Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Høns

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-08, 19:57   #1
Frode72
Nytt Medlem
 
Frode72 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 1
Frode72 er på en erverdig vei

Høns

Hei! Noen der ute som har noen lavkarbo-oppskrifter med høns som hovedingrediens de har lyst til å dele med meg? På forhånd takk!

Frode72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 20:49   #2
SiljeIren
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Mo i Rana
Innlegg: 1
SiljeIren er på en erverdig vei

Sv: Høns

Her er en kylling oppskrift som er fantastisk god

kylling i fløtesaus
til 2 personer:

3 kyllingfileter
1 pk bacon
1 fedd hvitløk
litt over en halv kartong fløte
ost til å drysse over..

stek kyllingfiletene og ha på det kryddere du vil.
stek så baconet og bland begge deler, samt hvitløk i en ildfast form.
hell så over fløten slik at kyllingen og baconet bader.
strø over ost og sett inn i forvarmet 250 ovn i ca 10min

SiljeIren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:03   #3
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Høns

Opprinnelig lagt inn av SiljeIren, her.

Her er en kylling oppskrift som er fantastisk god

Fin oppskrift, men høne er litt annerledes. Først og fremst må den kokes, fordi kjøttet er seigt. For det andre er smaken litt ulik.

Prøv deg på coq au vin. Høne er utrolig billig. Rundt 34 spenn for en stor fugl.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:38   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Høns

Hønsefrikasse er jo utrolig godt! Gjerne med karri! Men ikke spes ketolysevennlig da. Jeg er i hvertfall vant til erter og gulrøtter og ris eller poteter i frikasseen. Men det hadde vel kanskje gått an å bytte ut de grønnsakene med mer lavkarbo alternativer. Hønsefrikasse med blomkål, brokkoli, squash, purreløk, paprika, sukkererter og/eller stangselleri f.eks? Tror jammen jeg skal prøve det

Høna må uansett kokes 1,5-2 timer sammen med noen pepperkorn og salt samt evt. laurbærblad. Skum av i begynnelsen. Fisk høna ut av kraften og la den kjøle av så mye at du klarer å plukke av kjøttet.

Stek litt løk (bare blank, ikke brun) i smør i en gryte sammen med litt gul karri. Ha oppi i de grønnsakene (se over) du vil bruke (i terninger/biter). Hell hønsekraft over. La koke til grønnsakene er møre. Ha i hønsekjøttet. Tilsett fløte og noe jevning (blir det bra med johannesbrødkjernemel mon tro?) Kok opp, smak til med evt mer salt og pepper. Server med blomkålris. Dryss gjerne noen grønne ferske krydderurter over.

Uprøvd oppskrift, men tror det kunne blitt bra

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no