Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Teller dere ikke kcal?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-09, 13:27   #1
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Teller dere ikke kcal?

Jeg lurer på dere som går på Ketolysekuren, teller dere ikke kcal i det hele tatt??? Bare karber??
Jeg har bare lest boka Spisdegslank, og der står det at man skal spise max 25 g karber og max 1200 kcal, noe jeg i ettertid har fått høre at de tar avstand fra.. De svarte på mail fra meg at de telte ikke kcal...
Så hva sier dere???

Jeg følger altså planene sånn:
Maks 25 g karber
Mellom 1000-1200 kcal.

Kommer i ketose av dette, bruker stix!

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 13:54   #2
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Teller dere ikke kcal??

IKKE tell kalorier. Det er kun bittelitt nyttig om du ikke klarer å gå ned i vekt med selvregulert kost.

Jeg foreslår du leser deg litt opp på nyere forskning rundt karbohydrater, kalorier og ketose.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 14:03   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Teller dere ikke kcal??

Sjekk HER! Noen har prøvd en diett som kaller Kimkins, som skal være lavkarbo og lavkalori.... Denne tråden er neppe helt oppdatert, men kanskje du finner endel svar der?

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 14:04   #4
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Teller dere ikke kcal??

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff, her.

IKKE tell kalorier. Det er kun bittelitt nyttig om du ikke klarer å gå ned i vekt med selvregulert kost.

Jeg foreslår du leser deg litt opp på nyere forskning rundt karbohydrater, kalorier og ketose.

Noen tips på hvor jeg finner nyttig informasjon om dette

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 16:35   #5
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Teller dere ikke kcal??

Opprinnelig lagt inn av tattoogl, her.

Noen tips på hvor jeg finner nyttig informasjon om dette

Jeg stemmer i med muff-muff om ikke å telle kalorier. Anbefaler å lese "good calories, bad calories" av Gary Taubes hvis du virkelig vil vite hva karbohydrater gjør med kroppen. Ellers finnes det en del bøker om emnet - men vær skeptisk, det er mange dårlige/ufullstendige bøker også. Les på dette forumet, tror det ligger noen tråder om lavkarbobøker et sted. Lykke til!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 17:36   #6
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Teller dere ikke kcal?

Hvordan er det med karbohydrater da, må jeg ha i meg noe minimum??

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 18:08   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Teller dere ikke kcal?

Les boka om ketolyse siden det er den kuren du følger ser eg. Det er første bud for å forstå hva du driver med

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 18:09   #8
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Teller dere ikke kcal?

Opprinnelig lagt inn av tattoogl, her.

Hvordan er det med karbohydrater da, må jeg ha i meg noe minimum??

Du oppgir kostholdsfilosofien din som "ketolyse". Har du lest boken?

Du burde få i det en del karbohydrater. Rundt 15, tenker jeg. Såpass burde du uansett få fra alle grønnsakene du skal spise.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 21:27   #9
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Teller dere ikke kcal?

Er ikke hele opplegge med Ketolysekuren at du skal være i ketose da?? Jeg har lest boka Spisdegslank, og følger du det som står der kommer du i nettopp ketose.. Hvorfor er Ketolyseboka liksom bedre enn Spisdegslank???

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 21:38   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Teller dere ikke kcal?

Det er vel ingen som har sagt at den Ketolyseboka er bedre enn den du har lest.

Ketolysekuren er en kur,
og Spis deg slank er en annen kur.

De har forskjellige prinsipper og regler, selv om begge kurene gjør at du kommer i ketose.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 08:46   #11
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Teller dere ikke kcal?

Signerer Gerd

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Til dere som teller karbohydrater ... Up-and-down Lavkarbo generelt 1 09-10-08 01:00
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 21:53
Teller dere karber hele dagen? Bee Ketolysekuren 17 23-08-07 07:46
Teller og veier dere alt? AltforStor Ketolysekuren 9 19-08-07 22:21
Teller dere kalorier? villebill Ketolysekuren 8 22-04-07 21:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no