Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Induksjon 4 dag hvordan ligger jeg an??

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-04, 19:01   #1
expresso91
Medlem
 
expresso91 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Møre
Alder: 43
Innlegg: 55
expresso91 har en fantastisk aura rundt segexpresso91 har en fantastisk aura rundt seg
Talking

Induksjon 4 dag hvordan ligger jeg an??

God kveld alle Atkinser og godt folk

Jeg ville bare skrive ned hva jeg har spist hittil i dag for å høre hva dere synes,og om jeg spiser riktig i induksjonen

Frokost :

2 Fiberrik (gul pk) 1 Hardkokt egg to skiver skinke litt 1 ss majones


Lunch :

Samme som frokost


"Mellommåltid"

Noen munnfuller tunfisksalat ( tunfisk,rødløk majones og lett rømme)

Middag :

ca en halv kylling ,sjampinjong,paprika,purreløk,rødløk stekt i 2 ss Meierismør.Hadde i to ss lettrømme til slutt som jeg lot grønnsakene surre i.ca 150 g brokkoli smørdampet.

Blir sikkert en skinke bit og og noen osteskiver seinere i kveld hvis jeg blir sulten (stappa etter middagen!)

Vann : 1,2 liter så langt, skal selvfølgelig drikke to

Kan noe veillede meg litt..ser dette bra ut ?

Så lurer jeg på..er det noen måte å kjenne at man er i ketose på? jeg skal kjøpe ketostiks ( heter det det? ) på apoteket i morgen.Hvor mye koster det, og hvor mange er det i en pakke?

Venter som vanlig spent på svar

__________________
"what you see is what you get"

[/img]
expresso91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-04, 21:09   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av expresso91

Så lurer jeg på..er det noen måte å kjenne at man er i ketose på? jeg skal kjøpe ketostiks ( heter det det? ) på apoteket i morgen.Hvor mye koster det, og hvor mange er det i en pakke?

Venter som vanlig spent på svar

Hei du !
Når det gjelder maten syns jeg du er flink, spesielt med middagen !! - men det er et MEN. Du spise for lite om det er alt du spiser til frokost OG lunch. Du spiser ALTFOR MYE fiberrrik for induksjon !! 1 skive er OK, fler er IKKE OK !! En skive veier ca. 10 gram på min digitale kjøkkenvekt. 10 gram gir 3.7 karber. 4 skiver er 14.8 karber. Da har du ikke mye å gå på for resten av dagen ! Når du kommer over på induksjon blir det anderledes.

Om du er i ketose kjenner du aller best på ånden og smaken i munnen. Har du frisk ånde kan du fremdeles være i ketose altså, men de fleste får keto-ånde ala neglelakkfjerner ! Eller "sykt" som frisøren min sa en gang !
Det heter ketostix ja, og du kjøper det på apoteket. Hvis de spør hvorfor du skal ha det får du si du er diabetiker....har hørt om folk som ikke får kjøpe !! Helt utrolig egentlig. det pleier å være 100 stk i en pakke. Før du kjøper anbefaler jeg deg å lese om ketose under lavkarbo-ressurser - her http://forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html

Du har gjort det innmari bra til å være nybegynner. Klarer du en liter vann til skal jeg ikke klage i det hele tatt !!

Stå på

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-04, 21:29   #3
expresso91
Medlem
 
expresso91 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Møre
Alder: 43
Innlegg: 55
expresso91 har en fantastisk aura rundt segexpresso91 har en fantastisk aura rundt seg
Exclamation

Til snille Nille

Tusen takk for svar igjen Nille mor..hva skulle jeg gjort uten deg?? *sukk*



Jeg veit hvor mye karber de inneholder, så jeg tenkte det samme da jeg leste om karb innholdet i grønnsaker i tilegg..så jeg skjønte jeg var på tur!! hehehe jeg kjører noen ekstra dager på induksjon så er jeg sikker.Skal spise mer til frokost og lunsh jeg..hvor mye anbefaler du? eller kan du si en typisk induksjon frokost og lunsh til meg 1 liter vann til..oioi..skal prøve

Jeg er forresten utdannet kokk så jeg kan lagre de lekreste middager





Opprinnelig lagt inn av Nille

Hei du !
Når det gjelder maten syns jeg du er flink, spesielt med middagen !! - men det er et MEN. Du spise for lite om det er alt du spiser til frokost OG lunch. Du spiser ALTFOR MYE fiberrrik for induksjon !! 1 skive er OK, fler er IKKE OK !! En skive veier ca. 10 gram på min digitale kjøkkenvekt. 10 gram gir 3.7 karber. 4 skiver er 14.8 karber. Da har du ikke mye å gå på for resten av dagen ! Når du kommer over på induksjon blir det anderledes.

Om du er i ketose kjenner du aller best på ånden og smaken i munnen. Har du frisk ånde kan du fremdeles være i ketose altså, men de fleste får keto-ånde ala neglelakkfjerner ! Eller "sykt" som frisøren min sa en gang !
Det heter ketostix ja, og du kjøper det på apoteket. Hvis de spør hvorfor du skal ha det får du si du er diabetiker....har hørt om folk som ikke får kjøpe !! Helt utrolig egentlig. det pleier å være 100 stk i en pakke. Før du kjøper anbefaler jeg deg å lese om ketose under lavkarbo-ressurser - her http://forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html

Du har gjort det innmari bra til å være nybegynner. Klarer du en liter vann til skal jeg ikke klage i det hele tatt !!

Stå på

__________________
"what you see is what you get"

[/img]
expresso91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-04, 21:52   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hva du spiser til lunch kommer litt an på om du har andledning til å lage mat der du befinner deg når du skal spise. Er du hjemme er det jo greitt !!

Røkelaks og eggerøre
Omelett med snadder i (jeg bruker fløte, vårløk, salami/skinke/baconbiter, cherrytomater og ost.
Eller f.eks. en salat.... (se journalen min)
Tunfisk salat med tufisk fra boks blandet med rømme/majones, løk etc. (man tager hva man haver).
Kyllingsalat med karrirømme/majones, selleri, egg etc.

Masse god lunchmat. Se i oppskriftforumet her også !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-04, 21:57   #5
expresso91
Medlem
 
expresso91 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Møre
Alder: 43
Innlegg: 55
expresso91 har en fantastisk aura rundt segexpresso91 har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Okey dokey

Det skal jeg vel klare

Tusen takk igjen




Opprinnelig lagt inn av Nille

Hva du spiser til lunch kommer litt an på om du har andledning til å lage mat der du befinner deg når du skal spise. Er du hjemme er det jo greitt !!

Røkelaks og eggerøre
Omelett med snadder i (jeg bruker fløte, vårløk, salami/skinke/baconbiter, cherrytomater og ost.
Eller f.eks. en salat.... (se journalen min)
Tunfisk salat med tufisk fra boks blandet med rømme/majones, løk etc. (man tager hva man haver).
Kyllingsalat med karrirømme/majones, selleri, egg etc.

Masse god lunchmat. Se i oppskriftforumet her også !

__________________
"what you see is what you get"

[/img]
expresso91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no