hvordan holder du rede på hvor mye du drikker hver dag?

Avkryssingsskjema, ferdige halvlitere eller 1 1/5 litere med vann, stoler på hodet?

Jeg aner ikke hvor mye jeg drikker. Blir vel max to liter om dagen, skulle gjerne hatt en god oversikt så jeg visste det nøyaktig, vann, te, saft , eggemelk osv ... har tenkt på å lage et avkryssingsskjema og krysse av for hvert glass ,,, eller streker for hvert glass ..

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:49   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

kanskje et teit spørsmål, men hvordan holder du rede på hvor mye du drikker hver dag?

Avkryssingsskjema, ferdige halvlitere eller 1 1/5 litere med vann, stoler på hodet?

Jeg aner ikke hvor mye jeg drikker. Blir vel max to liter om dagen, skulle gjerne hatt en god oversikt så jeg visste det nøyaktig, vann, te, saft , eggemelk osv ... har tenkt på å lage et avkryssingsskjema og krysse av for hvert glass ,,, eller streker for hvert glass ..

Da må du jo bare måle opp og skrive ned. Eventuelt måle opp vann og sette i kjøleskapet

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:00   #3
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Jeg bruker ei imsdalflaske, den rommer 0,7 liter. Drikker 1 1/2 før lunch og det samme etter lunch....og ca det samme på kvelden
Men er ikke uvanlig at det kan bli enda mere på dagtid...kommer ann på hvor mye kaffe jeg drikker

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:01   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Husk også at all veske du bruker i matlaging teller med i dagsforbruket ditt. Utrolig hvor mye veske man egentlig får i seg ved spising også. Men 2 liter vann burde man få til også ja

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:20   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Jeg bruker en drikkeflaske fra Claes Ohlson, en slik uten skadelige gifter/hormoner. Den rommer 7 dl og jeg fyller den opp minst 3 ganger i løpet av dagen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 19:28   #6
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Jeg gjør som MaritR, har en imsdal-flaske, og holder tellinga på hvor mange ganger jeg fyller opp den i løpet av dagen. Skal helst drikke 3 sånne hver dag, gjerne flere - hvertfall hvis jeg er lenge på jobb. Vannet i maten kommer i tillegg, der aner jeg ikke hvor mye jeg får i meg, og det tror jeg blir vanskelig å måle.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 02:08   #7
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Jeg bruker glass (0,33) også har jeg en bok på kjøkkenet hvor jeg skriver ned alt jeg spiser, drikker og trener. Setter streker for hvert glass vann, pr kopp kaffe og pr kopp te. Begynte med dette, da jeg drakk alt for mye kaffe før... Kunne gå hele dagen, ble plutselig så tørst, så gikk det opp for meg at det eneste jeg hadde drukket hele dagen var kaffe! Nå ser jeg lettere når jeg må bremse kaffen og drikke mer vann. Nå hjelper det meg å holde kontroll på maten og treningen å
Også vekta, som jeg også noterer

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 04:34   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Jeg drikker vann fra en halvlitersflaske, så det er temmelig lett å telle, og alt det andre jeg drikker nøyer jeg meg med et røft overslag over. Som regel drikker jeg 4-5 liter vann pluss 1-3 liter te/kaffe/lettbrus (innimellom).

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 06:13   #9
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg bruker en drikkeflaske fra Claes Ohlson, en slik uten skadelige gifter/hormoner. Den rommer 7 dl og jeg fyller den opp minst 3 ganger i løpet av dagen.

Hvordan ser den ut? Kunne tenke meg en slik

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 08:20   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Hvordan ser den ut? Kunne tenke meg en slik

Den jeg har er orange, men har sett den i turkis og blank og. Den er i hardplast og har sugerør nedi slik at man ikke behøver å vippe flasken opp. Det følger med flere sugerør slik at man har ekstra om den ene skulle bli ødelagt.

Fant den ikke på nettbutikken til C.O, men har sett den i de butikkene jeg har vært innom.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 08:31   #11
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Jeg måler ikke eksakt, men når jeg er på jobb, fyller jeg en halvliter med imsdal i slengen, og fyller den ofte 3 ganger i løpet av en arbeidsdag, og så drikker jeg noen glass med sodavann fra automati i tillegg, og så kommer kaffe og te utenom.

Jeg liker best å drikke fra glass, er ikke så glad i å sutte på disse flaskene, og bruker et stort glass på 330ml jeg drikker fra når jeg er hjemme. Går stadig og støtt og fyller et slikt glass fra springen eller fra vannkaraffel i kjøleskap. Får følelsen på hvor ofte jeg har vært og tatt slike glass på styrten. Gjerne før og etter måltider i alle fall.

På low carb app'en min på iPhonen er det også en slik funksjon hvor jeg kan merke av for antall glass jeg har inntatt. Brukt den noen ganger for å sjekke.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:21   #12
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Den jeg har er orange, men har sett den i turkis og blank og. Den er i hardplast og har sugerør nedi slik at man ikke behøver å vippe flasken opp. Det følger med flere sugerør slik at man har ekstra om den ene skulle bli ødelagt.

Fant den ikke på nettbutikken til C.O, men har sett den i de butikkene jeg har vært innom.

Supert da skal jeg dra innom C.O og se etter en slik.
Bruker 0,7 flaskene til Imsdal, men de plastflaskene er vel helt giftfrie

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:31   #13
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Low carb app? Den skal jeg lete etter! Takk for tipset!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 10:20   #14
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Low carb app? Den skal jeg lete etter! Takk for tipset!

Den heter "Carb Diet"

Jeg fører vekta mi der, og snur jeg på iPhonen så får jeg frem en kurve

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 10:21   #15
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Har ein karaffel på jobb som tek 11dl. Den fyller eg minst 2 gongar per arbeidsdag, ofte 3. + at eg har ei litersflaske som er med på pendleturen til og frå jobb. Skriv ikkje ned noko, men har grei kontroll på inntaket.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:31   #16
mov
Medlem
 
mov sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 64
mov er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Jeg drikker alltid av de samme glassene her hjemme (når det gjeder vann). de rommer akkurat 3,5 dl, så da vet jeg jo hvor mangle liter jeg har drikt etter f.eks fire glass meg vann og hvis ikke du husker hvor mange glass du har drikt i løpet av en dag, så er det jo veldig lett og for eks. ha en bitteliten kladdebok i lommen, og skrive det ned

__________________
FØRSTE DELMÅL
7.november - 14. desember



mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 15:34   #17
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Den heter "Carb Diet"

Jeg fører vekta mi der, og snur jeg på iPhonen så får jeg frem en kurve

Finner ikke den, kan du si noe mer om den? Gratis eller hvor mye koster den?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:35   #18
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Finner ikke den, kan du si noe mer om den? Gratis eller hvor mye koster den?

Når jeg søkte den opp står det "Low Carb Diet Assistant". koster 21,- og er som en grønn asjett med kniv og gaffel på.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:58   #19
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Når jeg søkte den opp står det "Low Carb Diet Assistant". koster 21,- og er som en grønn asjett med kniv og gaffel på.

Ah! Fant den!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 21:29   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan holder du greie på hvor mye du drikker pr dag?

På arbeidsdager er det ganske greit. 2 glass vann om morran, på jobb har jeg vannflasker + at jeg drikker en stooor termokopp (4,5 dl!) med te og jeg drikker minst 3-4 glass vann i løpet av ettermiddagen og kvelden + minst ett krus te. Det blir i alle fall 2-2,5 liter væske om dagen. I helgene er det litt verre, da er jeg ikke like flink, men drikker en god del vann og te da også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan får man sånn fancy greie nederst på sia? pillann Generell diskusjon 3 04-11-10 13:51
Hvor lenge holder osteknekkisene? BAB Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 28-09-10 21:06
Se hvordan «The Body» (47) fortsatt holder på supermodellkroppen Badpitt Lavkarbo generelt 1 22-07-10 22:24
Hvordan får jeg inn sånn TickerFactory greie!? Snehvit Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 12-01-09 09:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no