Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mer sulten når jeg ligger?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-10, 23:18   #1
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Mer sulten når jeg ligger?

Med ME blir det naturlig nok til at jeg befinner meg i liggende stilling en del. Har begynt å kjenne etter og jeg er faktisk mye mer sulten når jeg ligger, noen andre som kjenner til det? Liger i sengen og fantaserer om å lage noe godt, står opp, og ender med å ta en osteskive i steden for da er jeg liksom ikke SÅ sulten lenger. Hm. Koko?

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:25   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mer sulten når jeg ligger?

Får du i deg n0k mat slik at du ikke blir f0rt sulten? De dagene jeg er s0m mest sulten er de dagene jeg er mest sliten 0g ikke 0rker å fikse meg bra n0k mat 0g ender meg å tenke mat hele tiden 0g bare småspise fete 0ster 0sv..

Jeg vet så alt f0r g0dt hv0rdan det er å ha ME!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 08:41   #3
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Mer sulten når jeg ligger?

Jeg har også ME, og kjenner igjen det der veldig godt!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:20   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Mer sulten når jeg ligger?

Ja, ME her også, men jeg har det motsatte problemet (nå som jeg ikke har drittmat stablet på nattbordet lenger, i alle fall). Tenker ikke på mat når jeg ikke klarer å komme meg opp, går for lenge uten, og det er jo heller ikke spesielt konstruktivt. For å løse mitt problem er det greit å kunne spise noen nøtter nå og da - nøttegrøt er klart best når tyggemuskelen sliter - men for å håndtere det motsatte vet jeg ikke helt utover det som allerede har blitt sagt, spis mer og spis mer fett?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 16:32   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mer sulten når jeg ligger?

Får du i deg nok vann? Kan høres ut som kroppen forveksler tørst med sulten, og at den tror "tom" betyr "må ha mat". Ganske vanlig forvirring

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 16:54   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mer sulten når jeg ligger?

Jeg har ikke ME, men fibromyalgi. Kjenner meg likevel igjen i dette med å føle sult når jeg sitter/ligger, men med det samme jeg begynner å røre på meg, kommer "utslitt" - følelsen og jeg blir liksom så sliten at jeg blir kvalm i sted for sulten!
Pre- ketogen kost ville jeg da ha funnet frem noe som gikk kjapt...... Lett å lage, lett å tygge/svelge. Sannsynligvis noe høykarbo!

Nå opplever jeg det ikke så ofte når jeg spiser ketogent, men har fortsatt dager da jeg sliter med å få i meg nok mat, rett og slett fordi jeg ikke orker lage den!
Greit å ha litt på lur i kjøleskap/fryser!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 17:13   #7
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Mer sulten når jeg ligger?

Takker for svar. Joda, jeg både spiser og drikker nok, det kan jeg garantere. Når jeg sa at det ender med at jeg spiser en osteskive, så hører vel det strengt tatt til unntakene når jeg tenker meg om... *rødme* Det blir nok oftere en skål CC, nøtter, kremfløte + fun light, eller en lavkarboskive med masse pålegg, evt. rester fra middag. Definitivt ikke høykarbo-alternativer. Jeg er hvertfall kjempeflink til å drikke, det vet jeg.

Men jeg er også vektoperert, og helt siden 3. postop. dag (for snart 7 år siden) har jeg vært hypersulten konstant, når jeg spiser så er jeg sulten igjen etter 30 min. I starten på lavkarbo var det en befrielse å bli kvitt dette matjaget, men det kommer snikende tilbake kjenner jeg. Jeg pøser på med fett, for det kjenner jeg hjelper både på sultfølelsen og vektnedgangen.

Men det er virkelig underlig det der med sulten som er så veldig mye mer merkbar i liggende stilling. *klø seg i hodet*

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43
Hvor mye kalorier ligger dere på? sangjenta Spørsmål og svar 20 08-04-08 21:52
Induksjon 4 dag hvordan ligger jeg an?? expresso91 Induksjonen 4 09-11-04 21:57
Hvor ligger skjoldbruksskjertelen? Kanel Stoffskifte / hormonproblemer 6 30-10-04 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no