Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-11, 14:30   #1451
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Forresten; jeg tror jeg har glemt å fortelle om den store rømmegrøtfesten jeg var på forleden dag. Det ordnet seg veldig enkelt ved at alle stilte seg i køen for å få grøt - og jeg gikk til bordet med spekemat, salat og seterrømme. Forsynte meg godt av spekematen og rømmen, og litt mindre av salaten (var mye maiskorn i den). Da jeg var mett, ba jeg om en liiiiten porsjon med grøt; helte over smeltet smør og droppet kanelet da det var blandet med sukker. Ble stappemett!

Jeg skal i familieselskap i ettermiddag, og jeg blir ikke fristet av kakene eller noe sånt - det gjør meg rett og slett ikke noe å verken se kakene, eller se andre spise. Det som gjør det mindre trivelig å være i slike selskap er spørsmålene fra de andre om hvorfor jeg ikke forsyner meg. Ja, jeg vet jeg kan si at osv..men det er faktisk lettere å si - og få aksept for - ett nei takk hvis en tydelig har gått ned i vekt. Som dere vet har jeg gått ned 5 kg på 1 år. Har spist omelett i dag og, med bacon, ost og masse smeltet smør. Har til nå nesten spist 3 ganger så mye fett som kh og protein. Nå skal jeg på med litt "spakkel og maling", slik at jeg er presentabel til møte med familiel

  Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 15:23   #1452
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg skal i familieselskap i ettermiddag, og jeg blir ikke fristet av kakene eller noe sånt - det gjør meg rett og slett ikke noe å verken se kakene, eller se andre spise. Det som gjør det mindre trivelig å være i slike selskap er spørsmålene fra de andre om hvorfor jeg ikke forsyner meg. Ja, jeg vet jeg kan si at osv..men det er faktisk lettere å si - og få aksept for - ett nei takk hvis en tydelig har gått ned i vekt. Som dere vet har jeg gått ned 5 kg på 1 år. Har spist omelett i dag og, med bacon, ost og masse smeltet smør. Har til nå nesten spist 3 ganger så mye fett som kh og protein. Nå skal jeg på med litt "spakkel og maling", slik at jeg er presentabel til møte med familiel

Deilig å ikke bli fristet av kakene, da, skulle ønske jeg hadde det sånn...
Jeg synes også det er forferdelig slitsomt at folk alltid skal blande seg oppi hva en spiser. "....ja, men du må da kunne ta ett kakestykke..." er den typiske frasen. En må bare heve seg over det, tror jeg, og tenke at de ønsker deg ikke ondt, de mangler bare innsikt og forståelse. Masse lykke til i kveld, Dollsine

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 15:36   #1453
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg skulle jo ut å sole meg litt jeg... Det skal jeg snart gjøre nå, i mellomtiden har jeg vært hos ei venninne og bestillt ferie På onsdag reiser jeg til Tyrkia Og jeg skal til stavanger tiiidlig imorgen og er ikke hjemme før tirsdag kveld... Dårlig tid? JA!! Men det blir deeeeiliiiig Samtidig føler jeg i grunn at jeg driver å utfordrer meg selv i forhold til kosthold litt vel mye om dagene.. Og jeg kan nesten garantere at det blir røyking der nede... Og et par øl kommer det også til å bli.. Heldigvis da, så er hu jeg skal med gravid, så det blir ikke no mas og press på heftig festing til langt på natt.. Det passer meg bra

Så bra ut du er bedre i formen idag Pruttilutt Og velkommen hjem fra ferie Elanessë Håååper jeg klarer å være like flink som deg! Nå blir det jo ikke kokkelering på meg da, så får bare basere meg på mye grønt og kjøtt og håpe jeg finner noen gode fettkilder=)
Maria B: Sånn blir magen min også hvis jeg skeier ut.. Heeelt på trynet, kjempevondt og kjenner den er sinna som fy.. Så altfor mye karbo gjør meg kun vondt.. Men er jo bra du kosa deg og at du hadde en super kveld da!

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 16:49   #1454
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Blir deilig med ferie da RikkemOr Litt av en tidsplan du har lagt opp til, ja, du får pakke ferdig i kveld, så blir det ikke stress tirsdag
Alltid utfordring når en er på tur ja, jeg tenker det samme når jeg skal til Hellas. Tror jeg skal ta sikte på å stort sett holde meg på 50-70g kaber om dagen, er et mer realistisk mål enn å prøve å være i ketose - og så har jeg regnet ut at da er det pass til en is hver dag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 18:05   #1455
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Blir deilig med ferie da RikkemOr Litt av en tidsplan du har lagt opp til, ja, du får pakke ferdig i kveld, så blir det ikke stress tirsdag
Alltid utfordring når en er på tur ja, jeg tenker det samme når jeg skal til Hellas. Tror jeg skal ta sikte på å stort sett holde meg på 50-70g kaber om dagen, er et mer realistisk mål enn å prøve å være i ketose - og så har jeg regnet ut at da er det pass til en is hver dag

Ja var litt lite gjennomtenkt det der, men er verdt det altså=) Blir herlig med noen late dager i varmen Nei jeg regner ikke med å være i ketose jeg heller, har ikke tenkt på antall gram KH bare at jeg spiser så riktig jeg klarer og unner meg litt innimellom.. Is tror jeg ikke det blir så mye av, men en og annen øl og litt frukt det må jeg nok ha.. Elsker frukten i "syden-land", den er moden og saftig på en helt annen måte enn her hjemme

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:23   #1456
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Da overlevde jeg familieselskapet i dag og; takket pent nei til kaker og sa at sånn var det nå. Og så sa jeg at de kunne få høre hvorfor ved en annen anledning. Puh.... Nå har jeg laget en stor form med lavkarbolasagne; utrolig kjekt å ha i fryseren. Tidligere har den hatt vel mye kh ift fett, men den fikset jeg i dag med mer ostesaus. Nå er fordelingen 30 g fett, 5 g kh og 18 g protein pr porsjon. Med ekstra rømme oppå blir dette enda bedre

Nå skal jeg hive meg rundt og vaske litt gulv! Det er meldt nydelig sommervarme i trøndelagen de neste par dagene, og da orker jeg ikke se på alle hybelkaninene. Vi snakkes med senere i kveld!

  Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:33   #1457
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Nå er jeg tilbake fra helgen og må melde om min sprekk, som var planlagt, men likefult en sprekk.

Var på obs og kjøpte en sjokolademousse fra et selskap jeg ikke hadde hørt om før (men visste at moussen var gooood!) og den hadde 17,x karber/100g. Så den endte på rundt 20 karber totalt i hele pakka. Spiste ellers perfekt lavkarbo. Kosa meg sååå fælt, men ble litt småkvalm mens jeg spiste den så koste meg ganske lenge med den også.
Sjekka med ketostix både i går kveld (noen timer etter den ble spist) og igjen nå nettopp (greit nok at man skal sjekke før man legger seg, men kroppen min vet enda ikke når jeg har tenkt å legge meg ) - og er fremdeles i ketose! Fikk i meg rundt 30-35 karber i går (skrev ikke inn på diett.no, så gjetter bare og er minst 30 uansett). Supert å vite at jeg kan tillate meg småting uten å falle ut av ketose!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:49   #1458
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Helt riktig svart Dollsine, en bør slippe å sitte og forvare seg i alle mulige sammenhenger

Applsinpiken: Så bra at du kan ha slike små utskeielser uten å dette ut av ketose - missunner deg det altså

Her måtte det også gjøres litt husarbeid i dag, greit det ser ok ut før en ny arbeidsuke starter. Siste uke på jobb før jeg starter på første del av ferien. Reiser ikke bort før den 18. da, men skal bli godt med hjemme-late-seg ferie også

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 21:46   #1459
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Helt riktig svart Dollsine, en bør slippe å sitte og forsvare seg i alle mulige sammenhenger

Applsinpiken: Så bra at du kan ha slike små utskeielser uten å dette ut av ketose - missunner deg det altså

Signerer

Nå holder jeg på å steke opp lapper sånn at jeg får i meg litt frokost imorgen mens jeg koser meg med en kopp fløtekaffe og pakker litt både til stavanger og tyrkia innimellom=) Får nesten litt reisefeber, men glad vi bestillte så nærme sånn at jeg ikke har gått å gleda meg leeenge.. Det er så slitsomt Bedre med spontan-turer synes jeg Fløtekaffe har jeg bare fått heeelt dilla på asså.. Må begynne å passe på litt tror jeg, og jeg håper virkelig ikke fløte er en partystopper for meg!
Har alle dere andre en fin kveld da?=) Personlig er jeg veldig fornøyd med fotballkvelden, endelig kan det se ut som det begynner å gå veien

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 22:34   #1460
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Har vært en rolig kveld her, RikkemOr, bok, tv og pc. Ikke verdens beste matdag i dag heller, mye småspising mellom måltidene, ikke noe med karber da..., men men, ny uke i morgen...
Ønsker deg en god tur i morgen tidlig, håper det blir et spennende kurs!

Ønsker alle en riktig god natt, sove godt alle sammen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:31   #1461
Angemi
Juniormedlem
 
Angemi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Angemi er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Prot; 38% = 90g
Fett; 60% = 144g
Karb; 2% = 4,3g

98 kg v første veiing 6 juni..
98,7 20 juni-
i dag v jukseveiing 99 blank.. veiedag i morgen som er den som teller, SPENT!

Synest fremdeles jeg ligger høyt på prot og kansje litt lavt på fett, men de dagene jeg har lagt "perfek"t på 75/20/5 blir det så høyt på kcal.. og vekten er STUCK på de samme tallene hele tiden. Vil så gjerne se noen RESULTATER snart, trenger det for å holde motivasjonen..

Trenger litt hjelp her; begynner å lure på om jeg må gjøre noe drastisk, som å kutte alle meieriprodukter for å få en pang start, men hva skal jeg spise da? Viss jeg skal kutte på protein fordi det danner aminosyrer som hindrer meg å gå ned i vekt + meieri som er blitt min vei til fett.. hva har jeg igjen da?

Spist endel fiberhusk de siste dagene (grei måte og få opp fett og ned prot), men nå ser det ut som det får magen min til å klikke totalt. Sorry detaljene men det som kommer ut er missfarget og tyggislignende, noe som gjør meg litt bekymret -kan dette ha noe med utskeielsen på lørdag? Noen som har opplevd noe lignende? Bør jeg gå til lege? Føler meg ellers bra...

FUSTRERT. Føles som kroppen min bare har bestemt seg for at samme hva jeg finner på, så skal den klomholde på alt den har! Ikke slippe et eneste gram!.. Hva er denne fett-fasten dere snakker om, kan det være en løsning?

Måtte bare skrive litt, godt å få ut litt fustrasjon og irritasjon. Vet at siden jeg sikkert stresser med dette gjør jeg bare vondt verre, men hva skal en gjøre. Jeg vil men får ikke til og det er fusterende det.

__________________
Angemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 00:59   #1462
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ehhhhhhh -
Vitaminer??
Leser plutselig her et stad at det er en selvfølge når man er i ketose.. Er det det..? I så fall - oups.

Har ikke tatt en vitamin jeg..

En slurk med sanasol i ny og ned.

Hva gjør dere andre? Og i tilfelle hvilke vitaminer er det som var obligatoriske liksom..

Nei da - jeg har ikke sovet i timen - er bare litt fersk..

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 07:40   #1463
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen kjære venner. Veiedag i dag 300g ned, ikke så mye, men tar enhver nedgang med et stort smil, jeg

Angemi: Ville nok ikke prøvd noe så drastisk som fettfaste før du har stått stille veldig lenge. Det du imidlertid kan prøve aller først er å få til en bedre balanse 75-20-5, det er av de aller fleste regnet som den optimale balansen. Jeg tror en bør prøve det som er regnet som optimalt for kuren først over en periode, dersom en kjenner at det ikke fungerer kan en begynne å gjøre justeringer. -Men foreløpig ligger du langt unna det optimale. Både mer grønnsaker og mer fett i forhold til proteiner, vil jeg anbefale.
Ikke vær frustrert kjære deg, husk at det tar tid å omstille kroppen, og alle kropper er forskjellig, så det tar ulik tid for hver kropp. Stå på du
Og det med magen høres for meg ut som det kommer av utskeielsen du har hatt

Nysgjerrig nok: Ja, det er nok anbefalt å ta vitaminer/mineraler når man er i ketose ja, når man skal lever på så lite som 15g karber om dagen, kan man få for lite av enkelte vitaminer og mineraler. Jeg kjøper en multivitamian-mineral tilskudd på apotek. De selger spesial vitaminer på ketolyse.no, men personlig syns jeg det blir for dyrt i forhold til det de selger på apoteket, det blir en vurdering hver enkelt får gjøre. Sanasol troor jeg det er sukker i, så det ville jeg vært forsiktig med.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 07:57   #1464
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

[quote=Angemi;1148010]Prot; 38% = 90g
Fett; 60% = 144g
Karb; 2% = 4,3g

Forresten: Når jeg ser to ganger på disse tallene, syns jeg ikke det stemmer: Husk at det er ENERGI-prosent du skal se på, ikke prosent i gram. Sjekk på diett.no og finn ut hva du virkelig ligger på først...

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 08:06   #1465
Angemi
Juniormedlem
 
Angemi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Angemi er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

What??Kansje det er svaret, jeg regner nok på feile tall. Hvordan gjør jeg det? Og foresten tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette!!!

__________________
Angemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 08:09   #1466
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

What??Kansje det er svaret, jeg regner nok på feile tall. Hvordan gjør jeg det? Og foresten tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette!!!

Du legger det du spiser inn på diett.no. Til høyre oppe finner du en tagg som sier kakediagram, trykk på den, da får du fram energiprosent

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 08:22   #1467
Angemi
Juniormedlem
 
Angemi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Angemi er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

ok da blir det 72fett/26 prot/2karb, så det blei faktisk hakket bedre. Da må jeg faktisk litt opp på fett og ned på prot som jeg trodde.. men må jeg opp på karb også ? eller er det ok å ligge så lavt?
Og ka med kcal er det noen grense jeg bør holde meg innenfor/over: Blei bare 1200 kcal på meg i går

__________________
Angemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 08:30   #1468
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

ok da blir det 72fett/26 prot/2karb, så det blei faktisk hakket bedre. Da må jeg faktisk litt opp på fett og ned på prot som jeg trodde.. men må jeg opp på karb også ? eller er det ok å ligge så lavt?

Da ser det bedre ut, ja Litt bedre fordeling fett/protein, så er du der. Det ordner du lett med å velge fet fisk istedenfor mager fisk, kyllinglår istedenfor kyllingfilet osv. I tillegg ville jeg prøvd å få i meg litt mer grønnsaker, 4g karber per dag er veldig lavt. Noen får ikke vektnedgang hvis de ligger for høyt på karbene, noen får det ikke hvis det ligger for lavt. Prøv det anbefalte aller først, hvis det fungerer, så fortsetter du med det. Hvis det ikke fungerer, så må en prøve seg fram med justeringer.
Pass på å drikke nok vann også: 2,5-3 liter pr dag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 08:33   #1469
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Glemte å si: 1200 kcal per dag er veldig lavt, da kan kroppen gå i sparebluss. I utganspunktet skal du ikke telle ckal, kun holde deg under 15g karber og få til riktig fordeling.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 09:36   #1470
Linda69
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Jæren
Innlegg: 30
Linda69 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

I dag er jeg plutselig slapp, bare å gå i trappene kjennes ut som hard trening.. jeg kjenner meg svak i musklaturen, var ikke iketose i går eller i morges.... Spiste nok for mye deilig norske jordbær ja.... men det kan føles som om jeg ble uvel av dem?? Noen som erfaringer som dette???
Ellers ønsker jeg alle en strålende lavcarbo dag!!!

__________________



Linda69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 09:39   #1471
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Siden denne tråden er noe lang å lete gjennom... Kunne dere vær så snill å legge ut oppskriften på disse lappene en gang til?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 09:46   #1472
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Halverer oppskriften på lappene, men gjør ytterligere en endring;
2 egg
1 dl fløte
1/2 ss fiberhusk
1/2 ts salt
1 ss seterrømme
1/2 ts bakepulver

Er skeptisk til den fiberhusken, altså... Men prøver!
Må vel dykke i fryser'n for å finne bacon

Her

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 09:53   #1473
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Her

Takk! Er disse best å spise ferske, eller kan man lage opp en ladning og f.eks fryse?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 10:05   #1474
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tror ikke jeg ville fryst de, men de kan spises kalde

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 13:16   #1475
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Nysgjerrig nok: Ja, det er nok anbefalt å ta vitaminer/mineraler når man er i ketose ja, når man skal lever på så lite som 15g karber om dagen, kan man få for lite av enkelte vitaminer og mineraler. Jeg kjøper en multivitamian-mineral tilskudd på apotek. De selger spesial vitaminer på ketolyse.no, men personlig syns jeg det blir for dyrt i forhold til det de selger på apoteket, det blir en vurdering hver enkelt får gjøre. Sanasol troor jeg det er sukker i, så det ville jeg vært forsiktig med.

Okidok - da er jeg i gang med multivitaminer. I tillegg til sanasolen (står sukkerfri på..)
Noen som tar noe annet? Er det spesielle vitaminer / mieraler man bør passepå å få i seg? Noe man fort går tom for?

God morgen forresten - eller formiddag..

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no