Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilken kake lager du til farsdagen?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-11, 14:07   #1
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Hvilken kake lager du til farsdagen?

Ja dette lurer jeg litt på for kake må jo mannen få ,men nå har det seg slik at siden august så har vi hatt bursdagsbesøk 1 gang i mnd og nå har jeg bestemt meg for at julemålet skal nåes, så jeg må gå for ei lavkarbokake sånn at vi kan kose oss alle sammen hva sier dere har dere noen gode forslag til meg som ikke stanser ketosen dom jeg er i?

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 14:46   #2
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: hvilken kake lager du til farsdagen ?

mmm, har planer om å lage denne nydelige sjokoladekaken. Skikkelig konfektkake med moussefyll.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48305

Sjokolademoussekake

100 g 86 % sjokolade
100 g kokesjokolade fra sukkerfritt
250 g smør
Søtning:
Sukrinmelis 40g
Splenda 3 ss
Flytende natreen 15 dr
7 medium egg

Sett ovnen på 175 grader. Smør en 24 form med smelta smør og strø med sukrinsukker
Smelt sjokolade, smør og søtning på svak varme under konstant røring. Avkjøl litt, rør inn eggeplommer.
Pisk eggehviter stive og bland de forsiktig inn i sjokoladeblandingen.

Ha 3/4 del av røra i forma. Stek på 175 grader i 30 min i nedre del av ovnen. Avkjøl minst 30 min. til den faller litt sammen. Hell resten av røra over. Sett kaldt ca 12 timer og NYYYT

__________________
trening august:530 min



Sist redigert av frøken : 11-11-11 kl 21:28.
frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 15:27   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen ?

Og jeg skal lage denne kaken som egner seg mest for far og mor, og kanskje ikke barna??

Sjokolademoussekake!

Mandelbunn
125 g. malte mandler
3/4 -1 dl Splenda kjørt til melis i foodprocessor (Om du liker det søtt ta største mengde Splenda)
4 eggehvitter

Stivpisk eggehvittene, bland det andre forsikt i. Ha i rund kakeform som er kledd med bakepapir i bunnen. Stek ved 175 grader i ca 20 -25 minutter, avkjøles i forma. Når kaka er kald tar du den ut av forma, rengjør forma og har kaka tilbake i den.

Mousse
250 g. sukkerfri (helst 70%) mørk sjokolade feks Cavalier eller Valor
4 Eggeplommer
½ dl. Cognac eller Whisky
7 dl. Kremfløte

Smelt sjokoladen i vannbad, pass på at det ikke kommer vanndamp på den, da blir den kornete. Bland whiskeyen i sjokoladen, kjøl ned til ca 25 grader, pisk inn 1 og 1 eggeplomme, bland godt mellom hver. Pisk fløten stiv, tilsett 1/3 av den i sjokoladekremen, bland godt men med LETT hånd, tilsett resten av kremen og vend den lett inn med slikkepott. Hell moussen over kaka som ligger i den rengjorte forma. Sett kaldt, 6 t i kjøleskap eller 1 t i fryseren. Pynt med smeltet, mørk sukkerfri sjokolade du ringler over - eller kremdotter og hele kaffebønner. Sett kaldt igjen til du serverer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 21:13   #4
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

Jeg lager nok verdens beste eller marengs rullekake. Har lagt ut oppskrift på de tidligere her på forumet ellers kan du finne begge oppskriftene på bloggen min Ha en fine farsdag alle farer

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 14:54   #5
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

Jeg lagde Gerds ostekake Og spiste den opp

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 09:47   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

I morgen var det farsdag igjen.. Tenkte jeg skulle prøve kakemixen fra funksjonell mat.. Gulrotkake kanskje?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 09:54   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

Jeg bestilte sjokoladekakemiksen der i går (godt tilbud pga dato). Ser at den er sendt, men regner ikke med at den kommer allerede i dag.
Så, skulle de komme i dag, så kan mannen velge mellom den og Nannahs vafler. Kommer den ikke, har han ikke noe valg, da blir der Nannahs vafler

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 10:08   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

I år ingen kake, da far sjøl er på reise

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 10:27   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

Mannen i huset får ikke kake, men en ekstra god middag

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 10:50   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Mannen i huset får ikke kake, men en ekstra god middag

Mannen her i huset liker ikke kake noe særlig, han, så det blir biffmiddag i stede!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 10:53   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

Jeg liker kake. Og lillemor gjør det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 11:14   #12
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

Dette er min personlige favoritt: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1376806 :3

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 16:38   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

Pavlova

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 18:19   #14
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kake lager du til farsdagen?

Jeg lager moccakake.
Veldig enkel og lage og den store kakefavoritten her i huset.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lager du sodd? Paris Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 31-05-11 17:19
Soyaprotein.. hva lager jeg? Lil@ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 21-05-11 10:20
Hvordan lager jeg dagbok? benam Informasjon 1 01-01-09 11:05
Gratulerer med farsdagen! Summer Livets lyse side 0 09-11-08 16:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no