Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-08, 21:14   #1
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål...

Hei!

Jeg begynte på ketolyse i dag. Til frokost spiste jeg en eggerøre med skinke og krydder. Til middag prøvde vi Donald-kyllingen til Nelle her inne. NYDELIG MEN så.... lurer jeg på... når jeg lager mat slik, f.eks middag til hele familien. Hvordan vet jeg hvor mye mat det er pr. porsjon? Når det står at middagen f.eks er til 6 personer/porsjoner, "deler" jeg bare retten i 6 deler da?? Kanskje et dumt spørsmål men... hehe

Og så lurer jeg på hvordan jeg regner porsjoner når det gjelder salat? Og når det står grønn salat, er det da kun salatblader som menes? Hvor mye karbs er det i isbergsalat? Fant ikke noe om den, men spiste vel 1,5 blad av den til middagen.

Er virkelig spent nå! Har blitt helt overbevist om at dette faktisk er en kur som fungerer etter å ha smuglest litt her inne og ellers om ketolysekuren Jeg har forresten som mål å ta av 18 kg.

Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:29   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål...

Salatblader kan du nærmest spise ubegrenset av. Isberg har ingen næring nærmest, ha heller romano, baby-spinat, hjertesalat.

De helrøde grønnsakene over jorden har mer enn grønne, om ikke mye (tomat, paprika...).

Og de under jorden har masse karbser.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:23   #3
Tor-Arne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 41
Tor-Arne er ny på veien

Sv: Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål...

Opprinnelig lagt inn av Sense, her.

Hei!

Jeg begynte på ketolyse i dag. Til frokost spiste jeg en eggerøre med skinke og krydder. Til middag prøvde vi Donald-kyllingen til Nelle her inne. NYDELIG MEN så.... lurer jeg på... når jeg lager mat slik, f.eks middag til hele familien. Hvordan vet jeg hvor mye mat det er pr. porsjon? Når det står at middagen f.eks er til 6 personer/porsjoner, "deler" jeg bare retten i 6 deler da?? Kanskje et dumt spørsmål men... hehe

Og så lurer jeg på hvordan jeg regner porsjoner når det gjelder salat? Og når det står grønn salat, er det da kun salatblader som menes? Hvor mye karbs er det i isbergsalat? Fant ikke noe om den, men spiste vel 1,5 blad av den til middagen.

Er virkelig spent nå! Har blitt helt overbevist om at dette faktisk er en kur som fungerer etter å ha smuglest litt her inne og ellers om ketolysekuren Jeg har forresten som mål å ta av 18 kg.

Hei på deg, og velkommen til oss

Isbergsalat inneholder 1,5 karber pr 100 gram.
Kinakål inneholder 1,8 karber pr 100 gram.

Men ikke vær redd for å bruke de andre salatene heller.

Jeg pleier å variere litt, for ikke å gå lei på salatene heller.

Plusser som regel på med tomater, som inneholder 2,5 karber pr 100 gram.
Litt stilkselleri til 1,5 karber pr 100 gram.
Litt vanlig agurk til 1,2 karber pr 100 gram.

Blander du dette pr 100 gram, så har du som regel en ganske stor bolle med salat som holder til noen personer, men som gir få karber pr person.

Alt avhenger av resten av maten som skal serveres.

Men følg med på matvaretabellen som er på hovedsiden, der finner du ut av det meste når det gjelder karber i de fleste matvarer.

Hilsen Tor-Arne

Tor-Arne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:00   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål...

Porsjonsmessig er kanskje det letteste å prøve seg frem. Hvis dere er mange i familien som skal spise av det samme vil det variere om det er vokse eller barn. Kvinner eller menn. Men en porsjon på 6 skal vel holde til 6 personer er noen spiser mer eller mindre enn andre.
Du må iallefall passe på å spise deg mett, men ikke stappmett. Dette klarer du og velkommen så masse hit til oss

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:05   #5
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål...

Ok, tusen takk for utfyllende svar til dere alle!! Jeg har gått ned 1 kg på en dag, men det er nok utelukkende vann.

Ellers har jeg en utfordring når det gjelder å drikke vann. Drikker svært lite vann da jeg ikke er vant til det, ikke er så veldig glad i det og er "pepsi-max-o`holiker"

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:21   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål...

Sitat:

Ok, tusen takk for utfyllende svar til dere alle!! Jeg har gått ned 1 kg på en dag, men det er nok utelukkende vann.

Ellers har jeg en utfordring når det gjelder å drikke vann. Drikker svært lite vann da jeg ikke er vant til det, ikke er så veldig glad i det og er "pepsi-max-o`holiker"

Gratulere med ett kilo, selv om det bare måtte være vann. Ned er ned sier bare eg
Jeg drikker endel Fun light også, prøver og holde meg til bare vann i ukene, men enig med deg at det kan være vanskelig å få ned alt som skal ned i løpet av en dag.
Forsøker å få i meg minst to flasker 0,6 vann før jeg går fra jobb så da føler jeg at jeg er godt i gang

Bare stå på

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:33   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner på ketolyse og har noen spørsmål...

Opprinnelig lagt inn av Sense, her.

...Drikker svært lite vann da jeg ikke er vant til det, ikke er så veldig glad i det og er "pepsi-max-o`holiker"

Heihei og velkommen!
Jeg er heller ikke noe særlig glad i vann, så jeg skjønner hva du mener.
På den annen side er jeg ikke særlig glad i luft heller, men jeg skjønner jo at jeg må ha det. Det blir litt på samma måten. Du bare må ha det. Vanndrikkinga venner du deg til. Kroppens celler trenger MYE mere vann når den skal forbrenne ketogent. MYE. Jeg merker det ihvertfall når jeg våkner om morran, hvis jeg har drukket for lite vann så er jeg så tørr i kjeften at jeg føler meg nesten i "bakrus", hvis du skjønner.

Mange tåler fint å drikke pepsi-max på ketolyse. Jeg gjør det ihvertfall. Hvis du stopper opp på vekta så får du heller prøve å klare deg uten ei stønn, for å se om det hjelper.

Masse lykke til!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Nybegynner her! Har spørsmål, trenger veiledning Brueland Ketolysekuren 18 04-04-08 12:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no