Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan jeg bruke sukketter?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-07, 11:44   #1
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Kan jeg bruke sukketter?

Lurer på mye mens jeg går her og venter på boka, er jo SÅ motivert nå, så jeg øver litt da vet dere

Kan jeg bruke sukketter i teen? Så ett eller annet sted at jeg kan bruke Splenda, det har jeg jo her, men bare to rør igjen. kan jeg i tilfelle bruke sukketter?

I går prøvde jeg meg for første gang med en hel dag på lavkarbo. Vet ikke om det var helt etter Ketolyse-anbefalningene, for jeg har jo ingen oppskrifter å forholde meg til, men i morges viste vekta 1,8 kg mindre enn på mandag:hyper: Jeg drikker mye vann, ca 3 liter pr dag, men det gjør jeg alltid.

Maten i går var:

Frokost: Omelett av to egg, løk, Seltin og nykværnet pepper
Lunsj: Kyllingfilet stekt i Melange, masse isbergsalat, en rødløk, 1/2 agurk
Middag: Lapskaus, 120 gr. mørbrad, kraft av kraftbein, litt potet, gulrøtter, purre og sellerirot, Seltin og pepper
Kvelds: To speilegg, 100 gr tomatbønner, agurk

Hva tror dere erfarne ketosere om det? Er jeg inne på rett spor, uten boka?

I dag kommer jeg meg på butikken og kan da kjøpe meg ett bedre grønnsakslager!

MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:08   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Lurer på mye mens jeg går her og venter på boka, er jo SÅ motivert nå, så jeg øver litt da vet dere

Kan jeg bruke sukketter i teen? Så ett eller annet sted at jeg kan bruke Splenda, det har jeg jo her, men bare to rør igjen. kan jeg i tilfelle bruke sukketter?

I går prøvde jeg meg for første gang med en hel dag på lavkarbo. Vet ikke om det var helt etter Ketolyse-anbefalningene, for jeg har jo ingen oppskrifter å forholde meg til, men i morges viste vekta 1,8 kg mindre enn på mandag:hyper: Jeg drikker mye vann, ca 3 liter pr dag, men det gjør jeg alltid.

Maten i går var:

Frokost: Omelett av to egg, løk, Seltin og nykværnet pepper
Lunsj: Kyllingfilet stekt i Melange, masse isbergsalat, en rødløk, 1/2 agurk
Middag: Lapskaus, 120 gr. mørbrad, kraft av kraftbein, litt potet, gulrøtter, purre og sellerirot, Seltin og pepper
Kvelds: To speilegg, 100 gr tomatbønner, agurk

Hva tror dere erfarne ketosere om det? Er jeg inne på rett spor, uten boka?

I dag kommer jeg meg på butikken og kan da kjøpe meg ett bedre grønnsakslager!

Det som er viktig er at du leser på varedeklarasjonen når du handler. For vi teller karbohydrater. I begynnelsen så skal vi ha 15 karber pr dag. Og det skal komme fortrinnsvis fra grønnsaker. Veldig viktig å veie maten i begynnelsen. Så tomatbønner er ikke noe lurt... Ikke potet eller gulrot heller.
Når det gjelder søtstoff så er det noe du må prøve ut selv. Noen reagerer med vektbrems med søtstoff.
Bruke feite produkt(ikke lettprodukt) og steke maten i smør eller olje.

Du er på rett vei i vertfall

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:12   #3
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Og karber er en forkortelse av kabohydrater? For da fikk jeg i meg 15 bare ved de tomatbønnene jeg spiste, for de har 14,9 pr 100 gr. Jeg prøver å se på varedekl. Trodde gulrot var bra jeg:sparke: Har som sagt MYE å lære... Er jo ett eget fag dette her!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:15   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Og karber er en forkortelse av kabohydrater? For da fikk jeg i meg 15 bare ved de tomatbønnene jeg spiste, for de har 14,9 pr 100 gr. Jeg prøver å se på varedekl. Trodde gulrot var bra jeg:sparke: Har som sagt MYE å lære... Er jo ett eget fag dette her!

Karber er forkortelse ja. Og kh...

Ja det er en del å sette seg inn i. Men bruker du litt tid på det 2-3 uker, så er det utrulig hvor fort det "setter seg i fingra"

På fremsiden her på forumet ligger den store matvaretabellen. Der finner du ut hvor mye kh det er i masse matvarer. Den er veldig nyttig. Spesielt med tanke på grønnsaker...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:17   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Karber er forkortelse ja. Og kh...

Ja det er en del å sette seg inn i. Men bruker du litt tid på det 2-3 uker, så er det utrulig hvor fort det "setter seg i fingra"

På fremsiden her på forumet ligger den store matvaretabellen. Der finner du ut hvor mye kh det er i masse matvarer. Den er veldig nyttig. Spesielt med tanke på grønnsaker...

Aha... Takk, der må jeg ta meg en titt!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:36   #6
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Mht grønnsaker har jeg en regel med bare å spiser de som vokser OVER jorda.....

  Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:37   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Mht grønnsaker har jeg en regel med bare å spiser de som vokser OVER jorda.....

Jepp, jeg også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 19:40   #8
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Jeg bruker Natreen både i strøform og suketter, og det funker visst helt fint.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 23:47   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Mht grønnsaker har jeg en regel med bare å spiser de som vokser OVER jorda.....

og sellerirot da.. den er ikke ille og man kan lage fantastisk god mos av den.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 00:10   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Jeg leste et sted at man ikke burde gå over 12 suketter om dagen.. Husker ikke helt hvor, men mener at det var en troverdig sted, og ikke bare synsing.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 07:20   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg leste et sted at man ikke burde gå over 12 suketter om dagen.. Husker ikke helt hvor, men mener at det var en troverdig sted, og ikke bare synsing.

Ingen fare med det, bruker 4 i morgenteen min Men takk for info!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!

Sist redigert av MorStine : 24-05-07 kl 07:30.
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:07   #12
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

12!?!?
Du store elefant - det skal da godt gjøres å klare å kjøre i seg 12 suketter på en dag, skal det ikke?

Bruker to i teen, og det holder lenge.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 13:41   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Njæh.. synes du? Jeg bruker alltid 3 suketter i teen, og hvis man drikker endel te..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 18:47   #14
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

*får svelgeproblemer med tanken på 3 suketter i koppen*

Erm... ok, vi er forskjellige... men da rekker det likevel til fire kopper te om dagen, og da er men vel fornøyd?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 20:45   #15
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Øh, litt sånn på sida av tråden, men må bare si at suketter minner meg om russetida.....Vi drakk varmt vann med sprit og suketter.....(mye fyll for lite penger..høhøøøø..)
åååh, pjuk!!

  Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 22:13   #16
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Øh, litt sånn på sida av tråden, men må bare si at suketter minner meg om russetida.....Vi drakk varmt vann med sprit og suketter.....(mye fyll for lite penger..høhøøøø..)
åååh, pjuk!!

Hehe... Bondefyll Omtrent som karsk! hehe...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 22:18   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Øh, litt sånn på sida av tråden, men må bare si at suketter minner meg om russetida.....Vi drakk varmt vann med sprit og suketter.....(mye fyll for lite penger..høhøøøø..)

Bestefaren min drakk aldri annet enn varmt vann og sukker som blandevann til sprit.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 23:04   #18
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bestefaren min drakk aldri annet enn varmt vann og sukker som blandevann til sprit.

Det var godt før, men når du har drukket deg dritings på det hver dag i 3 uker..........need I say more....?

  Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 11:27   #19
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Kan jeg bruke sukketter?

Å herregud - og jeg som trodde Martini Bianco og Libfraumilch fra brusflasker i russetida var ille! *føler seg uvel*

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no