Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-10, 16:51   #1
Knoll og Tott
Juniormedlem
 
Knoll og Tott sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bø i Vesterålen
Alder: 37
Innlegg: 48
Knoll og Tott er på en erverdig vei

Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Hei!

Er ny bruker av forumet og er fra mandag av i uke 2 av induksjonsfasen.

Har vært litt rundt omkring i butikkene her i Tromsø og i dag kom jeg over produkter av merket Confecta. (Eide handel)

Har noen erfaring med produkter av dette merket? Kan man drikke posene med choco milk, choco caramel osv? Samme med Lett geleen de har - er denne ok?

Når det gjelder brus så blir jeg helt forvirret - ikke drikk brus med aspartam osv - bare de me sucralose, men jeg finner ikke brus med sucralose. Åja, jeg vet at å drikke lightbrus kan være hemmende ift. vektreduksjon.

Nå er det ikke slik at dette er produkter som jeg har tenkt å benytte meg av ofte, men jeg er av typen som liker å ha i skapet og synes det er greit å lage gele eller en kopp kakao en gang i blant når man har gjester o.l. Mitt vektproblem kommer ikke fra godterier, men for lite mosjon og usunn mat i for store mengder!

La også merke til at de hadde merket Sukkerfritt - mandelsjokolade, hasselnøttsjokolade osv. Er dette ok?

Ellers kan jeg bare tilføye at 1. uka i induksjonen har gått smertefritt og vektreduksjonen er bra sålangt!

Knoll og Tott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:35   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Sukkerfritt merket er ok for oss på lavkarbo ja....men jeg hadde valgt den mørke sjokoladen - den har minst karbs....Siden du allerede vet om farene ved å spise sukkerfritt godteri så skal jeg ikke advare deg om at det kan være en partystopper og du kan få vondt i magen av maltiol (som sukkerfritt sjokoladene er søtet med)...

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 19:47   #3
Knoll og Tott
Juniormedlem
 
Knoll og Tott sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bø i Vesterålen
Alder: 37
Innlegg: 48
Knoll og Tott er på en erverdig vei

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Den mørke sjokoladen - hvilken da? Hvor mange karbs inneholder de? I Sukerfritt-sjokoladene jeg så var det 7 g pr 100g med karbs og selve plata var på 75g dvs 5,25g.

Skjønner jeg har mye å lære

Knoll og Tott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:34   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Hei,
Tror ikke du skal ha søtningsmidler på induksjon.
Mørk sjokolade som 80 %, noen mener at det er bedre enn de med kunstig søtning. Noen reagerer på kunstig søtningsmidler som for eksempel maltitol som er det vanligste i sjokolade. I tillegg bør du huske at kunstig søtningsmidler kan være en partystopper i tillegg til at det kan trigge søthungeren
Aspartam er ikke bra for kroppen, mange som begynner på lavkarbo blir som oftest også opptatt av å spise mest mulig rein mat. Søk på aspartam her på forumet så får du opp mange tråder.
Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så er søtbehovet ikke tilstedeværende.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 21:04   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Den mørke sjokoladen fra Sukkerfritt tror jeg inneholder 3 gr karbo pr 100 gr vare.
Den er mørk brun på forpakningen.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 22:31   #6
ingunnsj
Juniormedlem
 
ingunnsj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 10
ingunnsj er på en erverdig vei

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Så at på QXL.no kan du bestille lavkarbo-sjokolade som heter Chocolite, var kun 3-4 karber i hver ettersom jeg skjønte... Så er man skikkelig sugen, så kan det være et alternativ?

http://www.qxl.no/search/search.asp?...TitleAndDesc=1

__________________


ingunnsj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 22:41   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Opprinnelig lagt inn av ingunnsj, her.

Så er man skikkelig sugen, så kan det være et alternativ?

Sannsynligvis, men vær obs på at å spise søtt bare opprettholder saøsuget. Pøs på med fett, så fyser man ikke på sånt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 23:38   #8
Knoll og Tott
Juniormedlem
 
Knoll og Tott sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bø i Vesterålen
Alder: 37
Innlegg: 48
Knoll og Tott er på en erverdig vei

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Har ikke noe spesielt utpreget søthunger, men likevel er det jo noen retter som krever søtningsmidler eks. min egenkomponerte sursøtesaus. Er søtningsmidler ok på induksjonen? Kjøpte Natreen flytende på butikken, men så i boken til Torkil Andersen til at dette merket faktisk ikke var nevnt som et ok søtningsmiddel. Noen som vet?

Knoll og Tott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:36   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Opprinnelig lagt inn av Knoll og Tott, her.

Har ikke noe spesielt utpreget søthunger, men likevel er det jo noen retter som krever søtningsmidler eks. min egenkomponerte sursøtesaus. Er søtningsmidler ok på induksjonen? Kjøpte Natreen flytende på butikken, men så i boken til Torkil Andersen til at dette merket faktisk ikke var nevnt som et ok søtningsmiddel. Noen som vet?

Sjekk ut denne så finner du svar, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:58   #10
Knoll og Tott
Juniormedlem
 
Knoll og Tott sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bø i Vesterålen
Alder: 37
Innlegg: 48
Knoll og Tott er på en erverdig vei

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Takk!

Knoll og Tott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:10   #11
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Jeg slenger meg på her, siden jeg også lurer på om Confecta-produkter er ok. De har en serie drikker (varm sjokolade, cappuchino etc.) merket med "målebånd", som er beregnet på slankere. Det står at disse er søtet med sucralose. Men det står på pakningene: (eks. tatt fra "Choco milk")

Karbohydrater.....................2,95g
herav sukkerarter
(laktose/glukose)...............2,65g

Samtidig står det at disse produktene kan brukes av diabetikere. Men, tas sucralose opp av kroppen som "vanlige" karber? Hvorfor er det da greit å drikke Cola light (for meg som går på Ketolyse) da denne jo inneholder sucralose?

Jeg skulle gjerne benyttet meg av noen disse drikkene til Confecta, da de har et godt utvalg: http://www.confecta.com/pages/lavkalori.html men jeg vet ikke om det er tilfelle at det faktisk er så mye karber i dem som de sier?

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:18   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Opprinnelig lagt inn av Meatscience, her.


Samtidig står det at disse produktene kan brukes av diabetikere. Men, tas sucralose opp av kroppen som "vanlige" karber? Hvorfor er det da greit å drikke Cola light (for meg som går på Ketolyse) da denne jo inneholder sucralose?

Cola light blir da ikke søtet med sucralose lenger? Det var bare en liten periode.

http://www.coca-cola.no/contentstore...colalight.html

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:25   #13
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Cola light blir da ikke søtet med sucralose lenger? Det var bare en liten periode.

http://www.coca-cola.no/contentstore...colalight.html

Ok, det var jeg ikke klar over. Så sucralose (Splenda?) er noe lavkarbere bør holde seg unna?

Søren og, jeg har lånt bort ketolyseboka... :/

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:28   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Opprinnelig lagt inn av Meatscience, her.

Ok, det var jeg ikke klar over. Så sucralose (Splenda?) er noe lavkarbere bør holde seg unna?

Søren og, jeg har lånt bort ketolyseboka... :/


neei, Sucralose er vel greit?
Det er vel aspartam man bør holde seg unna

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:30   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Sucralose, Splenda er greit for oss. Men vær forsiktig. Det kan trigge søtsug. Jeg pleier å bruke endel kunstig søtning hver gang jeg skal inn i ketose på ny, i en overgangsfase, men etter en stund pleier jeg å miste interessen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:37   #16
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Jeg trodde først at det var greit, det er derfor jeg er forvirret, for hvis disse Confecta-produktene er søtet med Sucralose, hvorfor er det såpass mye karber i dem? (Og hvorfor kan diabetikere bruke dem?)

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:39   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Opprinnelig lagt inn av Meatscience, her.

Jeg trodde først at det var greit, det er derfor jeg er forvirret, for hvis disse Confecta-produktene er søtet med Sucralose, hvorfor er det såpass mye karber i dem?

Kanskje de inneholder andre ting enn søtning? Det er jo litt vanskelig å si når man ikke har sett innholdsfortegnelsen

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:45   #18
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kanskje de inneholder andre ting enn søtning? Det er jo litt vanskelig å si når man ikke har sett innholdsfortegnelsen

Jeg linket til siden lenger oppe i tråden, men vet ikke om sidene har nok informasjon. Klikk på et hvilket som helst produkt her: http://www.confecta.com/pages/lavkalori.html

Endring: Jeg skjønner hva du mener nå, det er jo ikke noen liste over ingredienser der...

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:53   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Grunnen til at blandt annet Coca Cola har sluttet å bruke sucralose er at den ikke brytes ned i naturen. Kun etter få års bruk kunne man spore den helt ut i havet og konstatere at fiskene var blitt søtere (Ikke på den nusselige måten... )
Så endel velger å ikke bruke sucralose/Splenda av miljøgrunner.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:55   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Men coca cola sa, i første omgang, at grunnen til at de kuttet det ut var at forbrukerene klagde på smaken

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:58   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men coca cola sa, i første omgang, at grunnen til at de kuttet det ut var at forbrukerene klagde på smaken

Det skal vel litt til at de innrømmer å ha søtet havene

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:01   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spm om ulike produkter fra Confecta m.m

det tipper jeg de driter i, så lenge de får solg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Confecta 72 % sjokolade! evalos Lavkarbo generelt 1 28-11-09 18:09
Confecta 100% kakaopulver Cornelia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 28-07-09 14:43
Confecta gele ... janine75 Ketolysekuren 2 28-09-07 14:44
Confecta og Heistad Hyper Spørsmål og svar 3 18-09-06 11:28
Confecta gele Tidligere bruker Kake/dessert og snacks 5 10-05-05 23:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no